Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,887 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • belara

    , Autor: Allie99

    Dobrý deň, teraz som začala brať druhý blister antik.Belara. Prvý mesiac som len jeden týždeň nemala menzes ostatné dni menzes alebo špinenie, začali mi mierne bolesti brucha a taktiež ma začal viacej bolieť žalúdok. Mám skúsiť aspoň 3-4 blistre nech si telo navykne alebo radšej prestať brať? Je lepšie brať ráno alebo večer antik.?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch užívania hormonálnej antikoncepcie sa podobné účinky a príznaky môžu vyskytnúť. Čas užívania je na Vás, niekomu lepšie vyhovuje ráno, niekomu večer, niekomu na obed. Ak budú ťažkosti pretrvávať, navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám antikoncepciu zmení.

Podobné otázky

  • Svrbenie

    , Autor: Zuzka25

    Dobrý deň,

    Chcela by som sa opýtať, čím môže byť spôsobené svrbenie a pálenie pošvy a vonkajších genitalii jeden deň pred menštruáciou a pocas celej menštruácie. Prvý krát sa mi to stalo v novembri keď som brala antikoncepciu belara. Túto som po dohovoru s gynekológom vysadila, lebo ze to práve ona môže spôsobovať a vyteri boli čisté. V decembri sa to opakovalo rovnako deň pred menzesom potom počas celého menzesu a prestalo to 2 dní po skončení. Vložkami to nebude lebo to začína ešte kým ich nepoužívam a nemenila som žiadne hygienické prostriedky. Teraz znovu. Ide o to ze je to veľmi nepríjemné. Existuje niečo čo sa dá používať pocas menzesu na upokojenie pošvy alebo tak ? Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, efektivita liečby vaginálnej infekcie počas menštruácie je prakticky nulová. Môže sa jednať o prejavy bakteriálnej vaginózy, ktorá sa Vám začne prejavovať pred menštruáciou. Skúste si hneď po skončení menštruácie realizovať kúru vaginálnymi probiotikami aspoň 10 dní. Možte si skúsiť zvonku aplikovať Canesten krém.

  • svrbenie

    , Autor: peetttkkkakkak

    Dobrý deň, mám taký problém. Už asi týžden ma svrbia pysky ohanbia. Nemám žiadnu bolesť pri močení ani nezvyčajný výtok a bolí ma to iba na dotyk a pri poh. styku. Natieram si to Canestenom ale nepomáha. Pri poh. styku ma to tak akokeby reže hneď pri vstupe.Beriem asi pól roka antikoncepciu Belara a mala som už kvasinkovú infekciu aj zápal močových ciest a ani na jedno sa to nepodobá. Prosím o radu čo by to mohlo byť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • krvácanie počas užívania HAK

    , Autor: leniik

    Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. Pred mesiacom začali moje problémy so zápalom močových ciest. Moja gynekologička mi predpísala atb Ciprofloxacin, ktoré som dobrala avšak nepomohli mi. Po pár dňoch sa mi zápal zhoršil a tak som od urológa dostala atb Suprax, keďže sa k môjmu prechladeniu pridala aj bolesť, rezanie a krv v moči, po dobratí týchto atb, sa môj stav zlepšil, absolvovala som aj usg obličiek a močových ciest a všetko bolo v poriadku. Pred 2 dňami som atb dobrala, a dnes som spozorovala opäť krv, je skôr hnedastého odtieňa, zakaždým keď sa poutieram, cítim aj mierne bolesti v podbrušku. Už pol roka beriem HAK Belara a doteraz som problém s cyklom nemala. Menštruáciu mám dostať až o 10 dní, takže vôbec neviem aká môže byť príčina, tabletky beriem poctivo, akurát neviem či atb nemohli mať vplyv na jej účinok.
    Budem rada za Vašu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste doteraz neabsolvovali urologické vyšetrenie, odporúčam ho realizovať. Príčin špinenia môže byť viacero - infekcia, antibiotiká, … aj užívanie samotnej antikoncepcie, počas ktorej užívania sa môže špinenie vyskytnúť. Odsledujte si to.

  • Pcod

    , Autor: Januša323

    Dobry den. Chcela by som sa spytat na par otazok 3 juna som objednana do centra asistovanej reprodukcie na konzultaciu. Mam dost silne PCOS bez akejkolvek menatruacie. Uzivam len antikoncepaiu belara ale ani po nej menzes nemavam.nadmerne ochlpenie ,vysoky testosteron a cukrovku. Myslite si ze je mozne sa s takymi problemami dopracovat k tehotenstvu? ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na túto otázku Vám budú vedieť zodpovedať v centre asistovanej reprodukcie na základe výsledkov odberov. Ja sa Vám takto bez poznania akýchkoľvek výsledkov vyšetrení, informácii, či okolností neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Krvavý výtok

    , Autor: Lauruš

    Dobrý deň už dlhšie užívam antikoncepciu belara,o týždeň mám dosťať menzes,a teraz mám už 4 deň krvavý výtok,môže isť o problém s antikoncepciou? ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu ako takú, ale o krvácanie z vysadenia. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.