Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,355 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň. Už skoro 2 roky mám neustále zápal, výtok, svrbenie a bolesti v podbrušku a krížoch. Pred 9 mesiacmi ma operovali, odstránili mi cystu na vaječníku a jeden vajíčkovod. Moje problémy sa však takmer okamžite po dobratí atb vrátili. A tak neustále beriem nejaké lokálne lieky - maste, tablety. Bola mi zistená aj znizena imunita - chodim na injekcie polyoxidonium. Ale zatiaľ žiadna zmena. Výsledky z krvi mám v poriadku, akurát zvýšená sedimentácia naposledy. Onkomarkery tiež v poriadku. Onkoster mi bol robený v marci, to bolo tiež v poriadku. Posledné dva roky mávam aj slabšiu menštruáciu, niekedy špinim aj 4-5 dní pred jej začatím. Ešte rozmýšľam vyskúšať hormonalnu antikoncepciu. Myslíte že by to mohlo pomôcť? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás môže jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorú nie je vždy vhodné liečiť antibiotikami. Znížená imunita ju iba prehlbuje. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a hlavne užívajte pravidelne vaginálne probiotiká. Čo sa týka úpravy cyklu, hormonálna antikoncepcia je jedným z riešení.

Podobné otázky

  • zápal

    , Autor:

    Dobrý deň, pán doktor, chcela by som Vás poprosiť o radu. Som 7 mesiacov po pôrode (nekojím, menštruáciu mám pravidelne). Pred pár týždňami som cítila gynekologické problémy - bolesť pri pohlavnom styku, svrbenie pri vchode do pošvy. Bola som ta výter u gynekologičky, vyšiel mi pozitívne stafylokok. Brala som antibiotickú liečbu - čípky do pošvy a krém zvonku. Lekárka mi povedala, že táto liečba určite zaberie. Lenže po pár dňoch znova pociťujem svrbenie a dyskomfort. Mohlo sa stať, že antibiotiká nestačili? Je niečo z voľnopredajných liekov, čo by mi mohlo pomôcť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorá je po užívaní antibiotík u žien pomerne častá. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si vaginálne probiotiká. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Upchatá mazová žľaza

    , Autor: odstránený používateľ

    Dobrý deň.Potrebujem poradiť.Už dosť dlho sa mi na veľkých pyskoch na ľavej strane vytvára akoby vred ale mám pocit že to nieje vred ale že sa mi upcháva nejaká mazová žľaza ktorá sa zapáli a musím si ju stále vytlačiť ( niekedy aj sama pukne ),nakoľko sa v nej hromadí hnis a pobolieva to.Nachádza sa skôr v hornej časti,nie pri vchode do pošvy.Po prasknutí to chvíľu svrbí ,vytečie hnis s krvou ,vydenzifikujem si to a trvá to asi týždeň alebo dva týždne kým sa mi to úplne zahojí.Lenže opakuje sa mi to dosť často.Nemôže to byť nejaká cysta ? Moja gynekologička je dlhodobo PN ale tiež mala taký názor a lekár ktorý ju zastupuje stále tvrdí že je to asi z holenia.Skúšala som sa aj neholiť a aj keď sa tam neoholím aj tak sa to vytvorí a stále na tom istom mieste.Neodoberú ani vzorku z toho miesta,nič.Len mi povedia že to treba dezinfikovať.Veľmi ma to obmedzuje a som už z toho zúfalá.A na moju otázku k lekárovi že či sa nedajú nejako vyšetriť tie žľazy že sa mi upchávajú ma vysmial že to niesme na cievnom .Viete mi nejak poradiť čo robiť alebo za kým sa obrátiť nakoľko k nemu už nechcem ísť ? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez vyšetrenia sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin ťažkostí môže byť viacero. Ak sa jedná o problém v oblasti veľkých pyskov, riešiť by to mal gynekológ, ktorý by Vás eventuálne mohol poslať na vyššie pracovisko, prípadne na dermatológiu. Môže sa jednať o problém, ktorý bude treba riešiť vrámci jednodňovej gynekologickej chirurgie. Takto, bez videnia nálezu sa Vám naozaj neviem bližšie vyjadriť.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Mám 22 rokov, mala som pred 4 rokmi zápal vaječníkov bola som na operácii. Pred pár mesiacmi som začala mať bolesti, podobné ako pri zápale. Vynechala mi jeden mesiac menštruácia a teraz je taká nepravidelná čo som predtým nemala, jedine po operácii. Pár dní registrujem zapáchajúci výtok, až mi to je v spoločnosti dosť nepríjemné. Viete mi prosím poradiť čo by to mohlo byť ? Moja gynekologička je momentálne na dovolenke. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, takto sa Vám však neviem objektívne vyjadriť. Je potrebné realizovať vaginálne vyšetrenie, výter z pošvy na kultiváciu a realizovať aj vaginálne gynekologické USG vyšetrenie, či nemáte napríklad cystu na vaječníku.

  • Adenomyoza?

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 32 rokov a už dva roky trpím neustálymi bolesťami, najprv to bolo cca len od ovulacie po ms ale teraz je to uz prakticky stale. Taktiez spinim hocikedy pocas cyklu hlavne pred a po ms a mavam neustale v posve zapal a svrbenie. Pred tym som nikdy taketo problemy nemavala. Posledna menstruacia uz bola nesmierne bolestiva, doslova ma rezalo v maternici a mala som aj velke zrazeniny. Vysledky z krvi vsak boli ok - aj hematologia. Zacala som brat antikoncepciu leverette ale aj tak som zacala spinit cca po dvoch tyzdnoch, su to take hnede hrudky ktore som si vsimla hlavne po utreti na wc. Moj lekar uz vsak so mnou nechce nic riesit, vraj ma bolia zrasty pretoze som minuly rok bola na operacii cysty a v roku 1999 som bola 2x operovana kvoli prasknutemu apendixu. Deti nemam, tehotna som nebola. Citala som nieco o adenomyoze. Stretli ste sa uz s tym? Je mozne ze toto je moj problem na zaklade opisanych priznakov? Som uz zufala, lekari na mna pozeraju ako na blazna ale ja neustale trpim, nemame uz s priatelom ani styk, nezvladam bezne cinnosti doma. To akoze naozaj v 21. storoci mam takto zit?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať aj o endometriózu, ktorá v kombinácii zo zrastmi môže spôsobovať ozaj nepríjemnosti a komplikovať tak bežné činnosti. Keďže však nepoznám žiadne bližšie okolnosti, informácie, výsledky vyšetrení, nálezov, či USG vyšetrení, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Jedným z riešení je aj diagnostická laparoskopia, kde by sa mohla zistiť a aj odstrániť príčina ťažkostí.