Poradňa gynekológa

Gynekológ
5,647 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Dobrý den

    , Autor: Adulik

    Dobrý deň,
    Chcela by som sa opýtať beriem antikoncepciu pravidelne.
    S partnerom sme mali pohlavný styk a ejakuloval vo mne. Je možné že by som mohla otehotnieť?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, hormonálna antikoncepcia v prípade pravidelného užívania slúži práve preto, aby ste mohli mať nechránený pohlavný styk. Nemusíte sa obávať a pokračujte v pravidelnom užívaní hormonálnej antikoncepcie podľa odporúčania. V prípade akýchkoľvek nejasností alebo ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Antibiotika a hak

    , Autor: Miska

    Dobry den, chcela by som sa spytat ako postupovat ak zacnem uzivat antibiotika cez koniec blistra a ich uzivanie mi bude pokracovat cez 4 dnovu pauzu az do dalsieho blistra? Kedy budem a kedy nebudem chranena? Dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, záleží aj od druhu antibiotík, počas užívania antibiotík pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie, následne po dobratí blistra absolvujte 7 dňovú pauzu a pokračujte v užívaní ďalšieho blistra. Doplnkovo sa chráňte okrem doby užívania antibiotík aspoň po dobu 7 dní užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Oneskorena tabletka

    , Autor: minas5

    Dobry den, chcela by som sa opytat aka je pravdepodobnost ze mozem byt tehotna, ked som si prvu tabletku po 7 dnovej pauze dala az o 20 hodin. Teda v pondelok som zabudla a v utorok som si dala dve najskor zabudnutu tabletku o 16 a potom druhu normalne vecer o osmej. A vo stvrtok (po styroch dnoch) sme mali nechraneny styk s ejakulaciou do poschvy. V obdobi pauzy sme styk nemali. Vopred dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, postup pri vynechaní tabletky ste dodržali. Nemyslím si, že ste tehotná, pravdepodobnosť je za týchto okolností malá, no do budúcna ale dbajte na pravidelné užívanie tabliet hormonálnej antikoncepcie. Ak užijete zabudnutú tabletku do 12 hodín od zabudnutia, ste chránená, ak neskôr, účinok hormonálnej antikoncepcie môže byť znížený.

  • Vaginalny krúžok ornibel

    , Autor:

    Dobrý deň. Prvýkrát mi lekár predpísal antikoncepciu krúžok ornibel. V letáku sa píše, že krúžok si mám zaviesť v prvý deň od začiatku menstruacie najneskôr v piaty deň a že som chránená po siedmych dnoch. Lekár mi ho predpísal na deviaty deň od začiatku menstruacie a tým, že si ho mám hneď zaviesť a 2 týždne mám používať aj inú ochranu a potom už budem chránená. Prosím Vás, skutočne sa môžem spoľahnúť,že po tých 2 týždňoch bude krúžok účinkovať aj keď som ho zaviedla na deviaty deň od začiatku menstruacie? Dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, je to istá, hoci málokedy používaná alternatíva. Osobne si myslím, že tento mesiac si už krúžok aj tak neužijete a museli by ste používať aj doplnkovú formu antikoncepcie (kondóm). Ak Vám to neponáhľa a osobne si myslím, že aj sama budete kľudnejšia, vaginálny krúžok si zaveďte na začiatku nasledujúcej menštruácie.

  • Ellaone a HAK

    , Autor: Karolina123

    Dobrý večer chcela som sa spýtať: 2.5 som si dala núdzovú antikoncepciu ellaone (niesom tehotná, robila som si aj testy aj mi prišla menštruácia) už rok beriem aj hormonálnu antikoncepciu Katya 11.5-18.5 mám 7 dňovú pauzu čítala som že ellaone na nejakú dobu znižuje účinnok antikoncepcie kedy bude zasa antikoncepcia plne funkčná? Predom ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, po užití núdzovej antikoncepcie ellaOne majú ženy používať spoľahlivú bariérovú antikoncepciu (kondóm) až do ďalšej menštruácie.
    Ak užívate hormonálnu antikoncepciu, pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Po týždni užívania hormonálnej antikoncepcie by ste už mali byť chránená. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Môžem cítiť ovulaciu pri užívaní HAK?

    , Autor: lenkassk

    Dobrý deň, vyše 2 rokov užívam HAK Syrmia. Posledne mesiace cítim približne v čase kedy by mala ovulacia nastať (14-16 dní po tom,ako menstruacia zacala) bolesti v mieste vaječníkov, častejšie na ľavej strane,niektorý mesiac na pravej. Krcok je v tom čase hore, je mäkký, aj hlien zodpovedá ovulacii. Je možné že mám ovulaciu aj keď beriem HAK(dvojzlozkovu)? Alebo to môže znamenať že HAK nie je účinná v mojom prípade?Dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie môžete cíti bolesti v podbrušku, ako aj bolesti vaječníkov, patrí to medzi vedľajšie účinky aj Syrmie. K ovulácii počas užívania kombinovanej hormonálnej antikoncepcii nedochádza. Pri akýchkoľvek pochybnostiach alebo pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.