Dobry den,
mam 7 mesacnu dcerku a moj problem je, ze nevieme ako ju mame zacat ucit rozpravat. Moja materska rec je slovencina, manzelova spanielcina a zijeme obaja v Nemecku - rozpravame sa medzi sebou tretou recou - nemcinou. Nerada by som, aby nasa dcera mala nejake recove problemy, preto by som sa chcela spytat, ako mam na nu zacat rozpravat. Obidvaja by sme chceli aby ovladala oba nase materske jazyky, no samozrejme si uvedomujeme, ze zije a vyrasta v prostredi, kde sa hovori nemecky a aj rodicia sa rozpravaju nemcinou. Doteraz som sa rozpravala s dcerou slovensky, iba ked som bola ja s nou sama doma, ked pride otec, prechadzame automaticky na nemcinu. Spanielcinu pouziva zatial velmi striedmo. Ako mame pokracovat???
Za skoru odpoved velmi dakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Väčšinou deti viac menej dobre zvládnu kontakt s dvoma jazykmi a v určitom veku sú schopné pridať ešte tretí a neskôr aj ďalšie. Zvyčajne okolo veku, kedy deti idú do školy, sú schopné vysporiadať sa s tým tretím jazykom, nakoľko tie prvé dva majú už pomerne dobre zvládnuté. (Sú deti emigrantov, ktorí hovoria jedným jazykom, krajina, v ktorej žijú, používa iný jazyk a deti chodia do školy s vyučovacím jazykom tretím...)
Čo vy na to? Pozdávalo by sa vám takéto riešenie?