Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • ovulacia

    , Autor: fragola

    Dobry den pan doktor..Mam 33 rokov, dve deti, ale pri ani jednom som si nevsimla zeby som v strede cyklu mala nejake symptomi ovulacie..Ziadne pichanie,nafuknutie nic...Az teraz poslednu dobu pozorujem cca 13-14 dc mierne popichavanie v podbrusku,zvysenu chut na sex a nafuknutejsie brucho...Moze ist o ovulaciu ? Je mozne ze roky predtym som nepocitovala ziadne priznaky a teraz ano ? Moze sa to tak zmenit ? Som aj po potrate cca 8 mesiacov ale prdpokladam ze kyretaz tieto veci neovplyvnuje..Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, takto sa u Vás môže prejavovať ovulácia. K zmenám menštruačného cyklu môže dôjsť ako po pôrode, tak aj po potrate. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade akýchkoľvek nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Bolesť v podbrušku, vyrážky a svrbenie

    , Autor:

    Dobrý deň, mám opakovane ten istý problém. Približne na 17-20 deň cyklu mám silné bolesti v podbrušku (rovnako ako pri ovulácii, ktorú ale zvyknem mať normálne na cca 14. DC). Deň na to bolesť postupne ustáva, ale začnem mať silnejší výtok (bez sfarbenia a zápachu) a pridá sa svrbenie a malé pysky a okolie je posiate malými červenými bodkami a niekedy cítim aj mierny opuch. Ten priebeh je stále presne taký istý, tak keď pocítim tú silnú bolesť a je to pár dní po ovulácii, už viem čo ma čaká. Stáva sa mi to aj 3-4 krát do roka. Bola som s tým problémom párkrát u gynekológa, ale v podstate mi nijak nepomôže. Výter je vždy v poriadku, sono tiež a jemu to pripadá len ako silná ovulácia. No mne je to veľmi nepríjemné, lieky na mykózu nezaberajú a väčšinou sa to vyrieši až tým, že dostanem menštruáciu, tak to počas nej zmizne. Z čoho to podľa Vás môže byť? Aké vyšetrenie by som mohla ešte absolvovať? A je možné že to je z ovulácie? Alebo je možné, že mám občas ovuláciu dvakrát počas jedného cyklu a vtedy sa objavia tie problémy? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, podľa opisu je pravdepodobné, že ťažkosti sú spôsobené hormonálnymi výkyvmi, ktoré majú kožný prejav. Zaujímavé je, že sa to u Vás vyskytuje sporadicky. Ovulačný a menštruačný cyklus sú dva samostatné cykly, ktoré na seba nadväzujú. Môže sa však stať, že prejdú dva ovulačné cykly počas jedného menštruačného, je to málo pravdepodobné, ale vylúčiť sa to nedá. Skúsiť môžete aplikáciu voľnopredajných intímnych gélov, či krémov. Za úvahu by mohlo stáť užívanie hormonálnej antikoncepcie.

  • Entizol a Gynazol

    , Autor:

    Dobrý deň, môžem mať počas perorálneho brania Entizolu vodnatý výtok(konzistencia moču, ovulácia vylúčená) ? Mierny zápach, bezfarebný. Dala som si včera večer aj krém Gynazol. Je to normálne tým že sa čistím alebo to niečo iné signalizuje?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, výtok máte pravdepodobne z Gynazolu. Odsledujte si to. Po skončení liečby odporúčam realizovať aj kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesť v podbrušku pri užívaní duphastonu

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, štvrtý deň užívam duphaston a tretí deň sa objavila bolesť v podbrušku, je to normálne? Je to bolesť podobná ako pri menštruácii. Keď neužívam duphaston, tak je ovulácia takmer bezbolestná. Duphaston užívam už druhý mesiac 15.-21. deň cyklu kvôli silnejšiemu menštruačnému krvácaniu a bolesť som pociťovala aj prvý mesiac, ale zmiernil menštruačné krvácanie. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, u niektorých žien Duphaston pomôže upraviť cyklus a žena nemá žiadne ťažkosti, u niektorých nedôjde k úprave cyklu alebo zmierneniu krvácania a u niektorých sú podobné prejavy ako u Vás, aj napriek tomu, že účinok sa dostaví. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí sa dá uvažovať o zmene preparátu na Utrogestan. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • bolesti po menštruácii

    , Autor:

    Dobrý deň, už pár dní trpím nepríjemným pálením/rezaním na vonkajšej oblasti pošvy. Taktiež mám semtam bolesti v podbrušku, bolesť krížov a niekedy počas dňa aj opuchnuté a citlivé bradavky. Onedlho by mi mala začať ovulácia. Poslednú menštrúciu som mala od 10.6. trvala len 2 dni a potom pár dní už len veľmi slabé krvavé špinenie. Inak mi trvá 6-7 dní a krvácanie je normálne. S partnerom máme chránený pohlavný styk, ale preistotu som si urobila aj 2 testy po skončení menštruácie, vyšli negatívne. Chcela by som sa opýtať, o aký problém by išlo? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o začínajúcu infekciu vonkajších rodiidel a pošvy. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení nasadí potrebnú liečbu a určí ďalší postup.