Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,427 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Hrudky

    , Autor: odbornik6

    Chcela by som sa opýtať, mám taký problém, že mám výtok s bielymi hrudkami. Neviem čím to je spôsobené.
    Chcela by som vedieť, či je niaka mastička na to bez receptu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    nie je ideálne liečenie bez odbornej diagnostiky, bolo by vhodné navštíviť gynekológa. Ak nemáte tú možnosť zakúpte si v lekárni Canesten gel a vaginálne tablety, pretože veľmi pravdepodobne pôjde o kvasinkovú infekciu.

Podobné otázky

  • Bielo hnede hrudky

    , Autor:

    Dobrý deň. Beriem hatk leverette na upravu ms cyklu pretoze mavam spinenie cca 10 dni pred ms. Avsak hocikedy uprostred cyklu zacnem spinit alebo mavam take hnedo biele hrudky... aj pocas ms (aj ked neberiem hatk) mavam take zvlastne bielo krvave zrazeniny... co to moze byt? Niekedy aj velmi velke. Bola som na vysetreni viac krat, maternica vraj vyzera byt v poriadku, krv je ok, mavam len vysoku sedimentaciu. Mavam aj palpacne bolestive vajecniky a jeden vajickovod uz mi zobrali kvoli sactosalpingu. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je sa ťažké bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť viacero. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať, aj počas celého cyklu. Ak budú ťažkosti pretrvávať a vylúči sa infekcia, bude vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Adenomyoza?

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 32 rokov a už dva roky trpím neustálymi bolesťami, najprv to bolo cca len od ovulacie po ms ale teraz je to uz prakticky stale. Taktiez spinim hocikedy pocas cyklu hlavne pred a po ms a mavam neustale v posve zapal a svrbenie. Pred tym som nikdy taketo problemy nemavala. Posledna menstruacia uz bola nesmierne bolestiva, doslova ma rezalo v maternici a mala som aj velke zrazeniny. Vysledky z krvi vsak boli ok - aj hematologia. Zacala som brat antikoncepciu leverette ale aj tak som zacala spinit cca po dvoch tyzdnoch, su to take hnede hrudky ktore som si vsimla hlavne po utreti na wc. Moj lekar uz vsak so mnou nechce nic riesit, vraj ma bolia zrasty pretoze som minuly rok bola na operacii cysty a v roku 1999 som bola 2x operovana kvoli prasknutemu apendixu. Deti nemam, tehotna som nebola. Citala som nieco o adenomyoze. Stretli ste sa uz s tym? Je mozne ze toto je moj problem na zaklade opisanych priznakov? Som uz zufala, lekari na mna pozeraju ako na blazna ale ja neustale trpim, nemame uz s priatelom ani styk, nezvladam bezne cinnosti doma. To akoze naozaj v 21. storoci mam takto zit?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať aj o endometriózu, ktorá v kombinácii zo zrastmi môže spôsobovať ozaj nepríjemnosti a komplikovať tak bežné činnosti. Keďže však nepoznám žiadne bližšie okolnosti, informácie, výsledky vyšetrení, nálezov, či USG vyšetrení, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Jedným z riešení je aj diagnostická laparoskopia, kde by sa mohla zistiť a aj odstrániť príčina ťažkostí.

  • Mykoza

    , Autor:

    Dobrý deň, pred 3 dňami mi začalo svrbenie, zo začiatku zo mňa šiel biely tuhý výtok, teraz keď som si tam dala prst tak tam boli malé hrudky. Asi pred týždňom som bola u lekára na preventívnej a zmeral mi ph ktoré bolo mierne zvýšené (5.0) a bolo zvýšené pravdepodobne zo stresu a z veľkého pojedania sladkého. Za pár dní mám dostať menštruáciu a u lekára nie je voľný termín. Moja otázka je, či za predpokladu týchto príznakov sa môže jednať o bakerialnu vaginózu alebo kvasinkovú infekciu? Výtok nejak nepachne po rybách ale je taký kyslastý. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás jedná skôr o kandidózu. Skúste obmedziť sladké. Počas menštruácie nemá zmysel nasadzovať vaginálnu liečbu. Ak však ešte nemáte menštruáciu, môžete užiť voľnopredajné preparáty, napríklad Canesten. Po skončení menštruácie pri pretrvávaní ťažkostí bude nutné navštíviť obvodného gynekológa a nasadiť liečbu. Odporúčam si pravidelne realizovať kúry vaginálnymi probiotikami.