Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
7,130 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • ...

    , Autor: nicol_2207

    dobry den pani doktorka este taka mala otazocka... moze byt zena tehotna aj ked ma menstruaciu?..sice mam ju slabu lebo som v strese a uzivam aj lieky nejake...dakujem vopred za odpoved

Podobné otázky

  • menzes mešká

    , Autor:

    Dobrý deň. Chcem sa opýtať, dňa 16.12.2019 som dostala menzes ale doteraz ho nemám. Mešká mi sice asi jeden den podla vypoctu, ale bola som chora minuly tyzden mi trosku vysla krv a odvtedy nic ani menzes... mala som po menstruacii v decembri styk s priatelom ale s tym ze sa vo mne nedokoncil. Moze ta choroba byt dosledok toho ze mi meskaju kramy lebo moznost otehotnenia je nulova vsak

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruáciu ma vplyv viacero okolnostísť a faktorov. Ak ste mali nechránený pohlavný styk, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Vzhľadom k okolnostiam, môže mať ochorenie vplyv na menštruačný cyklus a samotnú menštruáciu, ale s istotou Vám to nikto nepovie. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vynechaná menštruacia

    , Autor:

    Dobrý deň mám 16 rokov chcela by som sa spýtať už 3 a pol mesiaca mi mešká menštruácia, naposledy som mala v septembri 2019, už pred tým sa mi menštruácia vrátila po 4 mesiacoch, nemám žiadne ťažkosti , je nutné ísť k gynekologovi alebo počkať do samovolného vrátenia ? Môže to spôsobovať dlhodobý stres? Za odpoved vopred dakujem...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch menštruovania môže menštruácia vynechávať. Je to pomerne časté. Treba si to odsledovať. Stres je najčastejším faktorom ovplyvňujúcim menštruačný cyklus. Ak nemáte žiadne ťažkosti, nemusíte urgentne navštíviť lekára.

  • Ivanka

    , Autor:

    Dobry den chcela bi som sa opitat .meskala mi menstruacia tyzden aj daco potom som dostala menzes ale slabe krvacanie a hned potom som mala hnedy vytok a na druhy den zase nic ...s menstruaciou som nemala problemy ziadne mam bolesti v krizoch aj krce v brusku neviem co mije

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto Vám neviem objektívne odpovedať. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia, odberu krvi, ako aj USG vyšetrenia určí ďalší postup.

  • menzes

    , Autor:

    Dobrý den, mám 39 r. a mám taký problém, že dostanem menzes, presne načas kedy mám dostat, len nechce mi skončit. 1. krát som to mala v máji, po 10 dnoch menzes mi dal dr. norethisteron, ktorý mi hned zastavil krvácanie, avšak dalšiu menzes sa to opakovalo, znova som mala cca 2 týždne menzes, tak ma poslal na čistenie, po kyrete som mala asi 3 mentruácie v poriadku, histologia v poriadku, žiadne myomy, polypy...Min. mesiac znova menzes 2 týždne, zastavili mi až tabletky dicynone, tento mesiac sa to opakuje, menzes prišiel krásne na 29. den, ale zas nechce skončit.. Prečo sa mi toto deje?? Aká je príčina a ako by ste to riešili? dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, realizoval by som u Vás hormonálny profil. Problém bude podľa mňa na úrovni hormónov. Môže sa u Vás (aj keď máte "iba" 39 rokov) jednať o príznaky perimenopauzy, kedy už začína menštruačný cyklus haprovať. Keďže nepoznám bližšie okolnosti ani ďalšie informácie, je veľmi ťažké sa takto objektívne bližšie vyjadriť. Niektoré charakteristické vlastnosti sa zvyknú aj dediť, napríklad v akom veku mala Vaša matka poslednú menštruáciu, ako prebiehalo obdobie menopauzy u nej, tak isto alebo podobne môže prebiehať aj u Vás. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Duphaston

    , Autor: Iveta

    Pan doktor, veľmi pekne ´dakujem za dôkladne vysvetlenie a hlavne upokojenie.Ja simyslim, že to slabe krvacanie je sposobene u mňa uživanim liekov, lebo stale sa to začina na 5 deň po začati uživania liekov. Beriem ich od 11-23 dňa cyklu. Väčšinou ženy udavaju, že ich beru od druhej polovici cyklu napr. na 16 deň.Može to špinenie sposobovať aj to, že sa začinaju brať už 11 deň cyklu?To špinenie v prvom cykle trvalo až do skončenia uživania liekov.Menzes som dostala na 7 deň po vynechani a bol slaby v pohode.Tak som verila, že Duphaston mi pomôže pri silnom krvacani, čo sa aj stalo, ale nepredpokladala som, že budem tak dlho mimo cyklu mať krvave vytoky, na to ma lekar neupozornil, že sa to može stať:Myslela som si, že keď nastava to špinenie, tak možno stale mam toho progesteronu malo, alebo už si to nejak laicky neviem vysvetliť. Celý život som nemala žiadne gyn. problemy a teraz toto trápenie.Už som bola rozhodnuta aj podstupiť hysterektomiu, ale moj lekar ma opertovať nechce, že nemá na to dovod, mam ešte vydržať. ˇže po operacii možu nasťať aj komplikacie. Ake to možu byť a ako žena znaša operáciu?Pán doktor prepačte prosim za tie otázky, ale už som ozaj zufala . Ďakujem pekne ešte raz.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nie je dôvod na vyberanie maternice, je zbytočné tento zákrok podstupovať. Ak nemáte extrémne silné krvácania, ktoré Vás anemizujú a oslabujú, alebo iné ťažkosti a výsledky všetkých vyšetrení sú v poriadku, ešte by som chvíľku vydržal. Ak sa predsa rozhodnete pre radikálne a definitívne riešenie, teda odstránenie maternice, do budúcna a ako možná komplikácia môže prejaviť hlavne nedokonalé vymočenie sa alebo únik moču, prepadávanie pošvy, ... Pravdepodobnosť komplikácií je v dnešnej dobe moderných postupov a operačných techník pomerne malá, ale môže sa vyskytnúť.