Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,660 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • macmiror, gynoflor

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    chcela by som sa poradiť ohľadom liečby tabletkami macmiror. Bola som u mojej gynekologičky pretože som potrebovala vedieť, či je všetko tak ako má byť z dôvodu toho, že som brala na močový mechúr antibiotiká ciphrinol takisto som užívala vaginálne probiotiká gynimun a takisto som začala s výplachmi rosalginom. No asi týždeň pred menštruáciou som začala mať veľmi nepríjemné pálenie a svrbenie. Teraz neviem, či to bolo kvôli menštruácii alebo kvôli narušeniu flóry z výplachov. Preto som navštívila moju gynekologičku a predpísala mi macmiror a gynoflor. Kultivácie sú úplne v poriadku. Pred menštruáciou som užívala 3 tabletky macmiroru no mala som pocit, že svrbenie sa zintenzívnilo. Momentálne menštruujem a svrbenie a pálenie nepociťujem. Chcem sa teda opýtať, či mám po menštruácii pokračovať s liečbou macmiroru, 12 tabliet alebo užiť len 6 tabliet alebo prestať ich užívať a začať užívať gynoflor.
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruáciou môže dôjsť k zmierneniu príznakov. Vaginálna liečba počas menštruácie samozrejme neprebieha. Vaginálne probiotiká užívajte aj naďalej. Ak boli výsledky kultivácie negatívne a ťažkosti pretrvávať nebudú, Macmiror užívať nemusíte, navyše ak máte pocit, že po aplikácii došlo k zhoršeniu ťažkostí.