Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Atb

    , Autor:

    Dobry vecer,prosim vas som vyse tyzdna pred menstruaciou,beriem pravidelne antikoncepciu,uz druhy den krvacam a je to stale intenzivnejsie ..mensie krce ako pri menstruacii mam ale nieje to hrozne
    Tento tyzden mi dali na pohotovosti atb Zinok na zapal obliciek,bolesti nepresli tak som dalej riesila lekarov a nakoniec ,ze Zinok mi dali zle tak az na urgente som dostala Ciphin..
    Medzi tym som dostavala injekcie proti krcom a flektor a novalgin som brala proti bolesti
    JE MOZNE ZE KRVACAM KVOLI TABLETKAM?Som pol roka po sekcii a aj rana ma boli ,neviem s coho inak by to mohlo byt,Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Zinnat, ako aj niektoré iné lieky ovplyvňujú účinok hormonálnej antikoncepcie. Rovnako tak lieky majú vplyv na samotný menštruačný cyklus, aj keď je navodzovaný a regulovaný antikoncepciou. Čo sa týka bolestivosti rany, je otázne, či Vás bolí samotné miesto rany alebo máte menštruačné bolesti v podbrušku, ktoré vychádzajú z maternice. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní alebo zhoršení ťažkostí, alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Mykolplazmy a ureaplazmy

    , Autor:

    Dobry den,
    je prosim mozne, ze ureaplazmy mozu byt u mna v chronickom stadiu, ked som ich mala opakovane? Brala som totiz na respiracne ochorenie azitromycin, ktory sa dava aj na ureaplazmy, no ocividne mi na ne nezaucinkovalo, hoci som si ista, ze uz v tom case som musela byt nakazena. Je mozne, ze mi nezaberu ani tie antibiotika, ktore uzivam teraz (jedna sa o iny druh atb)? Ako prebieha chronicke štádium, je nemozne sa z toho uplne vyliect, ake tazkosti to moze sposobit v tehotenstve (mam na mysli postihnutie plodu, resp. spontánne potraty a pod.), moze to sposobit tiez neplodnost? V niektorych clankoch uvadzaju, ze ano, inde som citala, ze sa to nepotvrdilo výskumom. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ureaplazma je prirodzenou súčasťou pohlavného ústrojenstva. Niekedy nespôsobuje žiadne ťažkosti, inokedy môže byť priamou alebo nepriamou príčinou rôznych ťažkostí. Záleží aj od konkrétneho druhu ureaplazmy. Nie vždy je potrebné ju liečiť. Opakovaným a častým užívaním antibiotík môže naopak dôjsť k zníženiu prirodzenej fluóry, čo ešte viac prehĺbi ťažkosti. Názorov na liečbu je viacero.

  • Palenie

    , Autor:

    Dobrý deň, nedávno som mala zápal pošvy. Dr mi najprv dala macmiror ,ale neprešlo a tak mi dala ešte polygynax a mast fungicidkn, ktorú som si natierala týždeň a pol. Avšak pociťujem stále akési pálenie tam dole. Niekedy to nie je také strašné a niekedy viac. Môže to byť spôsobené tými ATB ako podráždenie? Kúpila som si teraz aj umývaci gél s tea tree oil. Je možné nejak to pálenie obmedziť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík môže dôjsť k vaginóze, ktorá môže spôsobovať spomínané ťažkosti. Odporúčam realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík. Skúsiť môžete zvonku aplikovať aj Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ureaplasma

    , Autor:

    Dobrý deň. Už som vám písala ohľadom mojich problémov ale v skratke mam uz 2 roky takmer neustale bolesti v podbrušku, krížoch, výtok, svrbenie... pred rokom som podstupila operaciu, kde mi odstranili cystu a jeden vajickovod. Teraz po dvoch rokoch som sa dopracovala k diagnoze - ureaplasma urealyticum ktora mi pravdepodobne robi tieto problemy, pretoze vsetky ostatne kultivacie boli v poriadku. Dostali sme s partnerom na 10 dni dalacin 300 3x denne... kedze priatel ich zle znasal boli mu zmenene na azitromycin. Ja som uz 10 dni vybrala ale problemy pretrvavaju - mozno su trošku miernejšie. Ostali mi ešte priatelove nedobrate atb dalacin tak som si ich dala este aj dnes na 11 den... neviem ale ci to ma este nejaky vyznam, ci si len zbytocne nezatazujem organizmus. Aky je vas nazor? Je potrebne zmenit atb? Mala by som znovu navstvit gynekologa alebo mam skusit este pockat? Uzivam aj probiotika - celkove a aj lokalne - lactofeel.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, užívaním antibiotík sa môže prehlbovať vaginóza, ktorá môže spôsobovať aj spomínané ťažkosti. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, ani nález operačný nález, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Ak pociťujete ťažkosti naďalej, navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    Môj problém začal zápalom mechúra, na kt som dostala ATB zinnat 500, po douzivani som opäť zašla za dr a tá mi povedala, že zápal tam už nie je, avšak pri cikani má stále troška palilo. Šla som k zenskej a ta mii povedala, že zápal mám aj v tejto oblasti, na čo mi dala macmiror complex masť, tu som aplikovala každý večer 8 dní až pokým mi teraz neprišla menštruácia. Po nej som masť už neaplikovala. Stále však pociťujem niečo medzi pálením a svrbením, skôr v hornej časti mojich genitálií, najma pri spomínanom cikani. Výtok definujem ako priehľadný "soplik" a niekedy biely, a ak odokryjem vrchné pysky, vidím mierny biely povlak, alebo ako by som nazvala. Nepociťujem ani iný zápach a inak som v poriadku, bez toho pocitu pri cikani, celkom ako zdravá. Môže to byť možno nedostatočne dolieceny zápal?
    Ďakujem za odpoveď a pekný deň :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, aplikujte si vaginálne probiotiká. Pite dostatočné množstvo tekutín, aj urologický čaj, aspoň 2 litre denne. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ureaplasma uearelyticum

    , Autor:

    Dobrý deň. Už dlhodobo mam problemy, bolesti podbruska, krizov, pred a po ms mavam dlhdobo (aj 7 dni pred a par dni po) krvavy vytok a svrbenie. Moj gynekolog to vsetko prikladal cyste na vajecniku a odporucil mi operaciu. Operaciu som absolvovala az po roku tychto tazkosti. Odstranili mi cystu a aj jeden vajickovod. Teraz - po dvoch rokoch od zacatia mojich tazkosti mi boli konecne spravene testy na ureaplasmu, ktora vysla pozitivne. Inak vsetko negativne. Dostali sme s partnerom dalacin na 10 dni - na zaklade citlivosti bakterie. Chcela by som vediet vas nazor ci je liecba podla vas nastavena spravne a ci zdrojom mojich tazkosti moze byt ureaplasma alebo treba doplnit este nejake vysetrenia? Dnes uz beriem atb 3 den ale tazkosti pretrvavaju - mozno trosicku miernejsie. Mame dobrat celych 10 dni a ak tazkosti neustupia tak znova ku gynekologovi? Mam aj vyrazne znizenu imunitu, brala som injekcie polyoxidonium. Dakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, spomínané ťažkosti môžu byť spôsobené ureaplazmou. Existuje viacero druhov ureaplaziem, ktoré sa bežne vyskytujú v urogenitálnom trakte ženy, ale aj muža, aj u zdravých ľudí a nemusia spôsobovať žiadne ťažkosti. Pri poklese imunity a premnožení však môže spôsobovať aj spomínané ťažkosti. Na tretí deň liečby sa nedá ešte hovoriť o úspechu liečby, doberte s partnerom predpísanú liečbu a pri pretrvávaní ťažkostí ho navštívte. Skúste do realizovať aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Odporúčam tiež realizovať kúru vaginálnymi probiotikami aspoň každé dva, tri mesiace. Dôležité je tiež posilniť imunitu, ktorá má obrovský vplyv na infekcie, či vaginózu do budúcnosti.