Na to, čo sa v tehotenstve naučíte, nezabúdajte ani po pôrode!

Na to, čo sa v tehotenstve naučíte, nezabúdajte ani po pôrode!

9.10.2017 v kategórii Tehotenstvo, autor MUDr. Peter Brenišin a PaedDr. Dagmar Baluchová, foto: istockphoto.com

Ruku na srdce – mnohé z nás sa pred tehotenstvom stravovali všelijako a možno práve tento „iný stav“ nás prinúti(l) stravovať sa správnejšie.

Zdravé smoothie aj pre tehuľky

Nezabudnite počas tehotenstva na zmenu v stravovaní

Veľký osoh svojmu organizmu i svojmu ešte nenarodenému bábu určite urobíte, ak si denne doprajete:

  • 1 tanier ovocia – ideálne tuzemského a neprisladeného;
  • 1 tanier zeleniny – ideálne surovej, max. pripravenej na pare;
  • veľa pitnej vody – ideálne 10 až 12 pohárov (pri niektorých ochoreniach však na toto množstvo pozor, poraďte sa s lekárom);
  • vitamín D – vaše bábo i vy ho potrebujete nielen na kosti. Tento vitamín predchádza nízkej pôrodnej váhe bábätka a počas dojčenia zvyšuje tvorbu mlieka.

Radí odborníčka: Zdravé stravovanie počas tehotenstva i dojčenia? 6 zásad pestrej stravy.

V tehotenstve je dôležitý vitamín D

„Déčko“ si dopĺňame zo slnečných lúčov pôsobením UV žiarenia na pokožku. No keďže v zime je slniečka málo, zaraďte do svojho jedálnička viac mlieka, rýb, vaječných žĺtkov či tvrdého syra, ale napr. aj maku.

Všetko je len otázkou zvyku a hoci spočiatku budú možno niektoré chute pre váš organizmus zvláštne, časom si zvyknete a najmä, nepoľavte v tomto stravovacom režime, samozrejme, s ohľadom na dojčenie, ani po narodení dieťatka. Vaše tehotenstvo tak nadobudne ďalší, užitočný rozmer.

Zamerané na TEHOTENSTVO: Čo je bezpečné a čo NIE?

Vedci zisťovali: Vitamín D u tehuľky – aký vplyv má na vývoj dieťaťa?

Komentáre