Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,329 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa na Vás obrátiť s mojim problémom. Nedávno som mala zápal močových ciest, čo viedlo k menštruácii 4x do mesiaca. Moja gynekologička mi dala antibiotiká ktoré som užívala týždeň. Neskôr som dostala další zápal, vag. mykózu, ktorú mávam z antibiotík často. Kúpila som si v lekarni canesten kombi, tabletu som užila a používam aj krém. Už som nepociťovala žiadne bolesti svrbenie alebo pálenie, s priateľom sme teda mali pohlavný styk keďže som si myslela že je všetko už v poriadku. Na druhý deň som spozorovala oranžový výtok, dnes mierne krvácanie. Menštruáciu mám mať až o približne dva týždne. Začínam mať obavy, ked som bola na vyšetrení u svojej gynekologičky robila sono a všetko bolo v poriadku len mi zistila ten zápal močových ciest. Myslite že to môže byť niečo vážnejšie? Mám strach že to môže byť niečo s krčkom maternice. Vopred ďakujem pekne za odpoved a radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík sa u Vás mohla vyvinúť vaginóza. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká a odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkosti navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať beriem antikoncepciu aidee, styk a priateľom mame nechránený ale robí sa mimo mna. V nedeľu som zobrala poslednú tabletku z blistra a dnes mi prišla menstruacia. ráno krv červená a teraz už taká viac do hnedá. Môže to niečo znamenať ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie z vysadenia môže byť vo forme červeného, červenohnedého, či hnedého zašpinenia. Je to normálne. Odsledujte si to. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a môžete mať nechránený pohlavný styk s ejakuláciou. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.

  • Bolesť v podbrušku pri užívaní duphastonu

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, štvrtý deň užívam duphaston a tretí deň sa objavila bolesť v podbrušku, je to normálne? Je to bolesť podobná ako pri menštruácii. Keď neužívam duphaston, tak je ovulácia takmer bezbolestná. Duphaston užívam už druhý mesiac 15.-21. deň cyklu kvôli silnejšiemu menštruačnému krvácaniu a bolesť som pociťovala aj prvý mesiac, ale zmiernil menštruačné krvácanie. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, u niektorých žien Duphaston pomôže upraviť cyklus a žena nemá žiadne ťažkosti, u niektorých nedôjde k úprave cyklu alebo zmierneniu krvácania a u niektorých sú podobné prejavy ako u Vás, aj napriek tomu, že účinok sa dostaví. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí sa dá uvažovať o zmene preparátu na Utrogestan. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Mirena

    , Autor:

    Dobrý deň p. Doktor,
    mám problémy s nepravidelnou periodou 2 az 3 roky. Po 1 mesacnom krvacaní som navstivila gyn. ktorá mi odporučila Mirenu. Krv v norme, na sone nález zhrubnutá sliznica maternice 16 mm /endometrium/. Mám dve deti, donosené bez problémov, doteraz žiadna antikoncepcia alebo iné tabletky. Chcem sa opýtať, či mi odporúčate Mirenu, niektoré ženy ju neodporúčajú. Dakujem za odpoved. Hanka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vnútromaternicové teliesko môže napomôcť k úprave menštruačného cyklu. 16 mm sliznica je vysoká, závisí však aj od dňa menštruačného cyklu, kedy bolo USG vyšetrenie realizované. Ak bolo USG realizované v prvej polovici cyklu, najskôr by som realizoval histologizáciu sliznice, či krvácanie nie je prejavom problému so sliznicou dutiny maternice. Pri negatívnych výsledkoch histológie sa dá uvažovať o zavedení vnútromaternicového telieska, ktorému predchádza výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.