Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,302 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Výtok

    , Autor: Zuzana25

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

Podobné otázky

  • trichomoniáza

    , Autor: Nina2

    Dobry večer mam žltozeleny vytok je možné že keď ho mam tak sa nemusí jednať o trichomoniázu? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, nemusí sa jednať iba o trichomoniázu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • svrbenie

    , Autor: peetttkkkakkak

    Dobrý deň, mám taký problém. Už asi týžden ma svrbia pysky ohanbia. Nemám žiadnu bolesť pri močení ani nezvyčajný výtok a bolí ma to iba na dotyk a pri poh. styku. Natieram si to Canestenom ale nepomáha. Pri poh. styku ma to tak akokeby reže hneď pri vstupe.Beriem asi pól roka antikoncepciu Belara a mala som už kvasinkovú infekciu aj zápal močových ciest a ani na jedno sa to nepodobá. Prosím o radu čo by to mohlo byť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Hnisavá cysta na vaječníku

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Dlhodobo som mávala zápaly, svrbenie, krvácanie, hustý hlienovitý výtok. 5.11. som bola akútne operovaná pretože som mala veľkú cystu naplnenú hnisom. Keď som prestala krvácať zase sa objavilo slabšie svrbenie. Keď som prišla domov z nemocnice nasadila som si betadine čípky 1x denne, trošku to zabralo ale počas dňa sa mi objavil zase hustý biely hlienovitý výtok ktorí spôsobuje svrbenie. Môže byť že sa to tam ešte nejak "čistí"? Brala som aj atb takže teoreticky by to mohli byť aj kvasinky. Výtok je bez zápachu, ale nie klasický kvasinkový. Je skôr hlienovitý. Ďakujem za prípadnú odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím že sa jedná o bakteriálnu vaginózu, ktorá môže vzniknúť po užívaní antibiotík v dôsledku poruchy vaginálnej mikroflóry. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, realizovať si kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Po kyrete

    , Autor: Whiteseahorse

    Dobrý deň. Som 4 týždne po kyrete kvôli missed abortion v 9tt. Hneď v deň po kyrete som začala krvácať to trvalo týždeň, potom bolo týždeň špinenie a teraz už dva týždne mám žltý výtok bez zápachu miestami dosť silný. Kontrolné usg mi gynekologička nerobila, ževraj až po prvej normálnej menštruácii.. V pošve zvnútra ma sem tam zasvrbí, ale skôr mám ani to neviem opísať taký pocit diskomfortu tam dole.. Prosím Vás môže to byť normálny proces spamatávania sa organizmu z operácie? Poprípade čo by ste mi doporučili z voľne predajných liekov? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o rozvoj vaginálnej infekcie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Kvasinky

    , Autor: Lolu

    Dobrý večer, bola som na gyn.sone a 2 dni po nom som dostala svrbenie ako kvasinky. Riesila som to canestenom tbl+krem. Nasledne som dostala menstruaciu a zdalo sa ze problemy presli. Pocas inf3kcie sme nemali s manzelom styk, avsak manzel priblizne v tom case mal pocit ze ma zapal moc.ciest. Preliecili sme sa s Nolicinom, obaja, avsak manzel zacal mat vytok tiez. Co moze byt pricina. Ku gynekologovi sa neda dostat najskor v decembri. Co to moze byt za bakteria? Staci ked sa budem liecit vag.tabl. Macmirorom?
    dik

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k príčine problému u manžela sa neviem vyjadriť, je však vhodné navštíviť urológa, ktorý urobí potrebné vyšetrenia. U Vás je potrebné realizovať gynekologické vyšetrenie, výter z pošvy na kultiváciu. Myslím si, že Macmirorom si neuškodíte, vyšetreniu sa podľa mňa aj tak nevyhnete.