Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • NEUSTÁLA MYKÓZA

    , Autor: Kristína

    Dobrý deň Pán doktor,obraciam sa na Vás s prosbou o radu.Už dlhšie ma trápi vaginálna mykóza ( 7mesiacov cca),keď som dostala mykózu prvýkrát,tak som si dala nejaké vaginálne čapíky a krém zvonka..prešlo mi to a potom o mesiac sa mi to vrátilo znovu. Tak som si v lekárni kúpila vaginalne čapiky casten ktoré mi pomohli len na krátko.Možno na dva týždne a potom som to mala znovu.Neskôr som si čítala recenzie na fórum že je dobrý vnúrorný krém jenamazol2%,tak som si ho dávala zabral mi. O mesiac od liečby sme išli s priateľom na kúpalisko kde som to znovu chytila..asi zo sauny..:( a vtedy to začalo.v ten deň v noci nehorázne svrbenie a pálenie vagíny počas spánku,hneď som si to namazala canestenom a zaviedla znovu jemamazol2%, mala som to nonstop vkuse ,na internete som si našla ešte že vyplachovanie octom zriedeným s vodou to som si robila veľakrát .... potom už som nevedela čo stým tak som išla ku gynekológovi (bola to moja prvá priehliadka) a doktor mi zobral kuktiváciu na rozbor,o týžden mi volal s výsledkami a povedal mi, že tam mám baktérie z OBOCH konečníkov a nejakého streptokoka alebo stafylokoka,povedal mi že má výtok taký že do zelena.. a že mám sladkú kvasinku (čiže kvasinky z cukru ,cukor som už úplne vylúčila zo svojho života ,žiadne sladkosti nič...)což ma dosť zarazilo. Mykózu som mávala vždy po menzese.Keď mi mykoza znovu prišla tak som išla za doktorom nech mi nato niečo predpíše predpísal mi nejakú jednodnovú tabletku (pretože som mala akurat 2dni pre dostanim menstruacie) a na vonkajsie pouzitie krém BATRAFEN ktorý je pre mňa veľmi dobrý a naozaj mi pomáha zvonka.Keď som mala už po menstruácii znovu som dostala tú mykózu tak som hneď bežala k doktorovi ,predpísal mi antibiotiká POLYGYNAX a mastičku na vonkajšie použitie FUNGICIDIN ktorý môžem povedať mi nepomohol na vonkajšie použitie,tak som hneď siahla po kreme BATRAFEN:).. tie antibiotika je v jednej krabicke 6ks ale mne predpisal 12ks.Využívala som všetky. Ked som ich dobrala mala som pokoj až dokiaľ sme si nedali s priateľom sex (s kondómom) a vtedy znovu som začala mať výtok (taký žltý a taky hustejsi mne to pripadalo ako hlien) tak som si dala jenamazol2% už mám druhú tú trubičku ešte mám jednu si dať keďže to je na 3dni.. ale cítim z neho úľavu ,a davam si ho pred spánkom,cize cez den mi vyteka von ,spolu aj stým žltým výtokom
    Takže moje otázky na Vás sú:
    1. Je normálne keď som si dala jenamazol2% a keď mi vyteká von ten biely krém tak je vyteká spolu sním aj ten žltý výtok?
    2. Môžem jenamazol opakovať? dokiaľ by mi prestal vytekať aj so žltým výtokom?
    3. Mala by som po použití jenamazolu si kúpiť probiotické čapíky?
    4. Keď som si robila výplach octom nenarušila som si vaginálnu flóru ?
    5. Čo by ste mi Vy odporučili a poradili?
    Ďakujem za váš názor na toto ochorenie budem veľmi rada a vďačna ked mi odpíšete.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri chronických a opakujúcich sa mykózach by bol vhodné, aby bol preliečený aj Váš partner, keďže problém sa Vám väčšinou vráti po pohlavnom styku. Infekciu z verejných kúpalísk a wellness centier veľmi neovplyvníte. Čo sa týka liečby, závisí od aktuálnych výsledkov kultivácie a citlivosti. Skúste užívať vaginálne probiotiká, aplikovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, používať intímne mydlá. Pri častom užívaní jedného a toho istého prípravku už liečba nemusí byť až tak účinná, treba na to myslieť. Všetky vaginálne prípravky sa aplikujú večer pred spaním, práve preto, aby sa dôkladne cez noc rozpustili a zaúčinkovali a nevytiekli z pošvy. Ráno môžu byť prítomné výtoky so zvyškom vaginálnych tabliet. Postupujte podľa odporúčaní obvodného gynekológa a v prípade akýchkoľvek nejasností alebo ťažkostí ho kontaktujte.