Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,934 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Zapal

    , Autor:

    Dobry den Pan doktor ak by som sa mohla opytat ja mam momentálne problém ktorý som nikdy nemala a chcem sa poradiť s odborníkom co by mi asi mohlo byt alebo ako zo vyriešiť .Pred pól rokom som zacala užívať Dailete antikoncepciu užívala som ju 2mesiace len cele 2mesiace som mala menštruáciu a strasne kŕče v žalúdku moja doktorka mi potom dala Maitalon antikoncepciu ktorú užívam uz asi 3mesiac a tiez mam niekdy neuveriteľne bolestivé kŕče v žalúdku hlavne ked sa nájem .Len pred par dňami dom dostala asi zápal alebo netuším co mam pocit ze v nutri horím a 3dni minimálne mi vypadáva z vnútra nieco tmavé neni to ani zrazená krv ja by som skvor povedala ze to vyzerá ako keby sa mi nieco rozpadavlo .A preto ma zaujíma ci by sa nieco takéto mohlo udiať lebo mam strach bola som na potrate pred3rokmy a ci zo nemôže volako súvisieť s tym .naozaj som zúfalá .Za odpoved vám dakuejm .

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, chápem Vaše obavy, ale bez vyšetrenia, poznania všetkých informácií a okolností sa Vám neviem objektívne vyjadriť.Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam návštevu Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Zrasty

    , Autor:

    Dobry vecer pan doktor, chcela by som sa informovat, ak mi budete vediet poradit, akymi typmi vysetreni sa da zistit, ci ma zena po operacii brusnej dutiny zrasty? Na sklonku roka 2018 mi bol odstraneny myom, operaciou, ako sa vykonava cisarsky rez, neviem ako sa tato operacia vola, bez podania latky na zamedzenie tvorby zrastov. Momentalne, hoci teda po 2 rokoch, som zacala pocitovat bolesti v podbrusku, co som si spojila s tym, ze sa mi pravdepodobne vytvorili zrasty. Hoci neviem, ci sa moze bolest objavit aj po takej dlhsej dobe. Taktiez by ma zaujimalo, ci sa zrasty odstranuju znovu rozrusenim brusnej dutiny v mieste rezu v celkovej narkoze? Taktiez by ma zaujimalo, ci je tento zakrok hradeny pacientkou a ci po odstraneni zrastov je mozne podat latku na zamedzenie tvorby zrastov? Dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekedy CT vyšetrenie môže ukázať či už pseudocysty, ktoré sú tvorené prítomnými zrastmi v dutine brušnej, v drvivej väčšine sa nález zrastov dá diagnostikovať až pri samotnom operačnom výkone. Operovaná ste boli laparotomicky Pfanennestielovým rezom. Príčin Vašich ťažkostí však môže byť viacero, nemusí sa jednať iba o zrasty, vylúčiť sa to však nedá. Zrasty sa tvoria nie len pooperačne, ale aj pozápalovo, alebo napríklad aj pri endometrióze. Rozrušenie zrastov väčšinou vedie k tvorbe nových zrastov, samozrejme, ak má žena ťažkosti a je nutné vykonať rozrušenie zrastov, pristupujeme k tomu. Operačný výkon, aj napriek tomu, že ste boli operovaná laparotomicky, môže byť realizovaný diagnostickou laparoskopiou, samozrejme v celkovej narkóze. Je možné, že sa zrasty nenájdu, prípadne, pri náleze zrastov, ktoré by mohli spôsobovať ťažkosti, sa pristupuje k adheziolýze. Operačný výkon je hradený zo zdravotného poistenia, ak ste poistencom zdravotnej poisťovne. Čo sa týka prípadnej aplikácie Hyalobarrier gélu, teda preparátu na zamedzenie tvorby zrastov, to si kupuje pacientka sama, keďže sa jedná o voľnopredajnú zdravotnícku pomôcku. My to počas operačného výkonu následne aplikujeme. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, či výsledky vyšetrení, všetky podané informácie Vám viem dať iba v teoretickej rovine.

  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    Môj problém začal zápalom mechúra, na kt som dostala ATB zinnat 500, po douzivani som opäť zašla za dr a tá mi povedala, že zápal tam už nie je, avšak pri cikani má stále troška palilo. Šla som k zenskej a ta mii povedala, že zápal mám aj v tejto oblasti, na čo mi dala macmiror complex masť, tu som aplikovala každý večer 8 dní až pokým mi teraz neprišla menštruácia. Po nej som masť už neaplikovala. Stále však pociťujem niečo medzi pálením a svrbením, skôr v hornej časti mojich genitálií, najma pri spomínanom cikani. Výtok definujem ako priehľadný "soplik" a niekedy biely, a ak odokryjem vrchné pysky, vidím mierny biely povlak, alebo ako by som nazvala. Nepociťujem ani iný zápach a inak som v poriadku, bez toho pocitu pri cikani, celkom ako zdravá. Môže to byť možno nedostatočne dolieceny zápal?
    Ďakujem za odpoveď a pekný deň :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, aplikujte si vaginálne probiotiká. Pite dostatočné množstvo tekutín, aj urologický čaj, aspoň 2 litre denne. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Zápal

    , Autor: Michaelaa....

    Dobrý deň, pred cca mesiacom som navštívila svojho gynekológa kvôli ťažkostiam. Bolelo ma v podbrušku aj krížoch a mala som vodnatý výtok. Povedal mi, že mám silný pošvový zápal a predpísal mi tablety Macmiror na 12 dní. Urobil mi aj ster ale podľa neho som mala všetko v poriadku. Po dobratí všetkých tabliet som však pociťovala tie isté ťažkosti, tak som sa k nemu vrátila, urobil mi ďalší ster a aj ten vyšiel s rovnakým výsledkom - všetko je v poriadku. Ja mám však stále tie isté problémy - bolesti aj výtok. Beriem antikoncepciu Gefemin, môže to byť spôsobené tým alebo je za tým niečo iné? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, nemusí sa jednať o infekciu v pošve. Rovnako tak to môže ale vôbec nemusí súvisieť s užívanou hormonálnou antikoncepciou. Takto bez poznania bližších okolností, výsledkov vyšetrení a USG, či vaginálneho nálezu, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko.

  • Ureaplazma parvum

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,

    pred pár mesiacmi som sa liečila asi pol roka na ureaplazmu parvum. Po asi 6-tich antibiotikách mi liečba zabrala. Teraz mám nového partnera a má pravdepodobne odo mňa pozitívnu ureaplazmu.
    Viete mi prosím poradiť, akým spôsobom sa mám chrániť pred tým, aby sa mi to stále nevracalo? Najväčší problém u mňa je ten, že mne táto baktéria nespôsobovala ani doteraz nespôsobuje žiadne ťažkosti, gynekologička mi to zistila až pri preventívnej prehliadke.
    To mám teraz chodiť každý mesiac na stery, či náhodou sa mi to opäť nevrátilo? Už som naozaj zúfalá.
    A ešte sa chcem spýtať, či je možné mať počas liečby chránený styk. Ako som sa dočítala, opäť sú odlišné názory doktorov. Niektorí hovoria že chránený styk je povolený, iní ho zakazujú. Rovnako mi povedala moja gynekologička, že kondóm nezabraňuje prenosu, tak nechápem potom načo sa tie kondómy vyrábajú keď ma nemajú chrániť.

    Za skorú odpoveď veľmi pekne ďakujem a prajem pekný zvyšok dňa.

    S pozdravom Miriam

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existuje viacero druhov ureaplaziem, ktoré sa bežne vyskytujú v urogenitálnom trakte ženy, ale aj muža, aj u zdravých ľudí a nemusí spôsobovať žiadne ťažkosti. Pri poklese imunity a premnožení však môže spôsobovať zápaly močových ciest a poruchy plodnosti. Ak nemáte žiadne ťažkosti a boli ste už opakovane (6 krát) preliečovaná, nemá zmysel nasadzovať ďalšie antibiotiká, ktoré len prehĺbia vaginózu. Skúste si občasne realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a realizujte si pravidelne, raz za dva tri mesiace, kúru vaginálnymi probiotikami. Čo sa týka kondómu, ten zabraňuje prechodu spermií, ktoré majú istú veľkosť. Baktérie, či vírusy, sú ale menšie, preto prejdú aj cez prezervatív. Preto kondóm nechráni pred všetkými pohlavne prenosnými ochoreniami.

  • Bolesti v podbrušku

    , Autor:

    Dobrý deň. Chcela by som sa spýtať, 10 dní som brala antibitoiká Doxyhexal(predpísané od dermatologičky na akné, nedostatok ženského hormónu a vyšší testosterón), dostala som menštruáciu a po niekoľkých hodinách som dostala nezvyčajné silné krčovité bolesti v podbrušku, zostala som blédá na odpadnutie a začala som zvracať a prehánať ma.(Pred tým nikdy som nemala takéto príznaky menštruácie). Čítala som vedľajšie účinky zápala hrubého čreva, ale po dobu 10 dní som bola v poriadku až v deň ked som dostala menštruáciu tak som sa chcela spýtať či to mohlo mať negatívny vplyv.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínané ťažkosti patria tiež medzi nežiadúce účinky spomínaných antibiotík, nástupom menštruácie sa mohli v organizme spustiť reakcie vedúce k spomínaným prejavom. Áno, niekedy sa môžu nežiadúce účinky prejaviť až po istom čase užívania, respektíve až po doužívaní. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára. Nemusí sa jednať vôbec o gynekologický problém. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť.