Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
6,392 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Tampon

    , Autor:

    Dobrý den, chcem sa opytat som panna a použila som tampon mini, dnu mi išiel dať dobre bez bolesti cca po 6 hodinach som si ho išla vybrať bol celý nasiaknutý krvov a jeho objem sa zväčil tým že nasiakol, strašne ma vytahovanie bolelo ako kedy mi niečo pretrhaval a ani to nešlo, cca po 20 minutah som ho vytiahla, ked som ho vytiahla oproti vchodu do pošvy bol strašne velký som rada že sa mi to nejak podarilo... zľakla som sa že sa mi ho nepodarí vytiahnuť a podarí sa to iba gynekologovi. Môžem použiť tampony aj nadalej alebo nie? Dakkujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste ešte nemali pohlavný styk, použitím tampónu dôjde k mechanickému porušeniu a pretrhnutiu panenskej blany v závislosti na tvare panenskej blany. Zavádzanie, ale najmä vyberanie tampónu môže byť obtiažnejšie. Tampóny používať môžete, ale treba rátať s možnými problémami pri vyberaní, ktoré ste už zažila.

Podobné otázky

  • Meškajúca Menštruácia

    , Autor: DCajmork

    Dobrý deň. Kedže sa vyznám v cykle mojej priatelky viac ako ona(podla jej slov),potrebujem sa poradiť. Priatelka má 22 rokov,máva vzdy pravidelny 29 až 33 dňový cyklus, neberie žiadnu hormonalnu antikoncepciu. 22. Deň(29.10) cyklu špinila červenu krv a 23. Deň ráno z nej vyšlo vačšie množstvo krvi. Pohlavný styk bez ochrany a vyvrcholenia sme mali 21. deň cyklu, to znamená deň pred objavením krvi. Dala si tampón pre lepšie odsledovanie. Potom dalšie dva dni už iba hnedý výtok s priesvitným sekrétom. Zrejme posunutá ovulácia. V poslednej dobe a hlavne pred ovuláciou mala vela testov na vysokej skole,cestuje domov 4 hodiny a počas dna nedodrzuje pitny rezim. Menstruacia mala prist 9.11. No 15.11(37DC) začala pociťovať tlak, 16.11 miernu bolesť ráno a 17.11 sa prebudila na bolesť ako pri menštruácií no žiadna krv sa neobjavila. Mohlo by ísť opozdenu menštruáciu(ovuláciu),vynechanie ovulácie (v tom pripade o poranenie pocas styku) alebo nedajbože tehotenstvo? Ďakujem:)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, stres vie do veľkej miery ovplyvniť menštruačný cyklus. Možností, prečo má Vaša priateľka spomínané ťažkosti je viacero, niektoré ste už spomenuli. Ja Vám ich takto ale nepotvrdím. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach odporúčam Vašej priateľke návštevu obvodného gynekológa, ktorý vie na základe vyšetrení, ako aj USG, bližšie stanoviť príčinu ťažkostí, ako aj stanoví ďalší postup.

  • Dlhodobé špinenie

    , Autor: Majka92

    Dobrý deň,
    pred 5 mesiacmi som vysadila antikoncepciu a navyše mám aj PCOS. Posledné 3 mesiace ma trápi dlhodobé špinenie a v podstate slabá menštruácia. Pri vyšetrení mi lekár povedal, že všetko je v poriadku. Pri prvom špinení (po 3 týždňoch) mi predpísal pambu, duphaston a ascorutin. Odvtedy pozorujem, že špiním tak, že musím mať tampon každý deň, keď nie je potrebný, tak si vždy nájdem krvavý papier po toalete, no nohavičky mám čisté počas dňa. Toto špinenie je spôsobé vysadením HAK alebo tými PCOS?? Čakať, kým sa to nejak samo upraví, alebo je to lepšie riešiť nejak už teraz? Po akej dobe sa vráti menštruácia do stavu ako pred užívaním Hak? Chceli by sme bábo.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    váš probpémk je skôr spôsobený polycystickými vaječníkmi
    HAk ste zrejme užívala aj v rámci liečby PCO
    je na zváženie ďalšia liečba, prípadne LSK- na ošetrenie vaječníkov, ak to je možné
    skonzultujte váš stav s vaším lekárom, v prípade ťažkostí s otehotnením kontaktujte niektoré z centier asistovanej reprodukcie, venujú sa tam i podobným prípadom, a budú vám vedieť odborne pomôcť
    s pozdravom

  • tampón

    , Autor: naty311

    dobry den. Mam dolezity problem. Mala som menstruaciu, ako vzdy som si vecer zaviedla tampon. Rano som vstavala velmi skoro do prace, tampon som si vybrala, no vobec si nedokazem spomenut, ci som si zaviedla novy. Po prichode domov (asi po 2 hodinach) som nasla na nohavickach par kvapiek krvi, aj na toaletnom papieri. Sla som si tampon vybrat no ziaden som nenasla.... Gynekologicku este nemam lebo som sa prestahovala do ineho mesta. Snazila som sa ho nahmatat tak hlboko ako to slo,no nic som nenasla. Aj partner sa mi snazil pomoct no ani on nic necitil. Dnes je to uz 3. den a stale sa bojim ci sa mi nemohol dostat az tak hlboko ze ho necitim. Dakujem vam za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    na túto otázku vám odpovedať neviem, mohol sa dostať do zadnej pošvovej klenby , kde by ste ho dokázali vyhmatať asi len poležiačky, ale niekedy ani to sa nedarí, avšak tampón je relatívne veľký, zrejme by ste mala cítiť nejaký dyskomfort, keby bol ešte zavedený.
    Ak vaše obavy pretrvávajú , jediné riešenie je naozaj navštíviť nejakú gynekiologickú ambulanciu
    S pozdravom

  • vysúvanie tampónu

    , Autor: odbornik6

    dobrý deň, mám taký problém. Stále sa mi vysúva tampón. Už som skúšala aj rôzne veľkosti ale stále ide von. Neviem čo s tým mám robiť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zrejme si radšej kúpte väčší tampón, alebo vložky, prípadne zasuňťe tampón hlbšie do pošvy, alebo použite aplikátor, tampón musí byť dosť hlboko v pošve.
    Ak to nepomôže, nepoužívajte tampóny
    S pozdravom

  • meškanie menštruácie

    , Autor: kikirkira

    Dobrý deň, pani dr.,
    chcem Vás požiadať o radu v mojom prípade...meškala mi menštruácia 5 dní, naposledy som ju mala 24. 6. Pohl. styk som mala 12. - 13. 7./ partner si dával pozor, prezervatív si dal dole, pretože sa nevedel vzrušiť. Predtým som rok a pol nemala žiadny styk. Bola som napätá, zo strachu, že nemáme ochranu/ Od 15. 7 som užívala 3 balenia atb azitromycin mylan (dali mi ich v lekárni namiesto predpísaného sumamedu)-hnisavá angína. od 16.7. som užívala mojou p. gynekologičkou predpísaný polygynax-6 tbl kvôli svrbeniu, kt. som pociťovala a probiotiká candistop. Od 18. 7. som začala pociťovať tlaky a bolesti v podbrušku, bolesti vaječníkov, krížov, sem tam pichanie v prsníkoch. 19. 7. som mala svetločervené špinenie, dva dni nič a 22.7. opäť špinenie. Očakávala som menzes, ale ten sa nedostavil. 23. 7. som doužívala lieky a k bolestiam sa pridružilo aj nutkanie na močenie a častejšie močenie (akoby som sa nikdy poriadne nevymočila, ale pálenie pri močení nemám). 24. 7. v deň očakávanej menštr. som navštívila svoju gynekologičku, nakoľko som mala podozrenie na tehotenstvo. Podľa sona skonštatovala, že na tehot. to nevyzerá podľa sliznice maternice, hcg z krvi aj z moču vyšlo negat. a zároveň kultivácia a vyšetr. na candidu a mykoplazmu, kt. mi robila týž. predtým, vyšli negat. citológia 1-2, všetko ok. Dostala som injekciu na vyvolanie menzesu. Včera 29.7. sa mi pri močení vo wc spustilo krvácanie, ktoré sa ale nespustilo "úplne", vložku mám čistú, príp. len malý fliačik krvi /akoby to stálo vo mne/, len keď si vložím do pošvy tampón alebo zatlačím na wc, krvácanie je viditeľné. Krv je dosť tmavočervená alebo hnedočervená s malými hrudkami (nie je to len výtok)a bolesti stále pretrvávajú, mám neskutočné bolesti v krížoch, miestami ma pichá hlavne v pravej str. krížov a tiež ma bolia kolená. Som hrozne unavená, náladová a stále mám pocit zväčšenej pravej mandle, napriek doužívaným antibiotikám. Angíny mávam často, ale nikdy som nemala takéto problémy, ani problémy s cyklom. Preto sa chcem opýtať, či mi toto "blbnutie hormónov" mohli spôsobiť spomínané lieky, choroba a súčasne stres - strach z otehotnenia, ktorý som si vsugerovala od styku? Nemôže to slabé krvácanie, ktoré sa poriadne nespustilo znamenať aj potrat, keď mám stále také bolesti ? Možno tento môj strach je prehnaný, ale jedno neplánované tehotenstvo mám už za sebou, vtedy moja lekárka ešte v 4 tt na sone nič nevidela, baby test bol tiež negat. avšak vtedy som po vyvolávačke nedostala menzes, ani špinenie a žiadne príznaky tehotenstva som nemala. Po ukončení kojenia som užívala HAK a myslela som si, že viac sa mi nič neplánované nestane...avšak kvôli herpesu vaginalis som HAK - Nuvaring pred 4 mesiacmi vysadila z domnenia, že to môže mať nejaký súvis - nemalo. Nuvaring mám opäť predpísaný, už som len čakala na menzes...nemám však tušenie, čo mi spôsobilo tento chaos v organizme a či si môžem Nuvaring vložiť, aj keď poriadne nekrvácam... o 10 dní mám ísť na dovolenku, teraz sa mi nedá odchádzať z práce po vyšetreniach, ale kvôli bolestiam sa nemôžem na nič sústrediť a neviem, aké vyšetr. by som mala vlastne absolvovať. Moja p. gynekologička ma nikam neposlala, len ak by sa menzes nespustil, mám prísť. Ďakujem za akúkoľvek odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    v prípade, že vyšetrenie krvi na tehotenský hormón bolo negatívne tehotenstva sa vôbec nemusíte obávať. Iné metódy ako sono nemusia tehotenstvo ukázať, rovnako aj tehotenský test z moču nemusí byť presný , no test z krvi je 100%. Takže tehotenstvo v tomto prípade môžete vylúčiť. Poruchy menštruačného cyklu sú veľmi pravdepodobne vyvolané pridruženými ochoreniami. V prípade, že močenie, pálenie a pocit neúplného vymočenia pretrvávajú je nutné preliečiť infekciu močových ciest.