Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,866 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • poradit

    , Autor: wewe333

    Dobrý večer poprosila by som vas o radu.S partnerom mavame nechraneny styk,mávam 28 dnovy cyklus raz za polroka sa stalo že cyklus bol o trošku dlhší....minulý mesiac som mala mať 8.10 menstruaciu ktora mi meškala a pani gynekologicka mi 21.10 ultrazvukom zistila gestacny vacok 17mm,mala som prist o dva týždne na kontrolu no 23.10 som začala krvácať 24.10 gestacny vacok alebo dutinka mala 33mm nasadila mi dhupason 27.10 dutinka rovnako velka a hcg nulové...krvácať som prestala 28.10 ,dhupason som dobrala a za mesiac mam ist na kontrolu...no máme viacmenej stale nechraneny styk chceli by sme mimi...nejakých 12 dni od krvácania som mala ružový výtok raz za deň 2 -3dni po sebe za tri dni nato zas 2 dni po sebe len ružový výtok...poboloevaju ma prsia no neni to až take ako minulý mesiac okolo pupku mam hnedý fľak a bradavky iba kraje trošku tmavsie ale nie som si istá či som ich take aj nemala ...viete mi poradiť či je možné že by to vislo tento krat alebo je to nejaký problem?menzes by mi mal prist 20.11. ak sa zad nepretiahne ako minulý mesiac koli tej dutinke...test ked je mokrý je vidno aj druhú čiarku slabú skôr duch ďakujem za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak je v dutine gestačný vačok treba vyčkať či sa v ňom objavia i zárodočné štruktúry
    špinenie byť môže, ale samozerjem nemalo b sa jednať o silné krvácanie,
    musíte vyčkať či sa bude jednať o vitálnu graviditu alebo nie
    pohl.styk by ste teraz mať nemali, ak yb sa jednalo o zdravé tehotenstvo
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Opuchnuté pysky

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa vás opýtať že čo mi môže spôsobiť opuchnuté pysky zdá sa mi že mám opuchnuté iba veľké pysky ohanbia a sú také červené ja som vám už dávnejšie písala že mám na veľkých pyskoch také pupence mne sa to kúsok podobá na akné lebo sú také červené a niektoré sú take do biela a nebolia ma ani neštípu len neviem čo to je a mám ešte rok a pol približne taký žltkastý výtok býva taký ani hustý ani riedky. Menštruáciu som ešte nemala ( nikdy). Prosím potrebujem poradiť. Vopred veľmi pekne ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jednoznačne odporúčam navštíviť obvodného gynekológa. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Zrasty

    , Autor:

    Dobry vecer pan doktor, chcela by som sa informovat, ak mi budete vediet poradit, akymi typmi vysetreni sa da zistit, ci ma zena po operacii brusnej dutiny zrasty? Na sklonku roka 2018 mi bol odstraneny myom, operaciou, ako sa vykonava cisarsky rez, neviem ako sa tato operacia vola, bez podania latky na zamedzenie tvorby zrastov. Momentalne, hoci teda po 2 rokoch, som zacala pocitovat bolesti v podbrusku, co som si spojila s tym, ze sa mi pravdepodobne vytvorili zrasty. Hoci neviem, ci sa moze bolest objavit aj po takej dlhsej dobe. Taktiez by ma zaujimalo, ci sa zrasty odstranuju znovu rozrusenim brusnej dutiny v mieste rezu v celkovej narkoze? Taktiez by ma zaujimalo, ci je tento zakrok hradeny pacientkou a ci po odstraneni zrastov je mozne podat latku na zamedzenie tvorby zrastov? Dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekedy CT vyšetrenie môže ukázať či už pseudocysty, ktoré sú tvorené prítomnými zrastmi v dutine brušnej, v drvivej väčšine sa nález zrastov dá diagnostikovať až pri samotnom operačnom výkone. Operovaná ste boli laparotomicky Pfanennestielovým rezom. Príčin Vašich ťažkostí však môže byť viacero, nemusí sa jednať iba o zrasty, vylúčiť sa to však nedá. Zrasty sa tvoria nie len pooperačne, ale aj pozápalovo, alebo napríklad aj pri endometrióze. Rozrušenie zrastov väčšinou vedie k tvorbe nových zrastov, samozrejme, ak má žena ťažkosti a je nutné vykonať rozrušenie zrastov, pristupujeme k tomu. Operačný výkon, aj napriek tomu, že ste boli operovaná laparotomicky, môže byť realizovaný diagnostickou laparoskopiou, samozrejme v celkovej narkóze. Je možné, že sa zrasty nenájdu, prípadne, pri náleze zrastov, ktoré by mohli spôsobovať ťažkosti, sa pristupuje k adheziolýze. Operačný výkon je hradený zo zdravotného poistenia, ak ste poistencom zdravotnej poisťovne. Čo sa týka prípadnej aplikácie Hyalobarrier gélu, teda preparátu na zamedzenie tvorby zrastov, to si kupuje pacientka sama, keďže sa jedná o voľnopredajnú zdravotnícku pomôcku. My to počas operačného výkonu následne aplikujeme. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, či výsledky vyšetrení, všetky podané informácie Vám viem dať iba v teoretickej rovine.

  • Ženské telo

    , Autor:

    Dobrý večer chcela som sa opýtať mám taký problém opuchla mi časť klitorisu a je to do čierna a neviem sčoho by to mohlo byť neviete mi prosím poradiť ? Aj ako to vyriešiť aby mi to zmyzlo? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto bez vyšetrenia sa Vám neviem bližšie vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení stanoví diagnózu a určí ďalší postup.

  • Špinenie počas brania antikoncepcie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem
    Chcem sa opýtať. Beriem antikoncepciu Katya už skoro pol roka. Začala som používať menstruacny kalisok. Asi 3 mesiace dozadu. Pri poslednej menštruácii som mala silné bolesti aj ako keby v pošve. Ktoré pretrvávali aj po menštruácii. Brala som antibiotika. Bolesti prestali. Mam posledne 4 tabletky z blistra a objavilo sa u mňa hnedé špinenie ako keby mi začínala menstruacia, to isté sa mi stalo pár dní do zadu a po dni to prešlo. K môjmu lekárovi som objednana až 8. Marca. Viete mi poradiť čim to môže byť spôsobené

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je špinenie počas cyklu pomerne časté. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Ureaplazma parvum

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,

    pred pár mesiacmi som sa liečila asi pol roka na ureaplazmu parvum. Po asi 6-tich antibiotikách mi liečba zabrala. Teraz mám nového partnera a má pravdepodobne odo mňa pozitívnu ureaplazmu.
    Viete mi prosím poradiť, akým spôsobom sa mám chrániť pred tým, aby sa mi to stále nevracalo? Najväčší problém u mňa je ten, že mne táto baktéria nespôsobovala ani doteraz nespôsobuje žiadne ťažkosti, gynekologička mi to zistila až pri preventívnej prehliadke.
    To mám teraz chodiť každý mesiac na stery, či náhodou sa mi to opäť nevrátilo? Už som naozaj zúfalá.
    A ešte sa chcem spýtať, či je možné mať počas liečby chránený styk. Ako som sa dočítala, opäť sú odlišné názory doktorov. Niektorí hovoria že chránený styk je povolený, iní ho zakazujú. Rovnako mi povedala moja gynekologička, že kondóm nezabraňuje prenosu, tak nechápem potom načo sa tie kondómy vyrábajú keď ma nemajú chrániť.

    Za skorú odpoveď veľmi pekne ďakujem a prajem pekný zvyšok dňa.

    S pozdravom Miriam

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existuje viacero druhov ureaplaziem, ktoré sa bežne vyskytujú v urogenitálnom trakte ženy, ale aj muža, aj u zdravých ľudí a nemusí spôsobovať žiadne ťažkosti. Pri poklese imunity a premnožení však môže spôsobovať zápaly močových ciest a poruchy plodnosti. Ak nemáte žiadne ťažkosti a boli ste už opakovane (6 krát) preliečovaná, nemá zmysel nasadzovať ďalšie antibiotiká, ktoré len prehĺbia vaginózu. Skúste si občasne realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a realizujte si pravidelne, raz za dva tri mesiace, kúru vaginálnymi probiotikami. Čo sa týka kondómu, ten zabraňuje prechodu spermií, ktoré majú istú veľkosť. Baktérie, či vírusy, sú ale menšie, preto prejdú aj cez prezervatív. Preto kondóm nechráni pred všetkými pohlavne prenosnými ochoreniami.