Dobrý deň, i ja by som Vás chcela poprosiť o radu alebo možno skôr Váš názor. Mam 4-ročnú dcérku, ktorá s radosťou objavuje a učí sa nové veci. Zo škôlky chodí úplne nadšená a rozpráva o tom, čo sa všetko naučila. I keď príde zo škôlky stále by len niečo tvorila a spoznávala.
V našom meste je možnosť prihlásiť dieťa na tanečný alebo dramatický krúžok už od 4 rokov. Rozmýšľam o takejto možnosti, no nie som si istá, či to nie je v tomto veku ešte priskoro. Predsa je väčšinu dňa v škôlke a potom ešte krúžok. Moja otázka znie, či je to pre takto staré dieťa vhodné?
Stretla som sa s názorom, že dieťa v takomto veku nejaké záujmové krúžky ešte nepotrebuje, je to skôr o egu rodičou, aby sa mohli pred ostatnými pochváliť aké majú "geniálne dieťa", alebo si kompenzujú na dieťati to čo nemali oni.
Ďakujem za odpoveď

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Viete, koľko hláv, toľko názorov. Ja si myslím, že vám nič nebráni v tom, aby ste dcérku prihlásili a zistíte, či ju to baví alebo tam pôjde len párkrát a bude hotovo. Niekde sú možnosti navštevovať rôzne aktivity bez toho, aby to bolo pravidelné a zamerané len na jednu oblasť, niekedy sa dá robiť určité aktivity spoločne - cvičenie rodičov s deťmi, výtvarný krúžok pre deti a dospelých... Vaše dieťa vám dá jasne najavo, čo chce a čo je príliš.