Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,007 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • prosim o radu

    , Autor: odbornik6

    Dobry den,
    mam 6 mesiacov po porode a neustale trpim unikom mocu, zacalo to uz v tehotenstve hned po prvom trimestri cca. Po porode mam zhruba 3 dni v kazdom tyzdni neustale nutkanie na mocenie, no pri moceni ma nic nepali. Urologicke caje napomahaju. Taktiez od porodu nemavam ani pohlavny styk, skusali sme to s partnerom niekolko krat no mam prinom neprijemne bolesti. Mam navstivit gynekologa alebo este chvilu pockat? Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pol roka je už relatívne väčší časový odstup, i keď močenie sa môže upraviť i neskôr, avšak minimálne kontrolu , poprípade dop.cvikov na posilnenie svalov panvového dna by stav vyžadoval, navštívte radšej lekára
    nech sa skontroluje nález a prípadne vám teda dop.cviky na posilnenie panvového dna
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Poprosím o radu.

    , Autor:

    Dobrý deň. Pred 5mesiacmi robili citologiu. Nevedeli určiť čo to mám. Tak som znova šla na opakovanú citologiu na ktorej zistili ze je to silný zápal. Dali mi Polygynax antibiotikum a ze netreba prísť ani na kontrolu. Len keď pred 5mesiacmi nevedeli čo je to a zrazu ze je to zápal a ze kontora netreba . Je mi to divné. A taktiež mám na maternici miom q ze ani stym netreba ísť na kontrolu. Vedeli by ste mi prosim poradiť. Ďakujem moc

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez poznania výsledkov vyšetrení sa Vám neviem bližšie vyjadriť. Ak nie ste spokojná s prístupom Vášho obvodného gynekológa, môžete ho zmeniť.

  • Krvacanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať, nedávno som zmenila HAK (momentálne užívam Zoelly) a menstruacia mi meškala mesiac, neskôr som cielene menštruáciu oddialila kvôli dovolenke. Menštruáciu som dostala pri užívaní placebo tabliet a trvala približne 7 dní, potom som pár dní špinila. Nedávno sme mali s priateľom pohlavný styk počas ktorého nastalo silné krvácanie. Odvtedy trochu špiním a dnes som mala mierne krvácanie s miernymi bolesťami v podbrušku. Menštruacia mi pritom skončila len pred 10 dňami. Môže to byť zo zmeny HAK, po prípade tým, že som nemala menštruáciu 2 mesiace? Už pol roka mám problémy s krvácaním mimo cyklu z HAK, bola som aj na vyšetreniach a moja gynekologička mi vždy povedala že je všetko v poriadku, dokonca som bola v auguste na ročnej prehliadke a vždy bolo všetko ok. Prosím o radu, začínam byť naozaj znepokojená keď moje problémy trvajú tak dlho.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie mimo cyklu môže vyskytovať. Samozrejme, pri zmene preparátov sa môžu takéto ťažkosti vyskytovať, organizmus si musí zvyknúť. Ak však vedľajšie, či nežiadúce účinky prevýšia očakávaný pozitívny účinok, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.

  • Hysterektomia

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, mam taky problem. Som skoro 6 tyždňov po hysterektomii vykonanaej bikiny rezom cez brucho s odobratim vaječnikov. Pri operácii som mala prirastenu maternicu o hrube črevo, kde mi ho doktor tupou metodou pomaly odseparoval.Bola som na kontrole pred tyždňompo gyn. vyšetreni, povedal, že sa hojim v poriadku, že je spokojny. Od operácie som mala problem v vyprazdnovanim, skor so zapchami, beriem aj železo kvoli anemii. Moj problem spočiva v tom, že po gyn. vyšetreni som na druhy deň som začala citiť akokeby tlak na analny otvor, skor, akokeby mi tam stale niečo zavadzalo. Mam vytlačene aj vonkajšie hemoroidy. Tie problemy s hemoroidami mam od prveho porodu niekedy, ale stale to bola skor bolesť, palenie ale teraz je to akoby tlak a pocit niečoho v konečniku., akokeby mi tam stale niečo zavadzalo.Už si 4 dni zavadzam čipky Mastu, ale nejak bez učinku.Začala som aj trocha pracovať a sedela som pri počitači aj 4-5-hodin denne a vyvijal sa tlak na kostrč, ktorá tiež pobolieva. Ešte pred tymto mojim problemom som začala trocha posilovať panvove dno, iba take sťahovacie cviky, nemože to byť aj suvis s tym cvičenim? Akokeby svalovka?Veľmi sa bojim,aby u mňa nevznikol nejaky prolaps zadnej pošvovej steny. prosim Vas, ako by sa to prejavovalo?Necitim nijaky tlak na pošvu, ani žiadne vyčnievanie.Pri vyšetreni by to bolo viditeľne? Moj doktor ma ešte 1 a pol tyždna dovolenku, preto Vas prosim o radu a veľmi pekne ďakjem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás nejedná o gynekologický problém. Čo sa týka užívania železitých preparátov, tie majú vplyv na stolicu, spôsobujú často zápchu a samozrejme to má vplyv na hemoroidy. Dlhodobejšie sedenie má samozrejme tiež vplyv na hemoroidy. Liečba hemoroidov trvá minimálne dva týždne, štyri dni je ešte krátka doba na posúdenie. Odporúčam aplikovať nie len čapíky, ale aplikovať aj masť. Pri nezlepšujúcom sa stave hemoroidov pri lokálnej liečbe je vhodná liečba Detralexom. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného lekára, prípadne chirurga.

  • Menštruácia

    , Autor:

    Pekný večer pán doktor,
    Prosím o radu. Menštruácia mi trvá už 16 dní. Zajtra som mala plánovanú kyretaz ale nakoľko mám silný zápal vonkajšieho ucha, beriem antibiotika, tak mi ju preložili.
    Môžem ísť prosím ku gynekológovi aby mi pichol injekciu na zastavenie keď beriem tie antibiotika?
    Nemá to nejaký vplyv navezujuci na seba?
    Ďakujem krásne za odpoved.
    Injekciu som už dostala na 9ty deň menštruácie, ale nepomohla
    Ešte raz ďakujem
    Janka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sa jedná o silné anemizujúce krvácanie, ktoré je akútne a zhoršujúce sa, jedná sa o akútny zákrok, na ktorý užívanie antibiotík pre zápal ucha nemá vplyv. Ak sa však jedná skôr o špinenie, ktoré Vás neanemizuje, neunavuje a neohrozuje na živote, teda znesie odklad, skúsil by som užívanie Ascorutinu alebo Cyclonaminu, opakované podávanie preparátov na zastavenie menštruácie si myslím, že nemá význam. Nepoznám ale žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, či výsledky vyšetrení, preto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekolg.problemy

    , Autor:

    Dobrý den,
    Chcem sa poradit ci som mohla dostať kvasinky po pouziti prezervativu, ci ide o nejaku alergiu na to,mam 43 rokov predtým som nic nemala žiadne príznaky.. Az po styku s ochranou. Partner ale spominal ze on ma jazyk bledsi ze to mohlo byt aj od neho. Prosim o radu. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať aj o kandidózu, prípadne aj o precitlivelosť na latex. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.