dobry den.prosime s manzelom o radu vo velmi chulostivej situacii.manzelova dcerka z prveho manzelstva-17.rokov nas poziadala,aby sme za nou prisli,ze sa nam musi s niecim zdvoverit a vysvetlit nam situaciu,preco sa vyhyba rodinnym stretnutiam.boli sme sokovani.povedala nam,ze stary otec-manzelov otec ju sexualne obtazoval niekolkokrat(chcelaby sa vyzliekla,ukazala ako jej narastli prsia,davala si dole nohavocky,zaslo to udajne az po obchtkavanie v rozkroku,naco sa postavila a isla na zachod plakat)narazky na to,aby ukazala ako jej narastli prsia boli casto,ale obchytkavanie sa stalo ked tam bola so sestrou-13r.,ta sedela za Pc a starky si vraj sadol k tejto starsej a zacal ju hladkat.vraj sa to stalo v Januari,preto sme sa jej pytali,preco to vravi az teraz Jun?!!
bolo to pre nas nieco,s cim clovek absolutne nepocita,preto Vas ziadame o radu,ako mame postupovat,aby sme citlivo presetrili,ale zbytocne neublizili.Je pravda,ze stary otec-60r.mal na tuto vnucku slabost,vyrazne viac sa o nu zaujimal,viac jej financne prispieval,kupoval vyrazne drahsie darceky.este chceme upozornit,ze tento rok,asi v marci,a aprili navstevovala spominana dcera psychologicku aj psychiatricku poradnu,ma antidepresiva aj lieky na spanie,ale nazov diagnozy nevieme,nakolko matka je zakonny zastupca,pytala som sa jej,ci to povedala aj psychologicke a ona tvrdi,ze ano a ma o tom aj zaznam v karte.zvlastne je nam vsak to,ze tuto informaciu psychologicka neposunula matke-matka s nou do poradne nechodila.moze otec dcery aj ked nie je zakonny zastupca vyhladat jej psychologa a ziadat o vysvetlenie?ako ma toto obvinenie povedat vlastnemu otcovi?momentalne je na dovolenke,co si mame dovtedy overit?este podotykam,ze puberta dcery bola tazka,este aj trva,presli sme klamstvami,zacala skoro sexualne zit,alkohol,fajcenie,zaskolactvo........

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Otec dievčaťa môže navštíviť psychologičku, ktorú dcéra navštevuje najmä kvôli tomu, aby sa s ňou porozprával o týchto zistených veciach. Prípadne by mohol s ňou konzultovať aj postup, ako to povedať svojmu otcovi. No otcovi to môže povedať priamo, že mu to povedala jeho dcéra a on jej verí a že si neželá, aby sa také niečo opakovalo. Je to tiež vec, ktorá je trestná, no je na vás, či sa pustíte do takejto cesty.
Treba zabezpečiť, aby dedko nebol nikdy sám s vnučkami, lebo sa to môže opakovať. Preto by bolo dobre, aby o tom zrejme vedela aj babka...
Je to naozaj citlivá a chúlostivá situácia, no v prvom rade treba chrániť dieťa, aby sa situácia neopakovala a aby vinník jasne vedel, že to nebudete tolerovať. Môžete tiež od neho žiadať, aby sa liečil.
A máte šťastie, že ste sa to dozvedeli už o pol roka. Sú ženy, ktoré to v sebe nosia desiatky rokov a niektoré si to nesú so sebou aj do hrobu (myslím v starobe).