Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,980 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie

    , Autor: Eva

    Dobrý večer prosím chcem sa spýtať, krvacam ale nie vždy pri milovaní s manželom alebo skôr pri prstovani, stávalo sa mi to po prvom aj druhom tehotenstve, stáva sa to keď manžel zájde hlbšie, bola som aj u gynekológa s tym po prvom tehotenstve ale nič tam nevidi čo by to mohlo spôsobiť. Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, možností je viacero, takto Vám ale na otázku objektívne neviem odpovedať. Krvácať môžete aj z trhliniek v pošve spôsobenými mechanickým trením, nechtami, ... Odporúčam gynekológa navštíviť ešte v čase, keď krvácate. Stačí, že gynekológa navštívite pár dní po ťažkostiach a príčina už nemusí byť vidieť.

Podobné otázky

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň. Chcem sa opýtať, som v 5 týždňi tehotenstva. Pred troma dňami som začala krvácať. Bola som s tým v nemocnici a tam mi robili vyšetrenie. Doktor mi potvrdil moje tehotenstvo a teda ze som v 5 týždňi. Ibaze dozvedela som sa, že je hroziaci potrat (abortus imminens) veľkosť GS bolo 9x5 mm. Na ďalší deň som bola znova v nemocnici a veľkosť GS je už 85x30mm. Krvacam stále nie moc ale krv stále ide. Kŕče nemám. Chcem sa opýtať, kvôli čomu je to krvácanie a ci je možné ešte zachrániť tehotenstvo nejakými vitamínmi alebo niečím podobným.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie alebo špinenie do 16. týždňa je najčastejšie spôsobené tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Kúpiť si a užívať môžete Ascorutin 3x1 tabletku, v prípade, že ešte neuzivate, užívajte aj kyselinu listovú. V prípade ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, mám 29 r. Snažíme sa s manželom o dieťa , mám teraz problém nakolko posledná ms začala 26.9 trvala 5 dni na 8.10 som bola na preventívne kde mi moja gynekologička povedala že dôjde k ovulácii nakolko mám 18 mám folikul nech sa teda cez víkend snažíme tak aj bolo mala som aj v sobotu ovulácie bolesti somztejme nechránený styk bol v piatok o týždeň na to 20 DC som mala hnedé spinenie ráno po prebudení večer pri pohlavnom styku som začala krvácať a museli sme prestať hneď po tom mi to prešlo len na toaletným papieri mám ružové ešte ak dnes prosím čo to môže byt ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero, takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Tehotenstvo sa samozrejme tiež nedá vylúčiť.

  • Kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň. Dlhodobo mám problémy so zápalmi a bolestami v podbrušku. Hneď ako mi skončí menštruácia, začne neznesitelné svrbenie. Brala som už všetko možné, aj fluconazol, niečo pomohlo viac, niečo menej. Jediné čo mi pomohlo na dlhšiu dobu bol candivac. Potom som ho však vysadila a všetko sa vrátilo. Mávam aj bolesti v podbrušku a krížoch a slabučké krvácanie s hlienovitým výtokom. Niekedy má po styku problém aj partner, ale u neho sa to vylieči za pár dní natieraním canestenom. Preliečili sme sa s partnerom aj na ureaplasmy, ale nepomohlo to. Snažím sa nejesť sladké, spodné prádlo prežehľujem, beriem vitamíny, probiotiká. Mám oslabenú imunitu, takže som brala aj lieky na posilnenie imunity od imunológa, ale môj problém pretrváva. Jediné čo mi pomáha aspoň na chvilku je gynopevaryl alebo canesten tablety - tam však mávam problém s tým, že sa väčšinou nerozpustia. Ale za pár dní je to naspäť. Skúšala som aj rôzne probiotiká (gynimun, gynoflor, lactofeel). Teraz som si kúpila boraxové globule, dávala som si ich 2 x denne ale ani tie nepomáhajú. Ešte som rozmýšľala že skúsim betadinove cipky, neviem ci pomahaju aj na mykozy alebo len na bakterialnu infekciu? Vedeli by ste mi ešte niečo poradiť? Ďakujem za pripadnu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ešte by som realizoval výter z pošvy, ale aj močovej rúry na Trichomonas vaginalis, ktorý môže spôsobovať popisované ťažkosti.

  • Krvácanie a problémy po kyretazi

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať som 4 deň po kyretazi ( z dôvodu dlhého silného krvácania), a stále dosť silno krvacam , je to normálne po kyrete? Taktiež ma začali bolieť prsia a strašne páliť zaha ( pred tým som takéto potreby nemala) Na kontrolu mám ísť do 2 týždňov od vykonania kyretu. Je tento stav normálny alebo treba ísť k dr skôr ako tie dva týždne. Bolesti brucha ani vaječníkov nemam

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie by malo trvať do týždňa. Intenzita by mala byť charakteru menštruácie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, prípadne zdravotnícke zariadenie, kde bol výkon realizovaný.

  • Krvacanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať, nedávno som zmenila HAK (momentálne užívam Zoelly) a menstruacia mi meškala mesiac, neskôr som cielene menštruáciu oddialila kvôli dovolenke. Menštruáciu som dostala pri užívaní placebo tabliet a trvala približne 7 dní, potom som pár dní špinila. Nedávno sme mali s priateľom pohlavný styk počas ktorého nastalo silné krvácanie. Odvtedy trochu špiním a dnes som mala mierne krvácanie s miernymi bolesťami v podbrušku. Menštruacia mi pritom skončila len pred 10 dňami. Môže to byť zo zmeny HAK, po prípade tým, že som nemala menštruáciu 2 mesiace? Už pol roka mám problémy s krvácaním mimo cyklu z HAK, bola som aj na vyšetreniach a moja gynekologička mi vždy povedala že je všetko v poriadku, dokonca som bola v auguste na ročnej prehliadke a vždy bolo všetko ok. Prosím o radu, začínam byť naozaj znepokojená keď moje problémy trvajú tak dlho.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie mimo cyklu môže vyskytovať. Samozrejme, pri zmene preparátov sa môžu takéto ťažkosti vyskytovať, organizmus si musí zvyknúť. Ak však vedľajšie, či nežiadúce účinky prevýšia očakávaný pozitívny účinok, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.