Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,731 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Silné krvácanie

    , Autor:

    Dobry den, ked mam menzes, prvy den mam bolesti a krvacam v podstate normálne, druhy den bolesti ustúpia, avsak zacnem silno krvacat, ale trvá to cca pol dna kedy musim kazdu hodinu menit vlozku, v podstate najlepsie je zostat radsej doma. Potom sa krvácanie zmierni, a treti den uz je slabé, 4-5 den uz len spinenie. Je to normálne? Ascorutin je vraj dobry pri silnom krvacanii, alebo caj zo žihľavy, je to pravda? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Ascorutin vyskúšať môžete, rovnako tak aj žihľavový čaj, niekedy sa zvykne podať ešte Dicynone, ale ani jedno nezaručuje upravenie alebo zmiernenie krvácania. Menštruačné krvácanie je individuálne, niekedy je vhodné počas menštruácie užívať železopreparáty, ak je krvácanie silnejšej intenzity, organizmus sa vie skompenzovať skôr.


Podobné otázky

  • Kyret

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Ja som Vám písala, /Robili mi kyret 28.5 lebo som mala velmi silne krvácanie mám 44rokov 7.6 som skončila krvácanie a 18.6 som znova začala krvácať 19.6 mi dal lekar norethisteron zatial je krvácanie stale veľké po 3tabletke je to normálne? Ďakujem/ dnes som navštívila nemocnicu a zase mi chcu robit kyret čistenie to je normálne za taký krátky čas? Ďakujem za odpoveď rada by som počula radu aj druheho odborníka. Nie som lekár ,ale myslím si, že to by sa nemalo tak často robiť.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, treba si uvedomiť, že krvácanie je spôsobené poruchou na možných úrovniach a nemôžete krvácať extrémne dlho a silno, môže Vás to pomerne značne anemizovať. Ak je kyretáž jediným možným riešením, treba ju podstúpiť. Samozrejme nemôžete byť čistená dvakrát mesačne. Ak sa krvácanie nepodarí zastaviť, pripadne by sa to do pár mesiacov opakovalo, bude vhodné porozmýšlať o odstránení maternice.

  • Kyret

    , Autor:

    Dobrý deň. Robili mi kyret 28.5 lebo som mala velmi silne krvácanie mám 44rokov 7.6 som skončila krvácanie a 18.6 som znova začala krvácať 19.6 mi dal lekar norethisteron zatial je krvácanie stale veľké po 3tabletke je to normálne? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie by malo ustáť do niekoľkých dní, odsledujte si to, postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa. Ak krvácanie bude pretrvávať a nepomôže ani hormonálna kyretáž Norethisteronom, bude nutné navštíviť nemocničné zariadenie.

  • Cysta na vaječniku

    , Autor: Iveta

    Pan doktor , mam 51 rokov a som v obdobi perimenPopauzy.Menzes už vynechava. V horm. profile zisteny nizky progesteron. , estrogeny v norme. Na pravom vaječniku mi lekar zistil po menštracii neprasknuty folikul 3 cm. Teraz mi nmenzes meškal 1 tyždeň , bola som na kontrole, cysta stale pretrvavala a vzhľadom na to, že som mala vysoku sliznicu maternice 19 mm mi dal Duphaston na vyvolanie menštruacie. Pri jeho uživani som na 7 deň od začiatku uživania začala špiniť.Može tato cysta sposobiť aj takyto narast sliznice maternice a silne krvacanie počas menštruacie? Lekar mi povedal, že menzes bude veľmi silny .Každy deň mam obavu, čo to bude v čase menštruacie, keď mam takuto vysoku sliznicu. Ten Duphaston pomože aj tomu, aby cysta zmizla a menzes bola zniesiteľna? Minuly rok som kvoli silnemu krvacaniu podstupila aj kyretaž, tak mam veĺke obavy, Vysledky z histologie som mala v poriadku, Pan doktor ďakujem Vam za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, 19 mm sliznica je vysoká, po najbližšej menštruácii to treba skontrolovať. Ak bude vysoká sliznica pretrvávať, vhodné bude urobiť kyretáž. 3 cm folikul treba odsledovať, môže sa jednať o neprasknuté žlté teliesko. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Agolutin

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, mam 51 rokov a mam začinajuci klimax.Menzes už od minuleho roku začina štrajkovať.Minuly rok v aprili vynechal na 3 mesiace, tak nastalo dlhšie krvacanie, ktore skončilo kyretažou. Vysledky bez patologie.V oktobri opäť vynechanie nasadeny Duphaston na vyvolanie, ktorý som brala potom ešte 5 mesiacov. Počas uživania menštr. krvacanie zoslablo.Teraz mi opäť meška menzes 2 týždne, bola som za lekarom spravil mi horm. profil, kde mam nizku hladinu progesteronu, estrogeny v norme, FSH 14. Vyška sliznice 11mm.Bol mi pichnutý Agolutin depot.Moj lekar povedal, že by sme nemuseli pichať nič, menzes by časom prišiel sam, ale hrozilo by opäť silne krvacanie a kyretaž.Nie som zastanca hormonalnych liekov. Je to bežne, keď začina klimakterium, že najprv klesa progesteron, nastavaju anovulačne cykly a až potom začne klesať aj estrogen?Ta vyška sliznice je vysoka 11mm? Može byť krvacanie po Agolutine silnejšie?ˇPán doktor veľmi pekne ďakujem za Vaš čas a odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka hormónov, ak máte hladinu estrogénov v norme, menštruácia sa u Vás dá vyvolať podaním progesterónu. Klimaktérium je u každej ženy individuálne. 11 mm sliznica nie je patologická, ale značí, že vplyvom hormónov ešte rastie, preto Vám bol podaný Agolutin, čo je progesterón. Krvácanie by malo byť obdobné, ako štandardne. Nemusí byť silnejšie. Nebojte sa pýtať Vášho obvodného gynekológa pri akýchkoľvek nejasnostiach.

  • Duphaston

    , Autor: Iveta

    Pan doktor, už som Vam pisala ohľadom svojho problemu a opäť sa na Vas obraciam s prosbou o radu. Mam 51 rokov a som v perimenopauze. Od začiatku tohto roka menzes štrajkuje.Vynechal aj na 3 mesiace, potom sa objavilo 2 tyždňove špinenie a nasledne pre silne krvacanie kyretaž. Vysledky vyšli OK.Niekolko cyklov prebehlo v pohode, ale krvacanie bolo silnejšie.V oktobri zase menzes vynechal na 3 týždne , ale bol mi nasadeny Duphaston na vyvolanie menštruacie. Sliznica pri meškani bola 6 mm. Mala som robeny horm. profil, kde estrogeny boli vysoke a progestreron nizky, FSH na 4 deň cyklu bolo 14. Kvoli tomu mi lekar nasadil Duphaston od 11-23 dňa cyklu, aby sliznioca neprerastala a nenastalo silne krvacanie. Menzes bol slaby, ale v prvom cykle sa mi na 5 deň uživania tabliet t.j. 16 deň objavilo krvave špinenie , ktore trvalo až do 23dňa cyklu. Potom bol vytok normalny a na 7 deň od vynechania tabliet nastala menštruacia t.j. na 30 deň cyklu. Teraz v tomto druhom cykle sa zopakovalo presne to iste, ako v prvom , od 5 dňa uživania špinenie. Po menštruacii som bola na kontrole a lekar mi k tomu povedal len toľko, že uvidime ako to bude v tomto cykle. Na letaku je popisovane, že sa v prvych mesiacoch liečby može vyskytovať mierne krvacanie, alebo špinenie.Z mojho lekara som mala dojem, že ho to prekvapilo, že u mňa nastal tento problem pri uživani liekov. Ake mate pan doktor s tym skusenosti Vy? Je to z tychto liekov a postupne sa to bude upravovať, alebo ich mam prestať uživať? Ďakujem Vam pekne za Vašu radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, je pravda, že v prvých mesiacoch liečby sa môže vyskytovať mierne krvácanie, alebo špinenie. Spomínané špinenie mohlo byť aj ovulačné krvácanie navodené užívaním lieku. Ste vo veku, kedy už menštruácia môže takto haprovať a vynechávať. Niektoré veci si žena nevyberie. Sú ženy, ktorým príde menštruácia a ďalšia sa už nedostaví a ani nevedia ako a nastane u nich menopauza a sú ženy, ktorým môže takto menštruácia haprovať aj rok dva, kým sa to klimaktérium definitívne ukončí. Biologicky podmienený vek pre menopauzu je v súčasnosti medzi 45 - 54 rokom života ženy. Ak nie je krvácanie silné, ale iba nepravidelné, odsledujte si to. Zatiaľ by som pokračoval v nasadenej liečbe. Ak sa Vám však niečo nebude pozdávať, navštívte Vášho obvodného gynekológa.