5 tipov ako lepšie spať v letných horúčavách

5 tipov ako lepšie spať v letných horúčavách
7.7.2018 v kategórii Mama, autor Marika Koscelníková, foto: istockphoto.com

Máte problém zaspať, keď je ručička na teplomeri vysoko aj počas noci? Ponúkame pár overených tipov, ktoré vám pomôžu privolať spánok.

1. Vychlaďte si spálňu

Počas horúčav je dobré mať okná zatvorené a žalúzie zatiahnuť, aby dovnútra neprúdil teplý vzduch. Miestnosť, v ktorej spíte vetrajte skoro ráno  a večer, keď zájde slnko. Vyskúšajte náš tip: pred otvorené okno zaveste mokrú plachtu. Vzduch, ktorý bude prúdiť z vonku bude chladnejší. Ak spíte radi pri otvorených oknách, je to v poriadku, len pozor na prievan, prípadne nachladnutie.

Ideálna teplota, počas ktorej si telo oddýchne v spánku je okolo 20 stupňov.

2. Oblečte si pyžamo

Myslíte si, že najlepšie vám bude bez neho? Omyl! Telo sa počas noci potí. Pokiaľ spíte nahí, je nutné prezliekať bielizeň a vetrať matrace častejšie. Kvalitné bavlnené pyžamo pot odsaje, telo sa ochladí. Príjemne sa spí aj v ľahkom saténovom pyžamku (môžete skúsiť vložiť ho zabalené v igelitovom vrecúšku na pár hodín pred spaním do chladničky).

3. Pripravte si posteľ

Niektoré matrace a periny majú letnú a zimnú stranu, skontrolujte si, či ju máte správne otočenú.  Veľké periny môžete nahradiť ľahšou dekou, ktorú oblečiete do obliečky. Bavlna a satén sú ideálne materiály na obliečky počas horúcich nocí. Ak si chcete posteľ ochladiť, skúste do nej dať pred spaním termo - fľašu, ktorú ste predtým nechali pár hodín v chladničke.

Správna poloha pri spánku: roztiahnite nohy a ruky, na posteľ sa rozložte. Teplo sa nebude kumulovať okolo vašich končatín.   

4. Nezaťažte telo trávením

Letné grilovačky, kto by im odolal? Ak sa chcete dobre vyspať, musíte vy. Nejesť dve hodiny pred spánkom, platí v lete dvojnásobne. Vynechajte všetky zahrievacie jedlá: pikantné, kalorické, sladké, pozor aj na kofeín a alkohol. Pohár chladeného bieleho vína neuškodí,  schladí vás uhorka ale aj vlažný mätový čaj.  

5. Prvá pomoc v noci

Prvou pomocou, ako sa počas horúcich nocí ochladiť je dať dlane na niekoľko minúť pod tečúcu studenú vodu. Ponorte ich do vody až po zápästia, potom si ruky osušte a môžete ďalej spať. Rovnaký ochladzujúci účinok má aj ovlaženie krku. Dobrým pomocníkom je fľaša s vodou a rozprašovačom. Majte ju na nočnom stolíku, či pri posteli a ovlažte si vodou tvár a ruky, osvieži.

 Výskumy potvrdili súvislosť medzi vôňou levanduľového esenciálneho oleja a spánkovými cyklami. Pre podporu kvalitného spánku použite čistý levanduľový esenciálny olej. Nakvapkajte na kúsok látky niekoľko kvapiek a dajte si ju pod vankúš.