Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Problém

    , Autor:

    Dobrý deň, posledné dva dni boli členok a úsek nad pätou. V noci pociťujem únavu nôh. Môže to byť z antiky? Užívam dienorette. Signalizuje to čosi zle?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skôr si myslím, že sa jedná o preťaženie členka. Mohli ste si mierne podvrtnúť nohu, takto sa je však veľmi tažké vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť ortopéda.

Podobné otázky

  • Mykoza po ANTB.

    , Autor:

    Dobry den, chcela by som poradit.
    Mala som uro zapal na ktory som mala antb. Ciphin. Po douzivani sa objavila mykoza. Vkladala som 6 tabliet Clotrimazalu 100mg, plus canesten krem som aplikovala von.Celkovo cca 8 dni. Mykoza zmizla. Potom prisiel menzes. Po nom som si aplikovala gynophilus probiotika ale po par dnoch mam opat mierne palenie, svebenie a vchod posvy taky “belavy”. Prosim viete mi povedat kde bola chyba ci by mala liecba trvat dlhsie na riadne doliecenie? Tablety + krem. Pripadne mi poradit naozaj dobre vaginalne probiotika?
    Mykozu som mala naposledy pred tromi rokmi, od vtedy som mala pokoj a az teraz po antibiotickej liecbe sa objavila opat. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúste si realizovať aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Ak došlo u Vás k vzniku vaginózy po užívaní antibiotík, párdňové užívanie vaginálnych probiotík nevyrieši problém. Je potrebné ich aplikovať v kúrach a dlhodobejšie. Preparátov je naozaj veľa. V lekárni Vám budú vedieť lepšie poradiť. Nemám jeden obľúbený preparát vaginálnych probiotík. Každej žene vyhovuje niečo iné.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Zápal pošvy

    , Autor:

    Pekný deň chcem sa spýtať, mávam tieto vaginálne problémy od spontánneho pôrodu,
    Predtým žiadne, stále vaginálny výtok, meškanie menštruácie, bolest pri močení a pálenie dr. mi predpísala vaginálne tabletky ale žiaľ nepomáhajú ani tie, poprosím o radu ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám žiadna bližšie informácie, kedy ste rodili, ako, či bol pôrod komplikovaný, či bolo rozsiahlejšie pôrodné poranenie, či ste boli GBS pozitívna, ... preto je veľmi ťažké sa takto bližšie objektívne vyjadriť. Ak ešte kojíte, menštruácia môže byť nepravidelná, respektíve ju nemusíte mať vôbec. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, vhodné je aj užívanie vaginálnych probiotík. Nezabúdajte na dostatočný pitný režim, 2 litre tekutín denne. Pri ťažkostiach s močením je pri pretrvávaní vhodné vyšetriť moč a na základe výsledkov nasadiť potrebnú liečbu. U žien môže byť zanesená vaginálna infekcia do močových ciest alebo opačne, preto je dôležité zistiť zdroj prípadnej infekcie. Ak Vám nezaberá nasadená liečba, je potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesť panvy a kolien počas menštruácie

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Chcela by som sa poradiť s mojím problémom. Som 15 mesiacov po pôrode a 13 mesiacov mám zavedené nehormonálne teliesko ariana. Počas menštruácie mám neskutočné bolesti panvovej kosti a kolien. Je to taká tupá, občas pulzujúca bolesť. Akoby sa mi išli kolená a panva polámať. Po pôrode som sa 3 mesiace liečila na trombózu a mám potvrdenú aneuryzmu v záhybe predkolenia. Užívam papilocare na ascus. Kontrolný ster lbc je v poriadku a na kontrolu k svojmu gynekológovi mám ísť v auguste. Z čoho môžu byť tie bolesti? Môže to súvisieť s telieskom? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím, že sa jedná o cievnu záležitosť. Keďže však nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, či výsledky už realizovaných vyšetrení, neviem sa Vám takto bližšie objektívne vyjadriť. Na základe koagulačných vyšetrení, či vyšetrení ciev je nutné zvážiť vhodnosť vnútromaternicového hormonálneho telieska.

  • Pomoc

    , Autor:

    Dobrý večer. Mám jeden problém. Mam 22 rokov.. som vo vzťahu už skoro 3 roky.. dieťa zatiaľ nemáme ale snažíme sa a veľmi a zatiaľ sa nám stále nedarí. Pred cca pol rokom som spozorovala strašne pachnuci výtok.. páchne to ako hniloba niečo také podobne.. je to dosť prenikavý a nepríjemný výtok niekedy je priesvitný vodovy a inokedy slabučko hnedý tiež vodový. Všimla som si že to mávam týždeň.. .. dva po menštruácii a týždeň..dva pred menštruáciou. Nemám žiadne bolesti ani iné ťažkosti. Lekári mi vravia že infekcia tam nieje vraj to môže byť z hygieny.. na hygienu si potrpim a nepoužívam žiadne voňavé chemické prípravky takže tomu nechápem. Strqsne ma to trápi. Pretože sa snažíme 2 roky o bábätko. Neviete co by to mohlo byt? Vyskúšala som už aj vaginálne čapiky ktoré udržujú vaginalnu flóru v norme .. ale to pomohlo na jeden maximálne dva dni. :(

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu predpokladám infekciu v pošve. Ak bolo realizované základné kultivačné vyšetrenie z pošvy a to vyšlo negatívne, doplnil by som ešte rozšírené kultivačné vyšetrenie na mykoplazmy a chlamýdie. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Vaginálne probiotiká užívajte dlhodobejšie a v kúrach. Takto sa Vám ale bližšie objektívne neviem vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.