Dobry den, ide o nasho syna, ktory od isteho casu zacal pravidelne plakat v druzine, udajne, podla neho, kvoli bolesti bruska.
Uvodom musim spomenut fakt, ze to nema jednoduche, pretoze sme sa v lete tohto roka prestahovali zo slovenska do ciech,
nastupil do prveho rocnika ZS.musi prekonavat aj jazykovu barieru, s cim podla uciteliek nema problem. Naviac manzelka nastupila do prace (doteraz bola doma). Jednym slovom je to pre neho nova situacia.
Ma mladsiu sestru, ktora chodi do skolky.
Syn bol doteraz zo skoly nadseny, avsak zhruba pred 2 tyzdnami zacal v druzine plakat v podstate denne. a to v podstate kratko nato, ako sa vratia z obeda.
Na vsetky otazky ohladom kamaratov, alebo sikany odpoveda negativne, place podla neho kvoli bolesti brucha. Ale ide o psychicky problem podla nasho nazoru.len
zial nepozname pricinu a ani riesenie. Syn je podla uciteliek komunikativny, rozprava sa s ucitelkami a aj so spoluziakmi. Je pravda ze ma jedneho kamarata, ktory
sa s nim niekedy odmieta hrat cez prestavky. k inym kamaratom nechce ist lebo sa hraju na strielacky a to on nema rad. Cize mame podozrenie ze
moze ist o to , ze nema nejakeho vacsieho kamarata na ktoreho by sa mohol upnut. v skolke mal jednu kamaratku, ktoru si velmi oblubil.
Ak sa ho na to spytame priamo, jeho odpoved je opat negativna. niekedy mame dojem ze ani on sam nevie o preco place. akonahle prideme pre neho do skoly, je ok, a doma ma vynikajucu naladu.
Celkovo ma teraz take "bojazlive" obdobie, ma obavy, boji sa o mladsiu sestru ked napriklad zaostava o 2-3 kroky, ma obavy aby nebola polnoc, aby nebolo neskoro atd.
Chcel by som Vas poprosit o radu, uvazujeme o detskom psychologovi, len sa chcem uistit ci ho naozaj vyhladat, alebo este pockat. snazime sa k nemu spravat trocha inak,
podporit jeho sebavedomie ale akosi to nepomaha. Dakujeme za kazdu radu. Tomáš

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Vzhľadom na viaceré zmeny, ku ktorým vo vašej rodine prišlo, je zrejme váš syn naozaj v zložitej situácii a potrebuje sa na všetko adaptovať. Je zrejme citlivejší a uzavretejší a preto jeho emocionálne procesy vychádzajú na povrch vo forme telesných ťažkostí - bolestí bruška.
No vždy platí zásada, že najprv sa preveruje, či dieťa nemá aj nejaké telesné ťažkosti - napríklad s trávením a ak sa telesné príčiny bolestí vylúčia, uvažuje sa o psychickej príčine. No v zásade chybu neurobíte, ak psychológa vyhľadáte už teraz. Môže pomôcť pri adaptácii syna na novinky a zmeny a doporučiť vhodné prístupy či ďalšie poradenstvo.