Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menstruacne problemy

    , Autor: Daska

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať 9.8 som mala dostať menštruáciu, beriem antikoncepciu vždy mám menštruáciu presnú a v nedeľu 8.8 som mala len také špinenie prišlo mi to také ako stará krv, tehotná byť nemôžem, ale stále mám bolesti v podbrušku aj na jednej aj na druhej strane bolesť krížov ako stále keď mám menštruáciu, len zatiaľ neprichádza, čo robiť keď nepríde? Pýtam sa ohľadne antikoncepcie že ako užívať keby som nedostala svoje dni, mojej gynekologičke idem na jedno vyšetrenie idem až začiatkom septembra. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je normálne, že sa krvácanie z vysadenia nemusí dostaviť, prípadne sa jedná iba o slabé špinenie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Daska

    Dobrý deň, chcela som sa spýtať. Mala som slabú menštruáciu 3 dní a teraz mám bolesti v podbrušku aj na ľavej strane, čo by to mohlo byť? Nemusím sa obávať keď som mala slabú menštruáciu? Antikoncepciu beriem už 3 roky. Ďakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie je krátke, či slabé krvácanie z vysadenia pomerne časté. K bolestiam sa Vám takto neviem vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacne problemy

    , Autor: Daska

    Dobrý deň prajem. Chcela som sa spýtať tri dni mi mešká menštruácia, a beriem antikoncepciu ale brala som 2 týždne dozadu antibiotiká môže to byť tým ovplyvnené? Mám aj bolesti v podbrušku. Robila som si aj test od posledného styku, ktorý bol pred 13timi dnami, a test negatívny, to by bolo už niečo vidieť na teste keby som bola tehotná? Keby mi neprišla menštruácia, koľko mam počkať a kedy ísť ku lekárke? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa niekedy nemusí dostaviť vôbec, alebo môže byť iba vo forme párdňového špinenia. Antibiotika na to môžu mať vplyv, záleží od užívaných antibiotík. Tehotenské testy si nemá zmysel realizovať. Niektoré antibiotiká môžu mať vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, takže je niekedy vhodné používanie aj doplnkovej formy antikoncepcie (kondóm). Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacne problemy

    , Autor:

    Dobry den, mam otazku menstruaciu som mala ako tak pravidelne obcas to skakalo pred pol rokom som prestala brat Hak a po pol roku som mala styk nechraneny mimo plodnych dni a namiesto menstruaciesa objavil len slaby hnedy vytok. Citala som zze testy pocas toho robit nemam ale neviem skusam sa spytat sem kedze je to aj znak ze mozem byt tehotna
    Ale ssu aj ine dovody. Dakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali nechránený pohlavný styk, nemuselo to byť v čase ovulácie, teda plodných dní, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie, prípadne navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe odberu krvi na beta HCG jednoznačne vylúči alebo potvrdí tehotenstvo.

  • Menstruacne problemy

    , Autor:

    Dobry den pan doktor, chcela by som sa spytat, ci existuje nejaka bakteria, ktora predlzuje menstruaciu, resp. Nekonci mi spinenie po menstruacii. A este jedna otazka, co moze znamenat bolest v krozoch vystrelujuca do zadku posledne dni menstruacie?
    Za zodpovedanie oboch otazok vopred dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov, aj infekcia. Špinenie v kombinácii s bolesťou v krížoch môže byť spôsobené napríklad aj myómom, či cystou vaječníka. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí je potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení zistí možnú príčinu Vašich ťažkostí a určí ďalší postup, prípadne Vás odošle na ďalšie vyšetrenia.

  • Menštruačné problémy

    , Autor:

    Dobrý večer, mám nasledujúci problém. V decembri mi menštruácia meškala 19 dní ale vďaka Duphastonu sa mi spustila. Stalo sa to prvý krát a doktorka žiadny problém nevidela tak povedala že sa to nemusí riešiť ďalej. 25.12 mi prišla menštruácia a trvala do 30.12 , v januári mi meškala len 1 deň a 23.1 prišla a 30.1 odišla, stým že 30,31 a 1 som nekrvcala . Teda 1.2 dnes večer som začala špiniť, je to ako výtok ale tmavo červený až hneskastý. Nemám okrem toho žiadne ťažkosti a styk sme mali naposledy 10.2 takže tehotenstvo to podľa mňa nemôže byť a podráždené tiež nie keďže sa nič také nekonalo. Čo to mohlo spôsobiť? Je dôvod na paniku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali na mysli, že nechránený pohlavný styk ste mali naposledy 10.1.2021, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Príčin ťažkostí však môže byť viacero. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení krvi a USG určí ďalší postup.