Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,817 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Užívanie antikoncepcie

    , Autor: Henaa

    Dobrý deň, chcem sa spýtať začala som brat antikoncepciu AIDEE menstruacia mi skončila ale aj napriek tomu mám menšie spinenie každý deň a krvavý výtok a pociťujem nevoľnosť ako pri menstruacii chcem sa spýtať je to normálne že telo si zvyká na tabletky alebo je to vedľajší účinok a treba prestať brat antikoncepciu?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Biseptol

    , Autor: Zuzana25

    Dobrý deň.
    Užívam 6 deň ATB Biseptol spolu antikoncepciu TriRegol už pomaly 6 mesiac a dneska som kúsok zakrvacala môže to byť z užívania antibiotík? Doktor mi kázal užívať ak ascorutin popri antikoncepcii lebo som popri užívani stále kúsok spinila ,krvácala no meniť antikoncepciu mi nechcel,že to bezne a prejde to pri užívaní ascorutinu je to správny postup ?Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie, či krvácanie sa môže vyskytovať počas užívania hormonálnej antikoncepcie. Užívanie antibiotík bez ohľadu na užívanie antikoncepcie má často vplyv na cyklus a môže spôsobovať špinenie, krvácanie, ale aj posun, či znepravidelnenie cyklu. Ascorutin sa používa pomerne často na podporu cievnej steny. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach ho navštívte.

  • Uzivanie antikoncepcie v inom casovom pasme

    , Autor: tothovab

    Dobry vecer p. doktor Kelij,

    uzivam antikoncepciu Maitalon vyse 4 roky, pravidelne ju uzivam o 12 na obed. V novembri cestujem do Brazilie cca ba mesiac, kde je o 5 hodin menej a teda neviem presne o ktorej a podla ktoreho casu by som ju mala uzivat, aby nenastal ziaden problem, teda nezelane tehotenstvo. v den odletu planujem uzit tabletku tak ako bezne, o 12 na obed nasho casu. Nasledujuci den uz teda budem v Brazilii, mala by som teda zobrat tabletku o 7 rano tamojsieho casu (teda 12:00 hodin nasho casu) ? alebo naopak pripocitat tych 5 hodin a uzit tabletku o 12:00 tamojsieho casu (17:00 nasho casu) ?

    dakujem pekne za odpoved a zelam pekny vecer,


    Barbara

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusíte sa nad tým trápiť, ani to prepočítavať. Užitie tabletky hormonálnej antikoncepcie do 12 hodín od času pravidelného užívania nemá na účinok hormonálnej antikoncepcie vplyv. Môžete teda užívať tabletku vždy o 12:00 hod. bez ohľadu na to, kde sa budete nachádzať.

  • Antikoncepcia Daylla

    , Autor: Anonymka1

    Dobrý deň, začala som užívať antikoncepciu Daylla vybrala som si čas 21:00, pretože sa mi prvý deň dostavila menštruácia až večer okolo 21:00 tak som si cez deň nebola istá či už cyklus naozaj začal, lebo som nemala ešte silnejšie krvácanie. Chcela by som sa opýtať či užívanie antikoncepcie večer o 21:00 má nejaký vplyv na jej účinok keď ju užívam každý deň v rovnakom čase? Plus sa chcem ešte opýtať či po 7 dňovej pauze keď začnem užívať druhý blister či by som si mohla posunúť jej užívanie na skoršiu hodinu napríklad na 20:00? Alebo to bude mať zlý vplyv?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, ste chránená. Čas užívania si o pár hodín môžete posunúť. Niekoľkohodinové skoršie užitie alebo omeškanie nie je problémom. Už aj dnes môžete užiť tabletku o 20:00 hod., alebo aj skôr podľa potreby.

  • Zle užívanie antikoncepcie

    , Autor: Tete57798

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, či je možné že otehotneniem keď som antikoncepciu používala 21 dní a 7 dní mala byť prestavka no na 7 deň som už tabletku užila. Je to veľký problém? Čo mám urobiť

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie je to žiadny problém, skrátili ste si tým a posunuli cyklus o jeden deň. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Opätovné užívanie antikoncepcie

    , Autor: Mmmmm

    Dobrý večer pán doktor,
    Mám celkom nezvyčajný problém a už som zo všetkého strašne zmätená. V novembri som mala menštruáciu od 14.11. a hneď v 1. deň som začala používať antikoncepciu Softine. Je to prvýkrát, čo som antikoncepciu začala používať. Gynekologička mi odporučila ešte prvých 10 dní používať navyše bariérovú ochranu pri styku, tak som ju používala. Antikoncepciu som brala správne, čiže som si bola 100% istá, že som chránená. Na 11. deň užívania som s partnerom mala styk ešte aj navyše s kondómom (pre istotu), ktorý sa roztrhol. Vôbec som to neriešila, avšak chcela som sa uistiť a keďže bol večer, vybrala som sa do lekárne. Tam ma pani farmaceutka strašne vydesila, začala do mňa hustiť, ako nie som absolútne chránená, lebo som HAK brala krátko atď. Strašne ma to vydesilo a na jej naliehanie som spanikárila a kúpila si Escapelle, ktorú som užila 2 dni po styku (súčasne som naďalej brala aj HAK). Po užití Escapelle (26.11.) som všetko vysadila (aj HAK, čiže od 27. 11. nič), keďže je to veľká dávka hormónov a mala som čakať na ďalšie krvácanie, kým začnem užívať nový blister HAK. Mala som špinenie, čo som ale brala ako účinok Escapelle. Avšak 30.11. som dostala veľmi silné krvácanie (červená krv, zrazeniny, ako pri menzese), ktoré trvá až doteraz - myslela som si, že ide o menštruáciu, tak som si dala hneď od prvého dňa opäť Softine. Volala som pre istotu gynekologičke, či som spravila správne a ona mi povedala, že toto ešte nie je menštruácia, na ktorú môžem opäť začať s HAK, ale iba dôsledok Escapelle. Že toto krvácanie prejde a cca po 14 dňoch by mala nastúpiť moja pravá menštruácia, na ktorú mám Softine užívať - aby sa môj organizmus dal dokopy po takej obrovskej dávke hormónov. Avšak maminin gynekológ mi zas tvrdil, že som tabletku začala užívať správne a mám v tom pokračovať. Čo mám teraz, podľa Vás, robiť? Užila som z nového blistra 3 tabletky (3 dni som pokryla: 30.11., 1.12., 2.12.) a kvôli svojej gynekologičke som teraz 2 vynechala. Ako by som mala ďalej postupovať? Ospravedlňujem sa za zdĺhavú správu, avšak chcela som to celé objasniť. A vopred Vám ďakujem za odpoveď a trpezlivosť, s akou ju budete pravdepodobne písať.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, užitie emergentnej antikoncepčnej tabletky bolo zbytočné, boli ste chránená hneď od prvého dňa užívania. Užitím Escapelle ste si rozhádzali menštruačný cyklus. Tiež si myslím, že ste začali opätovne užívať antikoncepciu správne. Nepravidelné užívanie hormonálnej antikoncepcie však nie je vhodné. Ak ste už opäť vysadili tabletky hormonálnej antikoncepcie, vyčkajte nasledujúcu menštruáciu a začnite užívať nový blister hormonálnej antikoncepcie.