Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,007 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať, nedávno som zmenila HAK (momentálne užívam Zoelly) a menstruacia mi meškala mesiac, neskôr som cielene menštruáciu oddialila kvôli dovolenke. Menštruáciu som dostala pri užívaní placebo tabliet a trvala približne 7 dní, potom som pár dní špinila. Nedávno sme mali s priateľom pohlavný styk počas ktorého nastalo silné krvácanie. Odvtedy trochu špiním a dnes som mala mierne krvácanie s miernymi bolesťami v podbrušku. Menštruacia mi pritom skončila len pred 10 dňami. Môže to byť zo zmeny HAK, po prípade tým, že som nemala menštruáciu 2 mesiace? Už pol roka mám problémy s krvácaním mimo cyklu z HAK, bola som aj na vyšetreniach a moja gynekologička mi vždy povedala že je všetko v poriadku, dokonca som bola v auguste na ročnej prehliadke a vždy bolo všetko ok. Prosím o radu, začínam byť naozaj znepokojená keď moje problémy trvajú tak dlho.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie mimo cyklu môže vyskytovať. Samozrejme, pri zmene preparátov sa môžu takéto ťažkosti vyskytovať, organizmus si musí zvyknúť. Ak však vedľajšie, či nežiadúce účinky prevýšia očakávaný pozitívny účinok, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Krvácanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Nakoľko je môj gynekolog v karanténe, obraciam sa s prosbou o pomoc na Vás.
    Mám 25 rokov, bezproblémový pravidelný menštruačný cyklus, stáleho sexuálneho partnera.
    Od 24.12.do 29.12.som mala menštruáciu. 31.12.sme mali s partnerom pohlavný styk, pri ktorom som začala veľmi krvácať. Krvácanie trvalo niekoľko hodín. Odvtedy mám hnedo-krvavý výtok a intenzívne bolesti v podbrušku, ktoré ma obmedzujú.
    Nikdy sa mi niečo podobné nestalo. Prosím Vás o Váš názor, o čo by mohlo ísť.
    Vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez vyšetrenia sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin ťažkostí môže byť viacero. Je potrebné vaginálne gynekologické vyšetrenie. Pri pretrvávaní ťažkostí vyhľadajte gynekologickú pohotovosť.