Dobry den. Mam dceru,ktora bude mat 6.rokov v Decembri chcem sa opytat,co vsetko by malo dieta vediet kym nastupi do skoly? A je dobre sa s nou uz pomali ucit pismena,cisla,opisovanie jednoduchych a kratkych viet.... ?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
S dieťaťom predškolského veku sa netreba učiť nič špecifické - písmená, čísla a podobne. Je dobré ale trénovať rozvoj jemnej motoriky a koordinácie oka a ruky. To znamená - strihať, kresliť (na malé aj veľké výkresy, na chodník,...), skákať cez švihadlo, navliekať veľké aj menšie korálky, zaväzovať mašle, šnúrky, zapletať copy..., správne držať pero, ceruzku, maľovať prstami, štetcami, lepiť výstrižky, vymaľovávať...
Dieťa má pred nástupom do školy poznať farby - pomenovať ich, určiť, čo je akej farby, počítať do desať, vedieť určiť, čoho je koľko (do desať), poznať základné tvary, nakresliť ich, čisto rozprávať, byť schopné zostať bez matky v škole...
Ak má chuť a samo si pýta , aby ste mu vysvetlili, aké to je písmeno, chce cvičiť písať písmená a podobne, podporte ho.