Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,072 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvácanie v strede blistra

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň,
    už 3roky užívam antikoncepciu Yaz. Nikdy predtým som nemala žiadny problém, okrem toho, že sa raz za čas menštruácia neobjavila ale bola som svojím gynekológom uistená, že to je normálne a niekedy sa to stáva. Ten istý prípad boli posledné 2mesiace (menštruácia neprišla), čo som však pripisovala aj vysokej spotrebe antibiotík keďže som bola chorá. Antibiotiká však od aktuálneho blistra Yaz už neužívam. Momentálne som na 17tabletke Yaz a začalo mi slabé krvácanie- nikdy sa mi to počas blistra nestalo..vždy len v pauze.. Je to normálne, alebo niekde došlo k chybe? Existuje možnosť, že sa mi krvácanie spustilo skôr kvôli tomu, že sa 2mesiace neobjavilo? Je teraz účinnosť antikoncepcie znížená?
    Vopred ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    pravdepodobne došlo k hormonálnym zmenám vo vašom tele, a antikoncepcia nie je schopná "udržať" pravidelnosť cyklu, buď budete trpezlivá a počkáte či sa menštruačný cyklu s upraví alebo požiadate svojho gynekológa o zmenu hormonálnej antikoncepcie. Nemusíte sa znepokojvať, ide o bežnú záležitosť.