Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
6,928 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Menštruácia

    , Autor: Andrea

    Dobrý deň. Som po konizacii, druha menštruácia po mi neprišla, tak mi moj gynekológ pichol vyvolavacku a po 4 dňoch mi prišla menstruacia dnes. Ale silna, dost krvacam, vlozky menim často. Kupila som si v lekarni Ascorutin, nevyzerá že by mi to pomahalo. Je to normálne že silno krvacam, alebo mam ist ráno za lekárom? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie po výkone sa nepovažuje za normálnu menštruáciu. Ak hovoríme o tom, že Vám neprišla prvá riadna menštruácia od výkonu a bola Vám podaná injekcia na vyvolanie menštruácie, je možné, že krvácanie bude silnejšie. Treba si to odsledovať. Nepoznám však všetky okolnosti, preto sa neviem dostatočne objektívne vyjadriť. Ak by menštruačné špinenie neustávalo a trvalo viac ako týždeň, navštívte Vášho obvodného gynekológa, rovnako ako aj v prípade nejasností alebo iných ťažkostí.

Podobné otázky

  • slabá menštruacia

    , Autor:

    dobrý večer, pred asi 2 mesiacmi som bola u gynekológa ktorý vylúčil tehotenstvo aj cysty a predpísal mi antikoncepciu, asi o týždeň som mala dostať menštruáciu ale došiel iba krvavý výtok počas ktorého som začala brať antikoncepciu lebo som si myslela že mi normálne začala menštruácia keďže som ju očakávala, trvalo to asi 4 dni, dobrala som blister a normálne mi prišla menštruácia, chcem sa spýtať či môžem vylúčiť tehotenstvo...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bolo tehotenstvo vylúčené pred začatím užívania hormonálnej antikoncepcie a tabletky ste užívali a užívate pravidelne, tehotenstvo je veľmi málo pravdepodobné.

  • Pozitívny test

    , Autor: Lussi123

    Dobrý deň, poslednú menštruáciu som mala 14.9. 4.11 som bola u gynekologičky, ktorá vylúčila tehotenstvo a pichla mi 2amp Aholutinu i.m
    Dodnes som menštruáciu nedostala. Týždeň mám časté závraty, nauzeu bez vracania a som veľmi unavená. Robila som si aj test len tak a vyšiel pozitívny. Tak som skúsila ďalšie 3 výsledok rovnaký. Lenže problém je ten, že od návštevy gynelologičky, ktorá vylučila tehotenstvo 4.11 som nemala pohlavný styk.
    Je možné, že som otehotnela počas toho ako mi meškala menštruácia z nezistenych príčin a gynekologička to nevidela na usg? Alebo to moze signalizovať niečo ine? Viem, že ma nevidíte ani nemate ziadne moje vysetrenie len ma zaujina čo by to mohlo byť. Objednaná Som až 16.12

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podstatné je, či pri návšteve 4.11. bolo tehotenstvo vylúčené iba na základe USG vyšetrenia, alebo bol realizovaný odber krvi na beta HCG, ktorý by jednoznačne potvrdil alebo vylúčil tehotenstvo, ak aj na USG nebolo nič vidieť. Ako ste správne poznamenali, keďže nepoznám všetky okolnosti ani informácie, neviem sa bližšie vyjadriť. Čo sa týka podania Agolutinu, plodu to neublížilo, naopak podporilo tehotenstvo, takže toho sa nemusíte obávať. Ak ste boli tehotná už v čase vyšetrenia toho 4.11., tak t.č. už musí byť na USG jasne byť viditeľné tehotenstvo. Áno, je možné, že ak sa jedná o veľmi nízky týždeň, nemusí byť na USG viditeľný gestačný vačok, preto je potrebné robiť aj vyšetrenie z krvi, nie iba USG vyšetrenie. Dôležité je vždy pri nejasnom náleze vylúčiť mimomaternicové tehotenstvo, preto ak je výsledok krvi pozitívny a USG negatívne, stále myslíme aj na túto možnosť. Ak máte pozitívny tehotenský test, navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvavý výtok namiesto menštruácie

    , Autor:

    Dobrý deň prosím o radu. S partnerom sa snažíme o babo . mam polycystické vaječníky.memzes som dostavala 4 mesiace iba s injekciou. A teraz mi chodí 2mesiac presne s liekmi duphastonom. Tento mesiac namiesto menzesu mam iba krvavý výtok mam tlaky a pobolieva ma podbrušku, bolia ma strašne prsia a to mňa nezvyknú až tak pobolievat. Menzes som mala dostať 30.11. 19 a prišiel iba slabí výtok. Co to môže byť test mi vyšiel negatívny. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, možností je viacero, takto Vám objektívne neviem odpovedať, keďže nepoznám všetky okolnosti ani výsledky vyšetrení. Tehotenský test nemá zmysel realizovať takto skoro. Krvavý výtok mohla byť menštruácia, hoci slabá, rovnako tak, keď nie je vylúčené tehotenstvo, treba myslieť aj na túto možnosť. Je rovnako možné, že špinenie bolo iba predzvesťou menštruácie a tá ešte len príde, ťažko povedať. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky okolnosti, rovnako aj okolnosti liečby, ako aj výsledky všetkých realizovaných vyšetrení, ktorý Vám vie urobiť kontrolné USG, prípadne ďalšie potrebné vyšetrenia a vie sa najobjektívnejšie vyjadriť k celej situácii.

  • Dobry den

    , Autor: fragola

    Dobry den pan doktor.Chcem sa spytat ci by zrasty v maternici alebo vo vajcovodoch mohli sposobit vynechanie menstruacie?
    Minuly rok v novembri som bola na kyretazi a od vtedy mavam menstruaciu sice pravidelnu(28-31dc), ale slabsiu ako som mavala.Jeden mesiac aj s krvou a dalsi napr len take spinenie do hneda.V aprili som mala iba take 1,2 x spinenie po utreti, moj dr pichol vyvolavacku. Myslela som ze to moze byt sposobene prilis nizkou sliznicou ale na sone(robil mi aj 3/4D sono) bolo vsetko ok...Stale premyslam nad tymi zrastami aj ked dr vravel ze to na to nevyzera..Nemavam ziadne bolesti ani ine problemy...Tento mesiac mi menstruacia opat neprisla..Akurat v den terminu ms som mala po milovani na papieri uplne slabunko naruzovely vytok,odvtedy nic.Tehot.test som skusala este pred terminom ms na 25 dc ,bol negativny.Ja uz neviem kde moze byt problem.Mam 33 rokov a nikdy som problemy s menstruaciou nemala.O ake vysetrenia mam poziadat svojho gynekologa ?Dakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak máte pravidelný menštruačný cyklus, ale v niektoré mesiace je menštruačné krvácanie slabšie, ešte to neznamená, že sa niečo deje. Ak nemáte iné ťažkosti. odsledujte si to. Čo sa týka spomínaných zrastov, k tomu sa neviem objektívne vyjadriť, keďže neviem povedať, o čo sa jedná, nepoznám výsledky vyšetrení ani všetky okolnosti. Odporúčam pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Špinenie

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, mam 51 rokov som v perimenopauze. Mam nizky progesteron. Kvoli silnejšiemu menštruačnemu krvacaniu som mala prvý mesiac nasedený Duphaston. Počas jeho uživania som od 6 dňa začala mať jemne špinenie, ktoré trvalo 6 dni do skončenia uživania tabliet. Až do menštracie, ktoru som dostala na 7 deň po vysadeni špinenie nemala až posledný deň pred menštruaciou. Menštruacia prebiehla v poriadku, trvala 4 dni, krvacanie slabe. Dnes je 7 deň a ešte rano sa mi objavi slabučke ružovkaste, alebo hnedaste špinenie.Je to ešte čistenie po menštruacii? Koľko dni po menštruacii ešte može byť takyto vytok? Pan doktor, ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie je ničím nezvyčajným, že v tomto preperimenopauzálnom veku dochádza vplyvom hormonálnej nerovnováhy k poruchám menštruačného cyklu. Spomínané špinenie môže byť ešte vrámci končiaceho menzesu. Odsledujte si to, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť, preto pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.