Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,768 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • mykoza

    , Autor:

    Dobrý den, podla všetkého mám mykozu, kedže ma neskutočne všetko odspodu svrbí, ale nie vnutri pošvy, len zvonka a hlavne ked zjem niečo sladké, velké pysky som si tak naškriabala, že mi sčerveneli a opuchli..Ako si teraz možem pomoct? Dnes som si kupila fungicidin a zatial sa raz natrela. Pomôže to?? vdaka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, podľa Vašich opisov sa zrejme jedná o vaginálnu infekciu, môže sa jednať o kandidózu. Fungicidin, prípadne Canesten krém užiť môžete. Odporúčam však návštevu Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Liečenie

    , Autor:

    Dobrý deň, mám stále mykozy a nič mi nezaberá, už neviem čo robiť. Vedeli by ste mi odporučiť niečo na liečbu? Poprípade existujú nejaké lieky na úpravu flóry bez kyseliny mliečnej? Mám pochybnosti že vďaka tomu sa mi stále vracia mykoza, vždy po dobratí liekov sa mi to stále vrátilo, zvláštny kyslý zápach a hustý krémový výtok. Po roku a pol bezvýznamného liečenia som stratila aj cit v pošve, pri pohlavnom styku už nič necítim a je mi to veľmi nepríjemné. Prosím poraďte. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o dlhodobo pretrvávajúcu bakteriálnu vaginózu. Nepoznám však žiadne bližšie informácie ohľadom prípadne už užívaných vaginálnych probiotík, alebo realizovaných vyšetrení a ich výsledkov, preto je veľmi ťažké sa takto bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam pri pretrvávaní ťažkostí navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Opakovana mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň som 3 mesiace od pôrodu..už dva roky má trápia kvasinkove infekcie cez tehotenstvo som to mala v jednom kuse..a teraz zase ale strašne silné to je už som z toho zúfalá gynekológ vravel že mu mám až v pondelok zavolať kedy má zoberie najprv ma chcel zobrať 20teho ale to som už začala naliehať že naozaj sa to nedá vydržať tak že v pondelok mám zavolať a že uvidíme čo sa dá s tým robiť... Pán doktor ja už nevládzem s týmto žiť veď je to hrozne stále dokola ja to preliecim a znova a už ani mastičky nezaberajú ale tak hrozne to páli a svrbí že sa to nedá... Prosím vás z čoho toto môže byť že sa to stále dokola vracia veď to není už zdravé sex už pomaly nemám lebo vždy keď mám tak to mám zase..

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká. Vhodné bude realizovať aj rozšírené kultivačné vyšetrenie na chlamýdie, mykoplazmy a ureaplazmy. Pri potvrdení infekcie bude potrebné preliečiť aj partnera.

  • Canesten 1 deň

    , Autor: Michaelaa....

    Dobrý deň, pred pár týždňami som dostala mykózu. V lekárni mi na to odporučili tabletku Canesten 1 deň. Keďže som medzitým dostala menštruáciu, tabletku som si dala až po jej skončení. Už prešli 3 dni od užitia, nepociťujem svrbenie ani pálenie ale mám hustý hrudkovitý výtok. Chcem sa opýtať, či je to po tejto tabletke normálne alebo sa mi mykóza nevyliečila, ba možno aj zhoršila? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, biely až bieložltý hustý hrudkovitý fluór je typický pre kandidózu. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia zhodnotí nález a určí ďalší postup. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Vhodná je aj kúra vaginálnymi probiotikami.

  • Vitagyn C

    , Autor: Ivana

    Dobry den,

    liecila som sa na mykozu a po liecbe mi lekar odporucil vitagyn c, pretoze sa mi pravidelne mykoza vracala.. vcera som si tento krem zaviedla do posvy po styku s partnerom pretoze som mala pocit, ze citim mierne palenie. V pribalovom letaku je napisane, ze nezanechava ziadne stopy na nohavickach. Na druhy den asi po 12 hodinach po aplikacii zo mna zacal vytekat biely vytok a pride mi logicke, ze to bol ten krem.. ale kedze je v pribalovom letaku napisane, ze to ziadne flaky nezanechava, tak som trochu zmatena, ci sa mi mykoza nevratila v plnej sile aj ked nepocitujem svrbenie, mozno trosku palenie ale to tiez neviem ci si uz nenahovaram.. ide mi len o to, ci mi viete poradit.. moze ten krem vytiect po par hodinach alebo by nemal, ked to je tak napisane v letaku?? Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne bližšie vyjadriť neviem. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odsledujte si, či sa spomínaný výtok objaví. Ak áno, bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Ureaplazma

    , Autor:

    Dobry den, mala som problem s vytokom, aj mierne zapachajucim. Opakovane svrbenie vo vonkajsej oblasti sa mi opakuje uz rok, potom prejde, niekedy sa vrati.
    Dostala som na to krem, problemy presli. Stery vsak potvrdili ureaplazmu. Obavam sa uzivania kremu Dalacin, ze sa mi vrati mykoza, rozhadze mikroflora..Zaroven sa chystam po dobrati a dovolenku k moru a obavam sa potom nejakej infekcie. Aka dolezita je aktualna liecba tejto infecie? Da sa to riesit aj inak?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, opakované problémy s Ureaplazmou môžu byť aj na podklade imunity. Dalacin môžete užívať. Odporúčam občasné realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom, pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, aspoň každé 3 mesiace. Dôležité je aj preliečenie partnera, ktorý môže byť prenášač a nemusí mať žiadne príznaky. Ak nemáte teraz žiadne ťažkosti, nie je za každú cenu opakovane ureaplazmu preliečovať antibiotikami. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.