Tajomstvo zdravých detí: Týchto 5 zásad si osvojte

zdravé deti, chrípka, lieky, umývanie rúk, imunita
23.11.2017 v kategórii Dieťa, autor Mgr. Zuzana Paprskárová, foto: istockphoto.com

Obdobie chrípok je v plnom prúde a my často siahame okamžite po vitamínových doplnkoch na podporu imunity našich detí. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako najjednoduchšie a najrýchlejšie riešenie..

My vám však ponúkame oveľa jednoduchšie, prirodzenejšie a lacnejšie riešenie.

Osvojte si týchto päť zásad, naučte ich deti od útleho veku a verte, že ich imunita to ocení!

Pravidelné umývanie rúk

Pravidelné umývanie rúk je základ, pomáha predchádzať množstvu ochorení tak tráviaceho traktu, ako aj respiračného pôvodu.

Naučte tomuto pravidelnému rituálu vaše deti odmalička. Umyť si ruky pred každým jedlom, po každej toalete, po príchode domov zo škôlky či školy, po každej aktivite.

POZOR! Základom je umývať si ruky aspoň 15 - 20 sekúnd.

TIP pre vás: Vymyslite si slogan alebo časť obľúbenej pesničky v trvaní približne 20 sekúnd, ktorú si bude dieťa popri umývaní rúk pravidelne spievať.

Pohyb na čerstvom vzduchu

Každodenný pohyb na čerstvom vzduchu dokázateľne posilňuje imunitný systém. Znižuje výskyt viróz a prechladnutí.

Zároveň je to to najjednoduchšie a najlacnejšie, čo ako prevenciu chorôb môžete svojim deťom dopriať. Žiadne vitamíny sa pohybu vonku za každého počasia nevyrovnajú!

STOP dotýkaniu sa tváre    

Vírusy nádchy a chrípky sa usadzujú na našej tvári a vstupujú do tela cez nos, ústa a oči. Samozrejme, zdrojom infekcie sú aj špinavé ruky.

Keďže nie vždy majú deti možnosť umyť si ruky, učte ich od malička  nedotýkať sa zbytočne svojej tváre, predovšetkým nosa, očí a úst. Ideálne je nosiť so sebou von malý dezinfekčný gél.

Deťom vštepujte od útleho veku nepožičiavať si zubnú kefku a nepiť z cudzieho pohára!

Zdravá strava

Strava je základ. Čím pestrejšia zelenina a ovocie sa nachádza na tanieri vášho dieťaťa, tým viac robíte pre jeho imunitný systém. Zamerajte sa hlavne na potraviny obsahujúce veľa vitamínu C (brokolica, paprika, petržlenová vňať, jahody, citrusy) a vitamínu D (ryby – tuniak, nesladené cereálie, plnotučné mlieko, vajcia, avokádo). Nezabudnite aj na probiotiká.

Pravidelný režim    

Dostatočne dlhý spánok znižuje výskyt chorôb. Škôlkari potrebujú až 11 - 13 hodín spánku denne! Nedostatok spánku oslabuje imunitný systém.