Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,281 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Zacervenanie

    , Autor: Miška1002

    Dobrý deň, pred 2dnami sme mali s mužom pohlavný styk a dnes máme obaja, muž pod predkožkou a ja zvnútra posvy-rodidiel začervenanú kozu ktorá svrbí. Ako to riešiť? Ide o infekciu a treba atb alebo je niečo voľnopredajne čo môžme skúsiť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, podľa opisu sa jedná o kvasinkovú infekciu. Skúste si aplikovať zvonku Canesten krém a do pošvy si aplikujte Canesten vaginálne tabletky. Partner nech si Canesten krémom natiera povrch žaluďa. Sú to voľnopredajné preparáty. Ťažkosti by mali do pár dní ustúpiť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Zapal

    , Autor: Lenja466

    Dobry den pan doktor,

    Prosim vas mohli by ste mi poradit. Dva roky som sa trapila s opakovanymi infekciami posvy vacsinou Ecoli, streptococcus faecalis, ... . Preliecila som sa a po styku znova a takto dokola, uzivala som vsetky probiotika aj oralne aj vaginalne a dlhodobo, lactofeel, femigel s tea tree, blokurima aj pripravky zo zahranicia, nic nepomohlo. Az som o partnera prisla samozrejme nie len kvoli tomu ze bol styk so mnou takmer nemozny ale toto tomu velmi teda dopomohlo. Teraz po 2 rokoch co som bola sama som konecne nasla stastie a dobreho partnera, zacali sme spolu mat styk, po kazdom styku som si preventivne dala multi gyn flora plus. Dva mesiace to bolo vporiadku a teraz zase citim svrbenie a slaby vytok, dnes som bola u gynekologa a cakam na vysledky. Dal ale hned polygynax a potom gynoflor lebo ze je tam viditelne zacervenanie. Ja mam vsak naozaj velke obavy, ze sa situacia bude zase opakovat, ze po prelieceni sa mi problemy vratia a znova pridem o dalsi vztah.
    Evidentne mam nejake velmi fragilne to posvove prostredie. Chcela by som sa vas preto opytat:
    1) ktory liek by ste volili ako prvy pri takejto mojej historii (predpokladam, ze to zas bude ecoli alebo nieco podobne)?

    2) napada vas nejaka vec/preparat/hocico, ktorou by som mohla predchadzat problemom po styku a dlhodobo dokazala stabilizovat posvove prostredie?
    Probiotika zacinam brat oralne gynimun trio, vaginalne si dam teda gynoflor po liecbe a potom asi gynimun.

    Fakt uz neviem co viac urobit aby som mohla mat normalny zivot a vztah. Pre doplnenie informacii mam 38 rokov, ziadne ine zdravotne problemy a 6 rocne dieta.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak je to u Vás až také nekomfortné po každom styku, skúste si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobo si aplikujte vaginálne probiotiká, pokojne aj Gynimun. Obmedzte kúpanie, preferujte sprchovanie. Nevylučujem, že sa u Vás jedná o bakteriálnu vaginózu, no v prípade pretrvávania ťažkostí bude potrebné myslieť aj na poruchu imunity. Takto sa Vám však neivem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Opäť mykóza/vaginóza

    , Autor: MiMa997

    Pekný deň prajem Pán doktor, chcela by som sa opýtať už 3 mesiac po sebe ma trápi vaginálna mykóza/ vaginóza neviem presne čo to je,ale prvý krát to bolo najhoršie vtedy som mala neskutočne svrbenie vagíny, opuch, tvarohový výtok, začervenanie, celkový diskomfot,preliečila som sa Canestenom gyn 1 deň a krémom, týždeň bol pokoj a posledný deň menštruácie to opäť začalo, príznaky boli oveľa miernejšie, opäť začal diskomfot, mierne svrbenie vagíny začervenanie ale tento raz výtok bol bielej mliečnej farby dajme tomu riedky, preliečila som sa Canestenom gyn 6 dní a krémom cca 10dni,po mesiaci keď som mala posledný deň menštruácie sa problém začal zas opakovať,presne posledný deň menštruácie som začala pociťovať diskomfort, začervenanie,mierne svrbenie a mliečny riedky výtok, intímne partie si umývam antibakteriálnym lactacydok,uz som sa objednala aj k svojmu gyn ale az o mesiac mal voľný najbližšii termín, už som zúfalá, plánujem zmeniť aj spodné prádlo,nosim stále tangá okrem menštruácia,pri menštruácii používam vložky always a kalíšok,moja otázka znie čím sa mam opäť preliečiť? akými liekmi kým sa dostanem k svojmu gyn a čo mám robiť do vtedy,kde môže byť problém? vďaka za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, pravdepodobne sa u Vás jedná o tzv. bakteriálnu vaginózu, teda poruchu vaginálnej mikroflóry. Skúste si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si realizujte aspoň desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami za účelom úpravy vaginálnej mikroflóry. Menštruačný kalíšok nie je úplne ideálna pomôcka, pri jeho používaní je vyššia pravdepodobnosť vzniku spomínanej bakteriálnej vaginózy. Skúste ho nepoužívať. Kúru vaginálnymi probiotikami si viete realizovať aj preventívne obmesiac. Vhodná je ich aplikácia aj po návšteve kúpalísk, bazénov, víriviek, sáun, mora, ako aj počas užívania antibiotík a aspoň sedem dní po doužívaní antibiotík.

  • vaginóza + vaginálny výtok

    , Autor: jaja117

    Dobrý deň, trápi ma neustála vaginóza a s tým spojený biely výtok (zo steru zistený gardnerella + prevotela bivia) ostatné veci negatívne. Dostala som na to 12dní fluomizin. Po dobratí fluomizinu prišlo strašné svrbenie a pálenie (bol pokoj dva dni) je možné že som z tých tabletiek dostala mykózu?

    Dala som si 1tbl Canesten + krém (sebe aj partnerovi lebo mal začervenanie penisu, mohla sa aj jemu takto prejaviť mykóza?)

    Môže zo mňa ešte aj na druhý deň tá tabletka "vychádzať"?

    (Už mám okrem toho spravené výtery snáď na všetko cez kvasinky, chlam, myko, urea ..atď všetko je negatívne a problémy mám stále)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, áno, prejavy mykózy mohol mať aj partner. Postupovali ste správne. Môže sa u Vás jednať o tzv. bakteriálnu vaginózu. Skúste si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si realizujte aspoň 10 dňovú kúru vaginálnymi probiotikami, ktoré je najlepšie si aplikovať do pošvy večer pred spaním. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Zacervenanie a svrbenie u partnera po sex. kontakte

    , Autor: Gesture

    Dobry den! Ak ma moj partner po sexualnom kontakte zacervenanie a svrbenie, co robit? Tieto situacie sa opakuju po prelieceni na kvasinky a volnym okom nevidim vytok..Mam si pred nechranenym sexualnym kontaktom urobit vyplach? Chceli by sme sa pokusit o dieta, ale kvoli tymto situaciam je to prakticky nemozne, kedze vacsinou pouzivame prave kvoli tomuto ochranu. Vopred dakujem za akukolvek radu.


    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, môžete si skúsiť realizovať aspoň 10 - 12 dňovú kúru vaginálnymi probiotikami na úpravu pošvovej mikroflóry. Vaginálny výplach nie je zlá vec, ale časté a bezdôvodné vyplachovanie pošvy môže tiež viac uškodiť ako pomôcť. Partner si môže aplikovať Canesten krém lokálne. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám vie okrem iného realizovať výtery.

  • Problém

    , Autor: Lus89

    Dobrý deň, chcela by som sa informovať posledné týždne som začala mať problém, že po pohlavnom styku mám pálenie,ktoré postupne ustúpi, kúsok sa objaví krv ,ale nieje to veľké krvacanie. Žiadne iné problémy sa u mňa nevyskytujú ani svrbenie, výtok, začervenanie. Ide len o nejaké podráždenie alebo sa zastaviť pri lekárovi,aby to skontroloval? Ďakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, príčin pálenia po pohlavnom styku môže byť viacero. Môže to byť spôsobené mechanickým podráždením, či vznikom drobných trhliniek, prípadne sa môže jednať aj o prejavy bakteriálnej vaginózy vplyvom porušenia vaginálnej mikroflóry. Skúste si aplikovať Cicatridina čapíky. Ak budú ťažkosti pretrvávať, bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.