NIE SOM mama z reklamy. Vy áno?
Máme pocit, že je normálne žiť na dlh, že rodina je najšťastnejšia pri spoločnej konzumácii čokolády a farebné tabletky môžete do seba pokojne hádzať hneď, ako vás niekde pichne...
Médiá, sociálne siete a najmä reklamy značne doformujú náš pohľad na svet. Či chceme či nie, linka medzi tým, čo považujeme za normálne, a čo nie, sa každodenným náporom modelových typov a vzorových rolí posúva.
Je to moja vec, akou matkou som. Nestresujte ženy materstvom
Najväčší tlak je vyvíjaný na matky
Reklamno-mediálna matka je vždy čerstvo osprchovaná, má za sebou luxusných 8 hodín spánku a vlasy jej každé ráno češú lúčne víly. Je dokonale šťastná a emocionálne až po okraj naplnená samotným faktom, že je matkou. Jediné, čo môže (krátkodobo) otriasť jej inak úplným životom, je škvrna od kečupu na nedeľnom obruse, prípadne fľaky od vody na pohároch z umývačky.
Ostrým perom mamy Kláry: Šľak ma ide z dokonalých matiek
Maminka je vždy „sympina“ , ale nikdy nie príliš sexy, nedajbože vyzývavá. Naradostene varí výživovo harmonicky vyrovnanú polievku, zatiaľ čo roztopašne strapatí vlasy hladnému dieťatku a natiera mu chlebík zdravým, ľahko rozotierateľným maslom. Mamina veselo lieta po byte, jedným plynulým pohybom umýva dlážku a holí si nohu, deti kŕmi cukríkmi plnými vitamínov, zatiaľ čo bezradný otecko nechápavo hľadí na pračku ako bager na tvrdú zem.
Mamina nepozná partnerské problémy, neveru, prázdnu chladničku, depresiu či chuť len tak preventívne všetko roztrieskať zloženou záhradnou stoličkou.
Matka je vždy dokonalá, usmiata, má riešenie na každý problém, boliestku, či nedostatočne nakysnutý koláč.
Sme dokonalé matky už tým, že sa snažíme byť stále lepšie
Otázka, ktorá mi však vŕta v hlave, je: prečo sa tak strašne snažíme ukázať svetu, aké sme dokonalé? Či to všetko, čo dennodenne robíme, nie je dosť? Treba svet zahlcovať fotkami dokonalo usmiatych rodinných výletov, „nastajlovaných“ rozkošných detí a vlastnoručne pripravenými raw tortami? Prečo sa ženy vždy snažia dokazovať okoliu, že dokážu VIAC? Kde je hranica „dokonalých“ matiek?
Ukážme svetu naše kruhy pod očami, manikúru spred troch mesiacov, zabudnutý (asi) mesiac starý (asi) nákyp v chladničke, Himaláje špinavej bielizne či katastroficky nezdravé olovranty, ktoré občas z lenivosti deťom dáme. Nehanbime sa za to, že sme ľudia. Sme dokonalé už tým, že sa snažíme byť stále lepšie.