Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Problém

    , Autor: Jana

    Dobrý deň. Chcem sa spýtať. Mám stáleho partnera už dva roky. Ja mám už tri roky problémy so silným výtokom a mala som chlamýdie. Po dvoch kontrolách na chlamýdie bolo všetko ok. Minulý rok na jar som mala tiez robené testy na ureaplasmu a mykoplasmu ( kvoli mojmu vytoku). Minuly týždeň sme mali s priateľom pohl. styk a hneď na druhý deň som začala pociťovať pálenie pri močení. Hneď som nasadila urologické čaje a zvýšený príjem tekutín. Prešlo mi to na ladviny. Menštruáciu mávam vždy pravidelne a v poslednej dobe sa mi tie problémy s močením po pohlavnom styku vždy vyskytnú. Priateľ sa na žiadne ťazkosti nesťažuje a nemá ani problémy s močením. Pri praní vecí si zvyknem všimnúť biele fľaky na priateľovom spodnom prádle. Tá “kvapočka lásky” to asi nebude oretože sú to dosť veľké fľaky ako keby bol u neho výtok vo veľkom množstve. Som už zúfalá. Momentálne mám menštruáciu ale štvrtok už mám termín u gynekológa na vyšetrenie. Može sa jednať o nejakú inú pohlavnú infekciu ? Bojím sa. Dakujem veľmi pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v prípade diagnostikovania ureaplazmy, mykoplazmy, chlamýdie alebo inej pohlavne prenosnej infekcie je dôležité vždy preliečenie aj partnera. Navštívte Vášho obvodného gynekológa, dôležité je, aby bol vyšetrený aj partner a v prípade pozitívnych testov je nutné, aby ste boli preliečení obaja.

Podobné otázky

  • Problém

    , Autor:

    Dobrý deň s manželom sme malí nechránený sex hneď po skončeni ms..týždeň do zadu teraz mám také slabšie pichanie v podbrušku...snažíme o babo.....

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pokračujte v snažení sa. Pri meškaní menštruácie aspoň 14 dní si realizujte tehotenský test.

  • Biele na klitorise

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať už týždeň má trápi biely klitoris, ktorý sa šúpe. A pri vchode do pošvy ma trápi svrbenie, pálenie a začervenanie. Natieram si to tri dni canestenom ale necítim žiadnu zmenu. Neviete mi poradiť o čo môže ísť? Ešte nikdy som taký problém nemala. Ďakujem za odpoveď. Pekný zvyšok dňa prajem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o rozvíjajúcu sa infekciu, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí možnú príčinu Vašich ťažkostí a určí ďalší postup.

  • Gynekologické a menštruačné problémy

    , Autor:

    Dobrý deň, tak najskôr asi ozrejmím, že môj vek je 17 o pár mesiacov 18.
    Hlavným dôvodom, kvôli ktorému píšem je, že mi mešká menštruácia. Poslednú menštruáciu som mala 31.5.
    od vtedy ubehlo 46 dní a menštruácia stále neprišla.
    občasne mávam bolesti v podbrušku, ale to nejak nepopisujem ničomu. tehotenstvo vylúčiť môžem, keďže som panna. Od kedy mi mešká menštruácia, mávam aj problémy s močením. Cítim pocity pálenia, svrbenia. Snažím sa skúsiť počkať či sa náhodou menštruácia neobjaví a to je dôvod prečo som gynekológa nenavštívila. Začínam sa báť či tam nemôže byť nejaká cysta a či by som nemala gynekológa navštíviť čo najskôr. Za odpoveď ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Niekoľko možností ste sama spomenuli. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.