Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,625 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, dnes som začala veľmi slabo krvácať. Včera mi začala ovulácia, menštruáciu mám mať až o dva týždne. Mesiac dozadu som mala taktiež krvácanie mimo menštruáciu a zistilo sa že som mala zápal v pošve, na čo mi pani doktorka predpísala vaginálne guľôčky. Beriem antikoncepciu Belara. Chcela by som vedieť či je toto len obyčajné ovulačné krvácanie alebo či je možné že by sa mi zápal znova vrátil.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie ovuláciu nemáte, takže sa o ovulačné krvácanie nejedná. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, hlavne v začiatkoch užívania, môže vyskytovať aj počas celého cyklu, rovnako tak sa počas užívania nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, zo spádu hormónov. Čo sa týka zápalu, neviem sa Vám v tomto bližšie objektívne vyjadriť, nakoľko nepoznám žiadne bližšie informácie ani výsledky vyšetrení. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, rovnako tak v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vynechaná menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať....už druhý mesiac užívam novú antikoncepciu Dienorette...predtým som užívala inú a momentálne som v tej 7 dnovej pauze..... poslednú tabletku som vzala v piatok....tak ako stále v pondelok nad ránom som dostala MS.... takú slabšiu ako stále na začiatku no trvala len jeden deň.....dnes je utorok a ja som už celý deň čistá....vôbec nič....preto by ma zaujímalo či to je poriadku.... poprípade sa to ešte rozbehne....alebo mám navštíviť svojho lekára???? Ďakujem Nováková

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas užívania hormonálne antikoncepcie môže byť krvácanie z vysadenia počas sedemdňovej pauzy iba vo forme aj jednodňového špinenia, či krvácania. Je to pomerne bežné. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Bolesti a predlzena menstruacia

    , Autor:

    Dobry den prajem. Chcela by som sa opytat na vas nazor. Trapi ma predlzena menstruacia uz 4 mesiace. 4-5 dni mam krvacanie a dalsich 5 dni mam spinenie. Bola som u doktora na vysetreni, sonograficky som mala vsetko v najlepsim poriadku. Este cakam na vysledky cytologie ale tu som mala vzdy ukazkovu , sexualneho partnera mam uz 11 rokov toho isteho a sex bez kondomu nemame. Je tu sanca ze by som mohla mat nieco s krckom? Na cyto chodim podstivo kazdy rok. Este mam take bolesti v posve akoby tlak alebo ma pichne v posve. a sem tam ma svrbi akoby mocovy otvor. Prosim aky je vas nazor mam sa pytat aj na vytery na bakterie a streptokokov? Co to prosim moze byt?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak boli vyšetrenia v zrkadlách a cytologické vyšetrenia v poriadku, nepredpokladám problém s krčkom. Príčin špinenia po skončení menštruácie môže byť viacero, od hormonálnej príčiny až po infekciu. Ak sa u Vás objavuje svrbenie v oblasti vonkajšieho genitálu, môže sa jednať aj o počínajúcu infekciu. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, aplikujte si v kúrach vaginálne probiotiká. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý urobí výter z pošvy na kultiváciu.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Polyp

    , Autor:

    Dobry den vo štvrtok mi odstranili polyp v narkoze stvrtok po odstraneni som krvacala a v piatok rano len mierne spinenie potom uz nie ale v sobotu rano som zas zacala krvacat uz by som mala dostat aj menstruaciu tak teraz neviem ci to krvacanie je po odstraneni ci uz menstruacia mierne ma boli v podbrusku Moja otazka je ze kolko dni sa po odstraneni polypu krvaca ? Ci je to ok? Ci je mozne ze je to uz menstruacia a ci sa zvykne menstruacia po odtraneni dostavit v normalnom termine ako mam cyklus ?dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, po zákroku môže trvať špinenie či krvácanie do týždňa. Deň zákroku sa považuje za prvý deň menštruácie, takže nasledujúca menštruácia by sa mala dostaviť za 4-6 týždňov od zákroku.

  • Uhniezdenia vajíčka

    , Autor:

    Dobry deň pán doktor chcem sa pýtam menzes bol 16.3.a dnes pociťujem bolesti prsiach a mierne boelsti brucha ako pri menzese dnes som mala som také stredne krvácanie myslela som si že je to meznes ale krvácanie prestalo môže ísť o uhniezdovanie vajíčka ??alebo ide o niečo vážne strašne som sa zľakla ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin zakrvácania môže byť viacero. Takto je však veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Mohlo sa jednať o oneskorenú ovuláciu a ovulačné krvácanie, áno, teoreticky sa mohlo jednať aj o implantačné krvácanie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní alebo opakovaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.