Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,302 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Svrbenie

    , Autor: Miška14393

    Dobrý deň pán doktor, mám na vás otázku. Už dlhšie má trápi svrbenie pošvy v oblasti pyskov. Približne od pôrodu čo už je 16 mesiacov. Bola som na viacerých vyšetreniach. Počas pôrodu som mala antibiotiká na streptokoka tak sme mysleli že do bude ešte z toho výsledky boli ale negatívne aj na iné baktérie. Nič sa nenašlo a opakovane sme robili testy. Lekár mi dal viacero liekov Mac miror ten som mala viac krát, potom rosalgin, ginexid ten som musela hneď vysadiť pálilo má to. Clogin, Canesten. Počas užívania fajn po vysadení liekov znova. Je to ale nepravidelné niekedy dva týždne nič a zrazu tri dni zase svrbí picha je to nepríjemné aj pri chôdzi. Zvysim hygienu ulavi sa mi a zase to odíde a príde. Môj doktor to prisúdil kojeniu že je narušená sliznica. Že by ma rad liečil ale nemá načo keď je všetko negatívne, že vidí že to mám začervenanie podráždené ale nemá mi čo dať aj z dôvodu že kojim. Pred pôrodom som mala tiež taký problém ale samé to odišlo ani vtedy mi nepomohli lieky. A keďže to odišlo neriešila som to. Hygienu mi radil bez mydla prípadne s mydlom čo mi dal. Umývam sa bez mydla, aviváž na spodné prádlo nepoužívam,
    Nie je to niečo čo sa nedá vydržať mávala som časté mykozy a viem aké to je ale aj tak je to nepríjemné a nemyslím si že je to v poriadku a nechcem to mať ďalší rok čo budem kojit. Prípadne zase otehotniem a znova žiadne lieky nebudem môcť užívať. Svrbenie je len z vonku. Viete mi poradiť čo by som mohla skúsiť? Alebo čoho to vlastne je? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa u vás jedná o narušenú vaginálnu mikroflóru - vaginózu. Častým užívaním antibiotík alebo antimykotík sa len prehlbuje vaginálny mikrobiálny dysbalanc. Výsledky môžu byť negatívne, ale test na prítomnosť lactobacila by asi ukázal zníženú alebo takmer nulovú hodnotu. Vaginálne výplachy pomôžu, ale len dočasne, alebo iba počas ich užívania. Existuje viacero vaginálnych probiotík, ktoré Vám napomôžu obnoviť prirodzenú vaginálnu mikroflóru a odstránia Vaše ťažkosti, odporúčam ich užívať pravidelne. Čo sa týka vonkajšieho genitálu, vstupu do pošvy a pyskov, môže sa jednať aj o kožný problém, ktorý sa môže krátkodobo liečiť aj kortikoidnými masťami, takto bez videnia nálezu je však ťažké sa objektívne vyjadriť. Skúsiť môžete aj enzymoterapiu Wobenzymom v dávke 3x2 tbl.

Podobné otázky

  • Svrbenie

    , Autor: Annarel

    Dobrý deň. Mam 3,5 ročnú dcérku a začala sa škrabať na pišulke, nieje to časté len som to spozorovala. Nema to ani červené, ani nemá vyrážky. Nepozorujem nič nezvyčajné. Akurat ked jej chcem potierať tak hovorí že to bolí. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, toto je skôr otázka na pediatra. Takto sa aj tak nedá bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť pediatra, ktorý Vás eventuálne odošle k ďalším špecialistom, napríklad k dermatológovi.

  • svrbenie

    , Autor: peetttkkkakkak

    Dobrý deň, mám taký problém. Už asi týžden ma svrbia pysky ohanbia. Nemám žiadnu bolesť pri močení ani nezvyčajný výtok a bolí ma to iba na dotyk a pri poh. styku. Natieram si to Canestenom ale nepomáha. Pri poh. styku ma to tak akokeby reže hneď pri vstupe.Beriem asi pól roka antikoncepciu Belara a mala som už kvasinkovú infekciu aj zápal močových ciest a ani na jedno sa to nepodobá. Prosím o radu čo by to mohlo byť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Hnisavá cysta na vaječníku

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Dlhodobo som mávala zápaly, svrbenie, krvácanie, hustý hlienovitý výtok. 5.11. som bola akútne operovaná pretože som mala veľkú cystu naplnenú hnisom. Keď som prestala krvácať zase sa objavilo slabšie svrbenie. Keď som prišla domov z nemocnice nasadila som si betadine čípky 1x denne, trošku to zabralo ale počas dňa sa mi objavil zase hustý biely hlienovitý výtok ktorí spôsobuje svrbenie. Môže byť že sa to tam ešte nejak "čistí"? Brala som aj atb takže teoreticky by to mohli byť aj kvasinky. Výtok je bez zápachu, ale nie klasický kvasinkový. Je skôr hlienovitý. Ďakujem za prípadnú odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím že sa jedná o bakteriálnu vaginózu, ktorá môže vzniknúť po užívaní antibiotík v dôsledku poruchy vaginálnej mikroflóry. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, realizovať si kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Kvasinky

    , Autor: Lolu

    Dobrý večer, bola som na gyn.sone a 2 dni po nom som dostala svrbenie ako kvasinky. Riesila som to canestenom tbl+krem. Nasledne som dostala menstruaciu a zdalo sa ze problemy presli. Pocas inf3kcie sme nemali s manzelom styk, avsak manzel priblizne v tom case mal pocit ze ma zapal moc.ciest. Preliecili sme sa s Nolicinom, obaja, avsak manzel zacal mat vytok tiez. Co moze byt pricina. Ku gynekologovi sa neda dostat najskor v decembri. Co to moze byt za bakteria? Staci ked sa budem liecit vag.tabl. Macmirorom?
    dik

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k príčine problému u manžela sa neviem vyjadriť, je však vhodné navštíviť urológa, ktorý urobí potrebné vyšetrenia. U Vás je potrebné realizovať gynekologické vyšetrenie, výter z pošvy na kultiváciu. Myslím si, že Macmirorom si neuškodíte, vyšetreniu sa podľa mňa aj tak nevyhnete.

  • Nepríjemný pocit

    , Autor: otázka dňa

    Dobrý deň, chcela by som sa poradiť, čo odporúčate na svrbenie okolo pyskov a tiež vo vnútri pošvy, tiež okolo análneho otvoru. Tieto miesta sú aj červené a tiež popraskaná pokožka. V utorok som dobrala antibiotiká augmentin lebo som mala zvýšené crp, tak lekárka mi hneď predpísala antibiotiká. A vo štvrtok som začala pociťovať tieto nepríjemné pocity svrbenia. Môže to byť zapríčinené tými antibiotikami? Alebo zmena pracieho prášku, gélu na intímnu hygienu lactacit? Viete odporučiť nejakú masť, aby som sa zbavila toho nepríjemného pocitu. Predtým som nemala žiadne takéto problémy. Za vašu skorú odpoveď vopred ďakujem, s pozdravom

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže sa jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorú mohlo spôsobiť užívanie antibiotík. Skúsiť môžete aplikovať vaginálne probiotiká a aplikovať Canesten krém. Najvhodnejšie však bude navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení a výteru z pošvy na kultivačné vyšetrenie nasadí najvhodnejšiu liečbu a určí ďalší postup.