Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,392 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Poradit

    , Autor: soledat

    Chcem sa opýtať ak som 7.8 bola na vyšetrením sono Tehotenstvo CRL bolo namerané 3.30 cm 10/3 t / d Z: Grave Hebdo 10, Intact znamená to zo k oplodnením došlo pred 73 DNAMI? A ak mam nepravidelný cyklus od 27- 35dni.Posledna menštruácia bola 30.5.A termin pôrodu podľa tohto vyšetrenía vyšiel 2.3.2019.Mozte mi poradiť kedy mohlo prísť k oplodneníu?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, týžden tehotenstva 10+3 značí, ze tehotenstvo trvá 73 dní. Dôležité je, kedy máte ovuláciu. Spermia vydrží až 72 hodín, takže k pohlavnému styku mohlo dôjsť aj 3 dni pred oplodnením.

Podobné otázky

  • Ovulacia

    , Autor:

    Dobry deň, vo februári som potratila v 18 tt dôvodom bol acranius. Otehotnieť sa mi podarilo hneď na prvý krát...
    Teraz sa už 2 mesiac pokúšame o babetko minulý mesiac som si robila aj ovulacne testy a stále boli rovnaké. Asi Kazde 3 dni od skoncenia menstruacie sme sme sa pokusali a tehotniet sa mi nepodarilo..Menstruaciu mám trošku rozhadzanu ale to iba par dni hore dole.. v priemere mám 31 dňový cyklus 7 dni mávam menstruaciu. Už od 8 DC si robím ovulacne testy a stále nič.. mohli by ste mi prosim poradiť ako by som mala postupovať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odporúčam užívať kyselinu listovú a praktizovať nechránený pohlavný styk 3-4 krát týždenne. Nesnažte sa len v čase očakávanej ovulácie, ale počas celého cyklu.

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň, bola som dneska na USG a pani doktorka mi povedala, že nevidí akciu srdiečka a že mám ísť za svojím gynekológom, lenže pán doktor nemá ultrazvuk. Pani doktorka mi povedala ze som v 8 týždni tehotenstva. Čo mám v takom prípade robiť? Bojím sa preto že som už jedno bábätko stratila. Viete mi poradiť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nie je prítomná akcia plodu v 8. týždni, jedná sa zrejme o Missed abortion. Ak Váš obvodný gynekológ nemá ultrazvuk, s výmenným lístkom by Vás mal odoslať do zdravotníckeho zariadenia, kde sa potvrdí diagnóza a stanoví sa další postup.

  • Vodnaty zlty vytok + e.coli

    , Autor:

    Dobry den pan doktor. Chcela by som sa poradit, nakolko moja lekarka ma momentalne dovolenku a potrebovala by som pocut aj iny nazor.
    Aktualne som v 36+0tt (posledny den 35tt). V pondelok mam sice poradnu, ale neda mi “spavat” niekolko veci a nerada by som nieco podcenila.
    Prakticky cele tehotenstvo mam problem s vaginalnym vytokom a miernym diskomfortom. Zo zaciatku sme to liecili Nystatinom. V 23tt bol robeny ster, vysla fyziologicka flora, nasadeny aj tak Gyno pevaril. V 28tt som bola hospitalizovana pre skracujuci sa krcok, v nemocnici robeny vyter bol cisty. Asi 2 tyzdne na to zistene e.coli, nasadeny Macmiror (7dni) a hned po nom progesteron, ktory som brala len 10 dni, pretoze sa opat raz zvysil vytok a diskomfort, dobrala som Macmiror (4 dni), odvtedy nic uz skoro 2 tyzdne.
    Vytok mavam dost hojny a vodovy, s primesou takeho kremoveho - vacsinou belavy, posledne tri dni bledozlty. Pytala som sa viac krat, ci mi neunika plodova voda, ale bolo mi povedane, ze ta by odtekala permanentne, nie narazovo. Predvcerom vsak vytieklo naraz vacsie mnozstvo, ze som mala premacane nohavicky. Nie som si vedoma uniku mocu a bolo to jednorazove, ani vcera sa uz nic take neopakovalo. Je mozny takyto jednorazovy unik plodovej vody? Volala som vtedy na pohotovost a tam mi povedali, ze ak sa to nezopakuje a nemam krce a bolesti, tak by to malo byt ok. Bojim sa aj kvoli tym vytokom, aby sa nezaniesla infekcia do plodovych obalov.
    Dakujem vopred za akukolvek radu a nazor.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, 36+0 znamená ukončený 36. týžden tehotenstva, 36+1 je prvý deň 37. týždňa tehotenstva. Čo sa týka plodovej vody, môže odtiecť aj jednorázovo, volá sa to ventilový odtok plodovej vody. Podľa opisu sa však skôr jedná o normálny pošvový výtok, ktorý je v posledných 4 týždňoch pomerne bežný. U niektorých žien je však pomerne netradične vodnatý a vyzerá ako keby odtekala plodová voda. Tehotná žena si nemusí byť vedomá úniku moča, je to úplne normálne a aj časté, že sa tehotná žena v terminálnom štádiu tehotenstva pomočí. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte tehotenskú pohotovosť.

  • Špinenie po prechode na Utrogetsan

    , Autor:

    Dobrý večer, prosím Vás potrebovala by som poradiť. Som t.č. v 8 týždni tehotenstva. Pred rokom som potratila, takže od začiatku tohto tehotenstva som mala preventívne nasadenú liečbu progesterone 100 (užívala som ho cez ústa) a Fraxiparine 0,3 denne. Od užívania liekov som mala tráviace problémy (hnačku), inak bolo z gynekologického hľadiska všetko ok (žiadne krvácanie). Lekár mi na základe tráviacich problémov predpísal Utrogestan 100 na vkladanie, aby sme odľahčili tráviaci trakt, a obával sa aj zlého vstrebávania lieku z dôvodu hnačiek. Tvrdil, že účinnosť lieku je rovnaká - ak nie lepšie keď sa to vkladá cez spodok. Už asi týždeň si vkladám dve tbl. večer a jednu ráno - dokopy 300 mg denne. Trávenie sa zlepšilo. Avšak od prvého dňa vkladania som začala špiniť (buď ružový alebo hnedý výtok). Bola som kvôli tomu opakovane u lekára a na pohotovosti, vždy mi povedali, že je všetko ok, akcia srdiečka je prítomná a plod rastie podľa tabuliek - žiadny hematóm, skrátka, že dôvod špinenia nevidia a poslali ma domov, v čase vyšetrenia som nikdy nešpinila, rukavicu aj sondu mali čistú. Ten výtok sa objavuje vo chvíľach, keď sa vyplavuje tá tabletka, nie je to celý deň. Prosím Vás spôsobuje to spôsob aplikácie lieku? Môže sa liek cez pochvu horšie vstrebávať, ako keď sa užíva cez ústa? Mám si zvýšiť dávku liekov? Ako by ste postupovali? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bolo na vyšetrení všetko v poriadku, myslím si, že spomínaný výtok je spôsobený zvyškami rozpustenej vaginálnej tabletky. Nie je potrebné navyšovanie dávky. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vitamin B6

    , Autor:

    Dobry den, prosim vas viete mi poradit?
    Bojim ci som neuskodila babatku s B6 vitaminom.

    Od zaciatku tehotenstva som zacala uzivat magne b6 lebo ze sak vitamin a v tehotenstve sa berie magnezium.

    Posledne asi tri mozno styri tyzdne ma pichalo pod bruchom tak mi kazal gynekolog zvysit davku magnezia...takze som zacala uzivat magne b6 2x denne...lenze tym padom som zvysila dvojnasobne aj B6.

    A co je najhorsie vsimla som si ze aj femibion ktory uzivam tiez od zaciatku tehotenstva obsahuje B6..

    Prosim vas nemohla som tym nejako ublizit babatku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak užívate MagneB6 v dávke 2x1 tabletka a Femibion 1x denne, nepoškodíte si. Nemusíte sa obávať. Vhodnejšie by ale bolo namiesto Magne B6 užívať MagneROT.