Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
19,189 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Bolesti v podbrušku a lieky

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Prajem dobrý deň,

    momentálne som v 35. týždni tehotenstva a teda na materskej dovolenke.
    Od začiatku som mala značné problémy s celodennou nevoľnosťou, dehydratáciou a úzkosťami. Doteraz som pribrala 6kg, z toho 4kg v predchádzajúcom 8. mesiaci. Som útlej postavy a vážim 62kg. Hoci sa jedná o moje 3. tehotenstvo, v predchádzajúcich dvoch som žiadne podobné problémy nemala.
    Prosím o odpoveď na moje dva najpálčivejšie problémy.
    1. od cca konca 7. mesiaca mám bolesti v podbrušku a trpím celkovou slabosťou, hlavne nôh; v decembri - teda v 8. mesiaci mi moja gynekologička predpísala Mg injekcie 20mg, práve na posilnenie maternice a zmiernenie týchto problémov. Okrem toho, že injekcie boli pre mňa veľmi bolestivé, znásobili sa aj bolesti v podbrušku a takmer som nevládala chodiť. Po dobratí injekcií bolesti vo väčšej miere ustúpili. Pani lekárka mi stále odporúča užívať Mg v tabletkách. Pokúsila som sa ich brať, ale bolesti sa mi stále ešte v ten deň zväčšili. Je možné, aby Mg spôsoboval takéto komplikácie? Momentálne ho neužívam a snažím sa viac oddychovať.
    2. Keď mal môj 2. syn cca 2,5 roka, nastúpila som do nového zamestnania. Bola to značne stresujúca práca. U mladšieho syna sa objavili aj nejaké zdravotné problémy a 2krát sme skončili v nemocnici. To všetko bolo pre mňa spúšťačom značných psychických problémov. Najskôr som to riešila pravidelnými návštevami psychológa, kde som sa učila techniky odreagovania. Moje psychické problémy však gradovali až prerástli v panický strach a musela som navštíviť psychiatra. Dovtedy som užívala Neurol. Psychiater mi nasadil Seroxát. Vrátila sa mi chuť do jedla a moja psychika sa stabilizovala na normálnu úroveň. Po zistení svojho tehotenstva som ihneď kontaktovala psychiatra, ktorý mi odporučil vysadiť akékoľvek lieky. V tom čase som Seroxát brala cca 2 roky. Jeho odporúčanie som poslúchla. Po psychickej bohužiaľ aj fyzickej stránke mi bolo ťažko, ale nejako som to prekonala. Teraz ku koncu tehotenstva sa začal môj strach opäť znásobovať, čo je do istej miery prirodzené. Lenže moje obavy sú podstatne väčšie ako to bolo pri prvých 2 tehotenstvách. Strach mám takmer zo všetkého, či je to pôrod, následná starostlivosť o dieťatko apod. Bojím sa, aby môj strach neprerástol do permanentnej úzkosti. Psychiater mi doporučil užívať Diazepam, gynekologička mi ho však neodporúča. Prosím o Váš názor, resp. o radu, aký dostupný liek by som mohla užívať v tomto období do pôrodu. Chvíľu pred tehotenstvom som užívala aj homeopatický Sedatív, ale ten mi nepomáhal.

    Za Vaše odpovede srdečne ďakujem.
    P.S. moje rodinné zázemie je vyrovnané a mám veľmi tolerantného a pozorného manžela.