Som TEHOTNÁ: Môžem cvičiť?

MUDr. Peter Brenišin | 27. May 2020
cvičenie počas tehotenstva

Je to dôležitá etapa vo vašom živote, no napriek tomu neprestávajte aj naďalej, v rámci možností, žiť „normálne“.

Napríklad také cvičenie. Aké bezpečné je počas tehotenstva? Platí, čo je dobré pre mamu, je dobré i pre dieťa. 

Benefity cvičenia počas tehotenstva

Úrad pre prevenciu chorôb a podporu zdravia v USA konštatuje, že cvičenie počas tehotenstva môže znížiť riziko:

  • priveľkej hmotnosti v gravidite,   
  • gestačného diabetu, najmä u žien s nadváhou alebo obezitou,
  • pôrodu cisárskym rezom.

Pravidelná fyzická aktivita počas tehotenstva môže pomôcť psychickej pohode, zvládaniu bolestí a môže, dokonca, zmierniť depresiu a úzkosť v období po pôrode. Ženy, ktoré počas tehotenstva cvičia, sa môžu po narodení dieťatka rýchlejšie zotaviť.

Čo na cvičenie v tehotenstve odborníci?

Odborníci odporúčajú tehotným ženám 20 až 30 minút miernej pohybovej aktivity 3 až 7 dní v týždni. Tehotné ženy môžu vykonávať svižnú chôdzu, plávanie, stacionárne bicyklovanie, jogu, Pilates a po porade s gynekológom aj iné športy.

!Vyhnúť sa treba kontaktným športom a takým, pri ktorých hrozia pády. Ženy s rizikovým tehotenstvom by sa mali v maximálnej možnej miere riadiť odporúčaniami lekárov! 

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: