Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Skrátený menštruačný cyklus a výtoky

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,

    mám 24 rokov, bezdetná, stáleho sexuálneho partnera, menštruačný cyklus zvyčajne trvajúci 26 - 30 dní, trvanie menštruácie 7-8 dní. Neberiem antikoncepciu. Posledná menštruácia začala pred 20 dňami a prebehla bez problémov. Asi týždeň pred ňou som dostala mykózu, na ktorú som si kúpila v lekárni krém Jenamazol (problémy prestali). Asi tri dni po skončení menštruácie som začala mať tmavo-hnedý výtok, mala som pocit, akoby sa mi mykóza vrátila, tak som vyskúšala ešte čipky Canesten. Po troch dňoch ich užívania sa mi výtok z tmavo-hnedého zmenil na oranžovo-hnedý (zápach výtoku nie je žiadny, alebo len slabučko kyslý). Myslela som si, že sa to zhoršilo a tak som zvyšok čipiek nedobrala (mala som 6-dňové balenie). Ďalšie dva dni zostal výtok oranžovo-hnedý a na tretí deň mi opäť začala menštruácia (na 20. deň menštruačného cyklu). Ešte som nemala takýto skrátený cyklus, ale viem, že sa to môže stať. Viac ma trápia tie výtoky predtým. Môže to znamenať nejaký zápal, poprípade závažnejší problém? Pohlavný styk som od začatia problémov nemala. K svojmu gynekológovi pôjdem až po skončení menštruácie, tak by ma zaujímalo, čo môžem očakávať.

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    myslím, že to špinenie s mykozou nesúvisí, ale bez vyšetrenia sa nedá zistiť o čo presne ide (zdroj krvácania - buď krčok, alebo sliznica maternice).
    Je potreba navštíviť gynekológa.

Podobné otázky