Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,760 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Bolesti

    , Autor: Becky

    Dobrý deň pán doktor. Už som vam pisala viac krat, moj problem je zlozity ale skusim to skratit. Mam 32 rokov, ako 10 rocna operovana 2x pre perforovany apendix a nasledny zapal pobrusnice. Pred cca 2 rokmi som zacala mat problemy, svrbiaci vytok, bolesti v podbrusku a krizoch . Moj lekar mi odporucil operaciu pretoze som mala cystu na pravom vajecniku. Po roku tychto bolesti som sa odhodlala absolvovat operaciu, ktora trvala 4 hodiny kvoli pocetnym zrastom. Na oboch vajickovodoch bol sactosalpinx, pravy odstranili a na lavom urobili neostomiu+fimbrioplastiku. Avsak absolutne mi to nepomohlo, este ten mesiac sa mi vratili bolesti, spinenie, svrbenie v posve. Samozrejme zase nasledovala liecba kadejakymi mastickami a globulami. Ale vobec mi to uz nepomaha. Mam uplne oslabenu imunitu, co som pred tym nikdy nemala. Kazdy den placem pretoze nezvladam ani starostlivost o domacnost v bolestiach a so sustavnym svrbenim. Naozaj nie je mozne v takomto pripade odstranit vsetko - maternicu + vajecniky? Vidim to ako moju jedinu nadej. Zijem na tabletkach od bolesti a vazne zvazujem antidepresiva nakolko nezvladam takyto zivot.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám k Vašim ťažkostiam neviem bližšie objektívne vyjadriť. Nemyslím si, že odstránenie maternice by odstránilo Vaše ťažkosti. Ako som Vám už písal, príčin ťažkostí u Vás môže byť viacero. Opakovanou liečbou antibiotikami sa len prehĺbi bakteriálna vaginóza.
    Máte možnosť navštíviť zdravotnícke zariadenie, ako vyššie pracovisko, kde po zhodnotení všetkých výsledkov Vám môžu navrhnúť viacero riešení.

Podobné otázky

  • Spinenie

    , Autor: Dianka223

    Dobrý deň. Mám PCOS. Menstruacia naposledy v júli (duphaston,clostylbegyt). Tento týždeň som začala mat bolesti ako pred menštruáciou ale prišlo len špinenie/ ružový výtok bez zapachu. Iné bolesti nemám. Lekárke sa neviem dovolat, pýtam sa len preto či mám mat obavy alebo ešte mám počkať. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o počínajúcu menštruáciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa a v prípade nejasností alebo ťažkostí ho navštívte.

  • Trhanie sa

    , Autor: Liliena

    Dobrý večer pán dokto. Ja ani neviem ako začať už týždeň mávam bolesti dole v posve. Neje to stala bolest. Ale len najčastejšie ráno cítim ako keby my niečo tam dole peklo alebo roztrhlo potom to začne neskutočne bolieť. Poprosila som priateľa či by ma tam dole nepozrel. A povedal že niečo také ešte nevidel vraj ako keby som mala v celej posve rezne rany. Že je vidieť ako to mám popraskané, potrhane a ja neviem či to je tým tehotenstvom alebo či sa znepokojovať

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Určite odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí možnú príčinu vzniku ťažkostí a stanoví ďalší postup.

  • Krvavý výtok

    , Autor: michaelaa

    Dobry deň,
    pred pár dňami som navštívila svojho gynekológa s tým, že som mala bolesti v podbrušku a krvavý výtok. Podľa vyšetrení mi povedal, že nevidí žiadny zapal, výtok a podľa sona sú vaječníky v poriadku. Dal mi tablety Polygynax na preliečenie možného zápalu. Zobrala som zatiaľ 3 tablety avsak krv je stále silnejšia (nie je to menstruacia). Mám tablety prestať užívať? Viete mi poradiť, z coho by tá krv pripadne mohla byt?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero. Ak ste v obdobi ovulácie, môže sa jednať aj o ovulačné špinenie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ak sa po začatí liečby zhoršil stav, s liečbou prestaňte a informujte alebo navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Škaredý vytok

    , Autor: Ona

    Dobrý deň.
    Prosím Vás o radu.
    Už asi 3 mesiace ma trápi strašný vodnaty výtok žltej farby. Musím nosiť vložku, lebo výtok ma úplné zalieva aj počas noci. Bola som na gynekologickom vyšetrení, brali mi výter na kultivaciu. Doktor mi zmeral PH v pošve, ktoré som mala strašne vysoké 7 a predpisal mi na vkladanie Entizol, že podľa neho to bude bakterialna vaginoza. O 5 dní mi volal, že kultivacia bola v poriadku a Entizol už užívať nemusím. Bakterialna vaginoza sa nepotvrdila. Vytok mi stále neprešiel. Keďže môj lekár nastupoval na dovolenku, kázal mi prísť o týždeň a že sa na to pozrieme. Vytok mi medzitým zmenil farbu na taký ružový, akoby s krvou. Mala som 10 dni pred menzesom, tak som si myslela, že asi dostanem menzes skôr.
    Po ďalšej návšteve gynekológa ma poslal ihneď na kyretáž, strašne som sa zľakla, že mám sliznicu 16mm a ten výtok s krvou je škaredý. Nastrasil ma, že to môže byť rakovina endometria.
    Po prijatí v nemocnici mi robili vnútorné sono a povedali mi, že na sliznici mám 2 polypy a na vaječníku cystu alebo tumor. Čudovala som sa, lebo môj gynekolog mi to nikdy nespomenul.
    Následne mi spravili kyretáž a mám čakať na vysledky z histologie.
    Asi tri dni po kyrete sa mi vytok opäť vrátil, už som zúfalá z toho. Je úplne žltý, vodnaty a je ho hojne veľa.Zapach necítim, možno niekedy taký hnilobny, nie moc.
    Teraz som po vykone 5 deň a stále ma pobolieva spodok brucha, hlavne večer.
    Je to normálne? Nekrvacam, len ten vytok sa mi vrátil a cítim od spodu svrbenie, akoby zvnútra, ktoré som pred zakrokom nemala.
    Mám 45 rokov a jedno dieťa.
    Ďakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za daných okolností je vhodné vyčkať na výsledky histológie. Špinenie sa po výkone môže vyskytovať do týždňa. Bolesti v podbrušku sa môžu vyskytovať, najčastejšie však trvajú iba pár dní po výkone. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí so svrbením navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ellaone

    , Autor: Landika

    Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o odpoveď. Dňa 11.12 sme mali nechráneny styk, po ktorom som si do 3 hodin dala tabletku po Ellaone. Dňa 27.12 som dostala menštruaciu bez omeškania, avšak prišla mi o niečo slabšia. Test som si robila 6.1 a bol negatívny. Teraz pociťujem miernu bolestivosť prsníkov. Ale niekedy to mám tak, že po ukončení menštruácie ma do týždňa znova začnú bolieť. Môže to byť sprievodny znak aj tabletky? Že mi narušila ovuláciu, aj keď prvá menštruácia prišla hneď ? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruačný a ovulačný cyklus sú dva samostatné cykly, ktoré na seba nadväzujú. Užitie núdzovej hormonálnej antikoncepcie so sebou prináša často znepravidelnenie cyklu, prípadne neočakávané krvácanie, či bolesti v podbrušku alebo prsníkov. Odsledujte si to.