Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,967 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň. Užívam HAK Mistra už vyše roka. Posledný menzes sa nedostavil len oranžovožlty vytok jeden deň. Po 7 dňovej pauze som začala znova užívať tablety. Po týždni užívania sa objavilo špinenie slabohnedý výtok. Ako mám ďalej postupovať? HAk som začala užívať kvôli akné a to sa začalo znova objavovať. Viac sa mi mastí pleť aj vlasy. Je možné, že by Hak prestala účinkovať a treba ju zmeniť? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas uživania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať, aj mimo sedemdňovej pauzy. Niekedy je však pri nežiadúcich alebo vedľajších účinkoch potrebné zmeniť preparát hormonálnej antikoncepcie. Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa opýtať je možné že som tehotná keď som posledný pohlavný styk mala 21.januara, chránený ale mala som plodne dni vtedy akurát? Menštruáciu vo februári som mala presne na deň a tento mesiac (marec) mi prišla o 2 dni skôr ale od pondelka beriem antikoncepciu a mala som dnes krvavý výtok je to nejako spojené s tehotenstvom ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemyslím si, že ste tehotná. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie, hlavne v začiatkoch užívania, je krvácanie, či špinenie aj počas celého cyklu pomerne časté. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Mercilon

    , Autor: Zlatinko

    Dobry den... Chcem sa opýtať používam antikoncepciu mercilon.. Pred 19 dňami som mala menštruáciu.. A začala som užívať ďalšiu tablicku antikoncepcie a po 19 dňoch som začala mať krvavý výtok.. Co to môže byť?? Z čoho to môže byť mala by som radšej zmenít antikoncepciu.
    Toto sa mi stalo už druhý krát.

    Ďakujem krásne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Nemusí sa jednať o nič vážne. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Maitalon

    , Autor:

    Dobrý deň, v októbri som porodila a v decembri som začala uživat antikoncepciu Maitalon, ktoru som brala aj pred otehotnenim. Prvy mesiac uzivania som krvacala a potom dost dlho som mala spinenie ale som citala, ze v prvych mesiacoch je to normalne. Vo februari som dostala MS na 4. den pauzy, uz som si myslela, ze je vsetko ok. Dnes som uzila poslednu tabletu pred pauzou avsak som mala na nohavickach ruzovkastu krv. Moja otazka je taka, ze MS ma pri antikoncepcii prist presne vzdy v ten isty den alebo nemusi, hlavne, ze pride v 7dnovej pauze? Je mozne, ze tato antikoncepcia je pre mna slaba? Dakujem za odoved. Pekny den

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa krvácanie z vysadenia nemusí dostaviť, alebo môže byť rôznej intenzity. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvacanie mimo menstruacie

    , Autor:

    Dobrý deň. Uzivam antikoncepciu Axia uz necelych 6 mesiacov, stale bolo vsetko v poriadku. Menštruácia prisla kazdy mesiac 3-4 dni po vysadení. Avsak Pred 10 dňami sa mi skončila a pred tyzdnom som zacala mat silný hnedý vytok, ktory sa pred troma dnami uz premenil na krv. Krvacam uz dni 3, je to slabsie ako menstruacia. Chcem sa spýtať ci to je Normalne. Mam aj cystu na vajecnikoch uz par rokov. Dakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie alebo krvácanie môže vyskytovať. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnotiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hak

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať.. začínam užívať HAK (maitalon).. môj gynekológ povedal, že mám začať v prvý deň menštruácie, ráta sa už aj špinenie. Dnes ráno som začala špiniť a trosku som mala krvi.. tak som si dala tabletku. Ale večer stále ešte nekrvacam.. myslite že som si ju dala príliš skoro ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za prvý deň menštruácie sa považuje krvácanie. Niektoré ženy zvyknú špiniť pár dní pred menštruáciou a špinia aj pár dní po jej skončení. Pri začatí užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže stať, že aj po začatí krvácania a užití tabletky dôjde k výraznému útlmu až vymiznutiu špinenia. Je možné, že ste užili tabletku priskoro.