Dobrý večer, prosím o radu.
Máme 3 a pol ročného syna a naše obavy pretrvávajú už vyše roka. Už dávno som si všimla že sa hladením mojich pŕs (výstrih, dekolt) upokojuje. Bol kojený a robil to už vtedy pri papaní (do 11mesiacov) teraz vždy pri zaspávaní a niekedy len tak.
To ma však tak neznepokojuje, ale od istého času až prehnane so záujmom reaguje na akúkolvek fotku v časopise kde je žena v podprsenke napr:reklama na spodné prádlo v bežnom TVprograme. Keď som mu to zobrala tak mal až hysterický záchvat.
U mojej svokry zostali barbiny stále ich vyzlieka vycítil že by to asi nemal tak sa s nimi vždy schoval pod stôl alebo za sedačku.
Ja som ho raz prichytila ako si na bábiku vyložil pinďa, môj otec sa zhrozil keď nakukol pod stôl a môj syn mal obe barbiny v slipoch hlavou dole. Dnes babke povedal keď bol s bábikou za sedačkou že ju chcel vyzliecť a šúchať si po nej pinďa ozaj sme znepokojený.
Syn sa liči na zníženú funkciu štítnej žlazy, užíva Euthyrox, raz ročne nás posielajú aj psychologičke povedala som jej troška o probléme lenže syn bol so mnou a nakolko je veľmi vnímavý nechcela som to takto rozoberať tak sme sa dostali len ktomu záujmu o prsia ale tieto konkrétne situácie som riešiť nemohla takže som sa nič nedozvedela len že to nie je nič sexuálne no vzhladom k tomu že toto robí s bábikami obávam sa.
Keď vidí mna napr. po kúpeli ak mi vbehne do kupelne aj ústa zabudne zavrieť a smeje sa a teší že didiky.
Povedali sme mu len že pinďo je na cikanie a že bábiky odišli lebo sa im nepáčilo čo s nimi robil. neviem či sme mu ich mali zobrať alebo nie. Občas sa na ne spýta ale stačí mu aj obrázok včasopise a znova sa to v nom zobudí a praktizuje to s inou bábikou je mu jedno či je to barbi s prsiami alebo bábika bábo.
Prosím je aj toto ešte v poriadku pri objavovaní sa alebo takéto prejavy už treba riešiť?
Chodí do škôlky, je zalúbený do dievčatka ona nanho velmi nereaguje.Myslím že ak by to robil aj tam povedali by mi to.
Inak je to milé, veselé velmi učenlivé a oblúbené dieťa.
Vopred ďakujem za odpoveď.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste sa poradiť so psychologičkou, ku ktorej chodievate - ona ho pozná aj osobne, môže si otázkami doplniť informácie, ktoré by mohli byť dôležité atď. Prípadne sa obráťte na sexuológa.
Môže to byť len taká "úchylka" v rámci normy - deti objavujú svoje telo a objavujú tiež slastné pocity, ktoré síce nemajú sexuálny význam v tom zmysle, ako to chápeme my dospelí, no tú slasť cítia a cítia ju aj v oblasti genitálií. A tak robia veci, ktoré im tie slastné pocity prinášajú.