Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,001 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Zmena HAK

    , Autor: naty-3

    Dobrý deň chcela by som sa len spýtať. Brala som HAK 30 mg ale musela som ju vymeniť doktorka mi dala 20mg, beriem ju teraz mesiac ale pri menštruácii ma boli v podbrušku. Tak ako to bolo pred tým keď som ešte žiadnu antikoncepciu nebrala. Je to normálne a potrebuje telo čas si zvyknúť na zmenu ale slabšiu dávku? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odsledujte si to. Znížené dávkovanie nemá mať vplyv na bolesti v podbrušku. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám eventuálne preparát antikoncepcie zmení.

Podobné otázky

  • zmena HAK doplňujúca otázka

    , Autor: Marpi

    dakujem za predošlu odpoved na moju otázku budem rada ak mi poradíte ešte nakoľko moja gynekologička ma akurát dovolenku.
    Tak ako som písala v predošlej otázke je to 1 mes čo mam inu HAK a pocitujem väčšie navaly tepla ..možno je to aj mojim vekom 40+ a okrem toho mi začal výtok a svrbenie dole...viem že to môže mať spojitosť s HAK ..dnes okrem toho aj mam hnačky..

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, svrbenie a výtok môže byť aj známkou vaginálnej infekcie. Opisované návaly môžu byť aj vedľajším, či nežiadúcim účinkom hormonálnej antikoncepcie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštívit Vášho obvodného gynekológa. Skúsiť si zatiaľ môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si Clotrimazol alebo Canesten vaginálne tablety. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to.

  • Zmena HAK

    , Autor: Marpi

    Dobrý deň zmenila som hak na drovelis končím prvý blister a už som mala mať menzes beriem už tie biele placebo...vždy som mala presne cez víkend mi začala teraz ešte nič ...je možné že to spôsobila zmena HAK?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet hormonálnej antikoncepcie nemusí počas užívania placebo tabliet dôjsť ku krvácaniu z vysadenia. Zmena preparátu na to môže mať tiež istý vplyv. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Zmena HAK

    , Autor: PetraH

    Dobrý deň užívam antikoncepciu leverette ale zaťažuje mi žalúdok aj pečeň. O mesiac idem na kontrolné odbery a ak čísla budú stúpať tak mám zmeniť HAK. Uvažovala som nad náplastami evra alebo nuvaringom ale užívam aj xanax a tak neviem či sa to nebude ovplyvňovať. Čo by ste mi odporučili? Určite chcem hormóny

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak budú vysoké hodnoty pečeňových enzýmov, bude nutné hormonálnu antikoncepciu vysadiť a prejsť na inú formu antikoncepcie, najlepšie bariérovú alebo nehormonálnu, napríklad vo forme nehormonálneho vnútromaternicového telieska.

  • Daylla

    , Autor: Džulia

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, či zmena HAK môže mať vplyv na činnosť obličiek. Dlhé roky som užívala HAK Logest, po tom ako mu skončila registrácia na SVK, mi gynekológ odporučil Dayllu. Cca po 3 mesiacoch som začala mať problémy s obličkami - zápaly a po vyšetrení moču baktéria e-coli. Žiadne problémy s močenim som nemala, ani výtok ani pálenie. Len prišla únava a následne vysoké teploty s bolesťou v oblasti obliciek. Po preliečení antibiotikami som mala pokoj cca 3-4 týždne a potom znova. Stále sa toto opakuje. Jedine ak užívam dlhodobo Urovaxom alebo Blokurimu, tak nemám žiadne problémy (3 - 6 mesiacov). Prosím Vás môže to byť tou Dayllou? Že by zadržiavala vodu v tele a následne by sa to prejavovalo takto?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hormonálna antikoncepcia môže spôsobiť viacero vedľajších alebo nežiadúcich účinkov, medzi ktoré patrí aj infekcia močového mechúra, zadržiavanie vody v organizme, čo zaťažuje obličky, ako aj vznik krvných zrazenín aj v obličkách. Či vznikli Vaše ťažkosti na podklade užívania hormonálnej antikoncepcie sa nedá takto jednoznačne povedať. Vhodné je hormonálnu antikoncepciu, aspoň dočasne, vysadiť. Ak sa Vám stav upraví, bude sa dať predpokladať vplyv hormonálnej antikoncepcie v súvislosti s Vašimi ťažkosťami.

  • Zmena HAK

    , Autor: Nataly2502

    Dobrý deň,
    Užívala Som HAK daylette približne roka a pol a pred pár dňami som ju vysadila. Asi pol roka mam bolesti v podbrušku a výtok a gynekologické a ani urologické vyšetrenie neukázalo žiaden zápal ani cysty. Odporučili mi zmenu HAK a prešla som na Zlyndu. Myslíte, že tie spomínané bolesti a výtoky boli spôsobené daylette? Rozmýšľam, či tomu dať šancu a počkať aspoň 3 mesiace a užívať Zlyndu, alebo vysadiť HAK úplne. Čo by ste mi odporučili?
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, celkom si nemyslím, že bolesti a výtoky pol roka po vysadení boli spôsobené hormonálnou antikoncepciou. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť veľa. Nepoznám, čo všetko bolo u Vás vyšetrené a vylúčené. Rozhodnutie ne/užívať hormonálnu antikoncepciu je na Vás. Pri nejasnostiach alebo pretrvávaní ťažkostí je najvhodnejšie navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky výsledky vyšetrení, USG nálezy a okolnosti a najobjektívnejšie sa Vám vie vyjadriť.