Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
6,371 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Problem

    , Autor:

    Dobry den, posledneho pol roka sa mi stava ze tyzden pred menstruaciou dostanem slabe spinenie a slabe bolesti v podbrusku. Beriem antikoncepciu vexya 5ty rok. Vzdy ma to vyplasi ci som nahodou neotehotnela aj ked s partnerom si davam naozaj velky pozor. Chcem sa teda opytat ci je to normalne. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie môže byť počas cyklu prítomné špinenie alebo bolesti v podbrušku. Ak sa Vám tieto príznaky opakujú a aj napriek tomu, že užívate túto hormonálnu antikoncepciu už dlhšie, ste neotehotnela, je to len potvrdenie fungovania hormonálnej antikoncepcie za predpokladu pravidelného užívania.

Podobné otázky

  • otázka

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa poradiť. Mám problémy s močovými cestami a chcela som to najprv riešiť bez antibiotík. Kúpila som si prípravok zvaný uroval manosa akut. Môže znížiť účinok mojej antikoncepcie Belara? Ďakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínaný prípravok je výživovým doplnkom obsahujúcim hlavne výťažok z brusníc. Vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie nemá.

  • pálenie zahy

    , Autor:

    dobrý deň beriem antikoncepciu belara beriem ju pravidelne načas. Momentálne som sa vrátila z dovolenky a dosť často ma páli záha z jedla. Z hocijakého. Viem že pálenie záhy môže byt aj príznak tehotenstva. Môže to byt aj vedľajší účinok antikoncepcie?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pálenie záhy je skôr problémom trávenia. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva minimálna. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára.

  • Antikoncepcia a silná a dlhá menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Už istý čas (roky) užívam hak daylette. Min.mesiac som celý mesiac špinila.
    Potom sa mi dostavila menštruácia tak ako malá podľa tabletiek, ktorá bola výrazne silnejšia ako zvykla byť odkedy užívam daylette a dnes je 6.deň a stále silnejšia ako som na to bola zvyknutá. Cca pred 2 mes.som bola na kontrolu, p.doktorka mi spravila sono aj cytologiu a všetko v poriadku. Čo môže byť dôvodom takejto menštruácie?
    Môžem otehotnieť ak užívam tabletky pravidelne? Alebo iné problémy?
    Ďakujem za radu.
    Zuzka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže vyskytovať špinenie aj počas cyklu. Príčin zmien môže byť niekoľko. Niekedy sa stáva, že ak pacientka už dlhšiu dobu (7 - 10 - 15 rokov) užíva jednu antikoncepciu, organizmus si už až príliš zvykne a je čas na zmenu prípravku hormonálnej antikoncepcie. Niekedy môže aj zmena stravovania, životného štýlu, stresové obdobie mať vplyv na menštruačný cyklus a aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet môže dôjsť k špineniu alebo nadmernému krvácaniu z vysadenia. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý eventuálne zváži urobiť pauzu v užívaní hormonálnej antikoncepcie prípadne zmení preparát hormonálnej antikoncepcie.

  • problém

    , Autor:

    Dobrý deň. Beriem antikoncepciu Belara a tento mesiac som mala normálnu menštruáciu(teda krvácanie z vysadenia). Deň po nej však prišlo akoby spinenie. Tabletky beriem pravidelne ani jednu som nevynechala. Čo to môže znamenať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie môže dôjsť k občasnému špineniu, aj v strede cyklu. Nemusíte sa obávať, ak užívate tabletky hormonálnej antikoncepcie pravidelne, účinok je zachovaný. Odsledujte si to, pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Operačný zákrok a Escapelle

    , Autor:

    Dobrý deň,
    pred pár dňami som užila tabletku Escapelle. Mám naplánovaný operačný zákrok - resekciu vaginálneho septa. Medzi užitím tabletky a zákrokom by bol odstup presne 2 týždne. Môžem daný zákrok absolvovať aj po užití uvedenej antikoncepcie?
    Ďakujem Vám za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nebudete mať v čase operačného výkonu menštruáciu a odstup bude minimálne 14 dní, nemal by byť problém s operačným výkonom. Informujte o tom ale lekárov v zdravotníckom zariadení, kde plánujete operačný výkon.