Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,410 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mirena

    , Autor:

    Dobrý deň p. Doktor,
    mám problémy s nepravidelnou periodou 2 az 3 roky. Po 1 mesacnom krvacaní som navstivila gyn. ktorá mi odporučila Mirenu. Krv v norme, na sone nález zhrubnutá sliznica maternice 16 mm /endometrium/. Mám dve deti, donosené bez problémov, doteraz žiadna antikoncepcia alebo iné tabletky. Chcem sa opýtať, či mi odporúčate Mirenu, niektoré ženy ju neodporúčajú. Dakujem za odpoved. Hanka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vnútromaternicové teliesko môže napomôcť k úprave menštruačného cyklu. 16 mm sliznica je vysoká, závisí však aj od dňa menštruačného cyklu, kedy bolo USG vyšetrenie realizované. Ak bolo USG realizované v prvej polovici cyklu, najskôr by som realizoval histologizáciu sliznice, či krvácanie nie je prejavom problému so sliznicou dutiny maternice. Pri negatívnych výsledkoch histológie sa dá uvažovať o zavedení vnútromaternicového telieska, ktorému predchádza výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Silná menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň p. doktor,
    chcem vás poprosiť o radu. Dva roky po pôrode mi začala dorastať vysoko sliznica. Mám 36 rokov. Absolvovala som kyret a hysteroskopiu. Výsledky boli v poriadku, pravdepodobne hormonálna nerovnováha. Menštruáciu mávam 3-4 dni, 1. deň normálne krvácanie, 2. deň silné krvácanie (niekedy to trvá len pár hodín), 3. a 4. den sa len dočisťujem. Sliznica po kyrete bola 10 mm pred menštruáciou.
    Teraz je štvtý cyklus po kyrete. 1. deň normálne krvácanie, 2. deň extrémne silné krvácanie vrátane krvných zrazenín. Vložka bola plná za 10 minút. Lenže u mňa to tak poväčšine býva, že druhý deň cyklu sa zo mňa všetko vyleje, len pri tomto poslednom cykle je to extrémne silné krvácanie. Gynekológ mi dnes pichol injekciu na stiahnutie maternice. Bolesti nemám absolútne žiadne ani pred injekciou ani po nej. Teraz 5 hodín po injekcii krvácanie ustalo. Ako by som sa len čistila.
    Lekár mi dal na výber, Duphaston alebo Mirena. Ja mám od pôrodu zvýšené dimery (pohybuje sa to medzi 0.70-0.95, norma je do 0.50). Pán doktor čo by bolo pre mňa vhodnejšie?
    A druhá otázka, môže pomôcť ascorutin počas silného menzesu? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Ascorutin pár dní pred menštruáciou, ako aj počas menštruácie užívať môžete, v dávke 3x1 tbl. Vnútromaternicové teliesko je jedným z vhodných riešení, vhodnejšie, ako užívanie Duphastonu.

  • Lubovnik

    , Autor:

    Dobrý den chcem sa spýtať od marca mam mirenu.Chcela by som začať užívať kapsule s lubovnika bodkovaného . Znižuje účinnosť mireny ? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Mirena obsahuje lokálne pôsobiaci hormón, na ktorý nemá bylinka dosah. Vplyv má ľubovník pri užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie, kedy má vplyv na vstrebávanie a účinok hormonálnej antikoncepcie.

  • mirena

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň,

    Pani doktorka chcem sa Vás spýtať mam mirenu a momentálne mam nasadený nystatin a bojim sa aby som si tu mirenu nechtiac posunula alebo vytiahla. Moze sa taketo niieco stat? Ako by som zistila ze mi vypadla ma to nejake priznaky? Lebo z manzelom zatial druhe babätko nechceme. ĎAKUJEM VOPRED ZA ODPOVEĎ

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    vôbec sa nemusíte obávať, nič také ako posunutie vaginálnymi čípkami sa stať nemôže.

  • mirena a špinenie

    , Autor: maja29

    dobrý den, pani doktorka...mám dve deti a 33 rokov, mirenu mám už skoro rok a stále sa mi objavuje špinenie, väčšia časť z mesiaca, niekedy tmavohnedý výtok a inokedy slaboružový až červený skoro ako čistá krv, a pri styku to býva takisto čistou krvou. Je to podľa Vás normálne??? lebo podľa môjho doktora áno, a nič s tým nerobí!!!!!! prosím Vás čo mi doporučíte, prečo to tak mám??? už som z toho zúfalá, lebo nemôžem mať ani poriadne styk s manželom lebo sa bojím, že čo zase bude potom, a stále chodiť s intímkou tiež nie je bohviečo, a nakoniec ide leto...užívam agnucaston, ktorý si myslím že to trošku zmiernuje a takisto aj kyselinu listovú, poprípade ascorutin....ďakujem Vám veľmi pekne za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak tieto ťažkosti pretrvávajú už rok určite to nie je normálne a asi patríte k skupine žien, ktoré neragujú dobre na vnútromaternicové teliesko. Odporučila by som minimálne zmenu antikoncepcie. Takéto krvácanie nie je a nemôže byť pre ženu prijateľné, a nemá to nič spoločné s pojmom "normálne"!!!