Cvičiť? Musím? ...Keď nám pohyb nevonia

Cvičiť? Musím? ...Keď nám pohyb nevonia
23.8.2016 v kategórii Dieťa, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Vonku je chladnejšie, možno prší, sneží, fúka vietor, a možno je priveľmi teplo... Komu by sa chcelo cvičiť v takom počasí? Ale ani priberať kilá nikto nechce... Tak ako? Cvičiť či necvičiť? Alebo inak povedané – koľko cvičiť minimálne, aby sme nepriberali?

Zaručená rada neexistuje. Škoda, však? Každý sme iný, rovnako ako náš vek, pohlavie a zdravotný stav.
Názory na optimálne množstvo pohybu počas dňa sa rôznia, no zhodujú sa v týchto zásadách:
-    ak chceme, aby sa naše tuky „pohli“ a začali spaľovať, je potrebné denne venovať aktívnemu pohybu aspoň 30 minút
-    chudnutie začína, ak sa tepová frekvencia pohybuje na cca 50 % svojho maxima
-    nevyhnutnosťou je správne dýchanie, ktoré okysličuje srdce a napomáha spracovaniu energie
Ak patríte ku šťastlivcom, ktorí si potrebujú svoju hmotnosť iba udržať – postačí vám polhodina aktívneho pohybu denne. Ak potrebujete schudnúť, nutný je intenzívnejší tréning. Medzi najúčinnejšie športové aktivity patrí plávanie, rýchla chôdza, aerobik, beh. Z domácich prác sa najviac energie spáli pri umývaní okien, drhnutí dlážky či prácach v záhrade.
BUBLINA - 30 minút cvičenia každý deň pôsobí pozitívne na srdce, svaly a najmä radosť z pohybu napomáha chudnúť.