Poradňa gynekológa

Gynekológ
5,839 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň, užívala som vyše pol roka antikoncepciu s ktorou som nemala problém a však som ju musela na mesiac vysadiť. Teraz po mesiaci som znovu začala užívať tú istú antikoncepciu a už skoro týždeň po skončení menštruácie mám raz za čas cez deň krvavý výtok.
    Mám iba počkať alebo je potrebné zmeniť antikoncepciu?
    Ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, občasný krvavý výtok počas užívania hormonálnej antikoncepcie nie je ničím výnimočným. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo pri akýchkoľvek nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Belara

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor chcem sa spytat či je možné že antikoncepcia neudrží cyklus? Pretože od soboty večera som mala slabunky hnedý vytok a v pondelok sa veľmi zosilnil lenže az v stredu (včera) som mala mat poslednú tabletku a po nej vlastne ide 7 dňová pauza dnes už sa mi vytok pomaly zčerveňuje aj citim bolesť v podbrusku takze asi dostanem normalne menštruáciu. Len neviem vlastne prečo to už začalo vlastne tak skoro či to môže byt spôsobené aj tým že som tento mesiac bola 2 týždne chorá a uzivala som aj antibiotika pretože minuly mesiac som takýto problém nemala ale ten predtým hej keď som mala brusnu virozu tak sa mi toto tiež stalo že už sa mi skôr spustil ten hnedý vytok. Teraz neviem čo spraviť pretože táto antikoncepcia mi vyhovuje nechcela by som ju meniť myslite že za to mohla aj ta imunita alebo táto antikoncepcia mi nepasuje? Antikoncepciu uzivam od februára..Len keď stalo sa mi to len vtedy 2x keď som bola v tom mesiaci nejak chorá.. dakujem za odpoved

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak ste boli chorá a užívali antibiotiká počas užívania hormonálnej antikoncepcie, výtok ako aj špinenie počas užívania hormonálnej antikoncepcie nie je ničím prekvapujúcim.Odsledujte si to. Nemusí sa hneď meniť hormonálna antikoncepcia. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kika523

    Dobrý deň, som pravidelná užívatelka antikoncepcie Belara, ktorú užívam v čase 19:00. Dnes som vracala o 0:54 a potom o 1:20. Som stále chránená?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak bolo vracanie až po viac ako 5 hodinách od užitia tablety hormonálnej antikoncepcie, účinok hormonálnej antikoncepcie by mal byť zachovaný. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Do budúcna ak sa u vás do 4 hodín po užití tablety vyskytne vracanie alebo hnačka, je možné, že liečivé látky Belary sa dostatočne nevstrebú do vášho organizmu a vtedy je potrebné ihneď užiť ďalšiu tabletu. Ak je to možné, túto tabletu je potrebné užiť do 12 hodín od poslednej tablety a pokračovať v užívaní Belary v obvyklom čase. Teraz odporúčam dostatočný pitný režim a diétne opatrenia.

  • Antikoncepcia a jej ucinok

    , Autor: Tana

    Dobry den uzivam antikoncepciu leverette a chcela by som sa opytat ci sa nejakym sposobom znizuje jej ucinok ked je teraz von tak teplo a ja si napr. vezmem celý blister do kabelky. Skodi nejako teplo HAK? Pretoze ju beriem okolo 18 a vtedy idem vacsinou niekam von a pre to beriem blister cely so sebou do kabelky. Dakujem za odpoved

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, tabletky hormonálnej antikoncepcie by sa mali uchovávať pri teplote do 30 °C. Ak nebudete držať blister na priamom slnku a nedôjde k poškodeniu tabliet, účinok antikoncepcie sa nezníži.

  • Antikoncepcia a menštruacia

    , Autor: Karolina123

    Zdravím mam teraz 7 dňovu pauzu a chcem sa spýtať vždy mam poslednú tabletku v piatok a menštruácia príde v utorok ale teraz prišla v pondelok a iná vždy mám najskôr hnedý výtok a až potom krv a teraz hneď krv. mám sa obávať alebo to je normálne? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je to úplne normálne, nemusíte sa obávať. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Nadcha

    , Autor: Tatiana

    Dobry deň pán doktor moja otázka znie som prechladnuta teda lepšie povedané mám bolesti hrdla, často kašlem a mám hlieny uzivam aj antikoncepciu chcem sa teda spytat či je antikoncepcia dostatočne účinná aj pri prechladnuti? Lieky zatial neužívam žiadne proti prechladnutiu. Len mám obavy lebo napr dam si tabletku a o pár minút vykašliavam mám hlienovy kašeľ tak či sa tabletka dostatočne vstrebe? či napr aj tie hlieny alebo proste imunita nemajú nejaký vplyv na to. Môžem mat s priateľom bez obáv nechránený styk?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, nemusíte sa obávať, za spomínaných okolností je účinok antikoncepcie zachovaný.