Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,714 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Lutenyl

    , Autor: Barbarkaa

    dobry den, uzivam lutenyl na oddialenie menstruacie, som na dovolenke, a po 6 tabletke som zacala slabo krvacat (spinit), chcela som oddialit na 10 dni. Je to normalne ? Mam dalej uzivat tabletky ? Je to znakom nejakeho problemu, alebo to je bezny jav? mam zvysit davku na 2 tabletky denne? hrozia mi nejake rizika?
    Ked prestaně uzivat lutenyl, menstruacia pride po par dnoch, alebo okamzite zosilnie to spinenie na menzes?

    Velka Vdaka za odpoved!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    je to veľmi bežné, pokračujte v užívaní Lutenylu a krvácanie či špinenie môže ustať. Po jeho vysadení príde menštruácia do pár dní.

Podobné otázky

  • PMS

    , Autor: Bianco

    dobry den,
    chcela by som pocut nazor ineho ako mojho obvodneho gynekologa...
    mam 23 rokov a mestrucasiu uz od skorych cca 12 rokov. od puberty som sa liecila na tazke migreny avsak migrena chodila kedykolvek- nespajala sa s menstruaciou. nemala som ani pravidelny cyklus a teda lekar skusal antikoncepciu (vysadil kvoli neznasanlivosti) , lutenyl (nerobil po roku dobre) a injekcie ktore mi podavali na 16. den cyklu pre vyvolanie menstruacie no mestruacia nikdy nedorazila v normalnom case. avsak posledny rok mam pocas ovulacie neznesitelnu migrenu s aurou, potom tesne pred menstruaciou a aj pocas menstruacie. menstruacie mam posledny rok strasne intenzivne s velkymi bolestami na ktore lieky nezaberaju... plus pridruzuj sa aj tie neznesitelne migreny a mna to vzdy odstavi na niekolko dni. je velmi tazke fungovat v pracovnom alebo studijnom zivote ked toto sa opakuje casto a trva to dlho. cyklus tvra cca 30-43 dni.
    lekar tvrdi, ze vyseldky su v poriadku, cysty nemam, anemiu tiez nie akurat mam opacne otocenu maternicu. gynekolog mi nemoze dat antikoncepciu kvoli cyste na mozgu.
    chcela by som poprosit o radu, co by ste navrhli Vy prosim, aky postup lebo skutocne mi to velmi zneprijemnuje zivot a nie som schopna fungovania... dalsia vec onedlho by sme radi riesili babatko a neviem si predstavit ako s takymito problemami ked pri kzdej migrene musim opakovane uzivat sumatriptan.
    srdecna vdaka za Vasu odpoved!
    s pozdravom

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, napísali ste mi síce veľa informácii, ale presné výsledky ani niektoré okolnosti nepoznám. Neviem, kedy ste boli naposledy u neurológa, je možné, že by Vám po vyšetrení vedel zmeniť alebo upraviť liečbu, doplniť niečo iné ako Sumatriptan. Príčina migrény nemusí byť iba gynekologická a priamo a výlučne súvisieť s menštruačným cyklom. Čo sa týka tehotenstva, po otehotnení migrény u niektorých pacientiek úplne vymizli alebo sa zmiernili tak, že liečba nebola nutná. Neviem tiež, kde je lokalizovaná cysta v mozgu, ktorú ste spomínali, aká je veľká, či má súvis a aký s okolitými štruktúrami a aký postoj by mal k prípadnému užívaniu antikoncepcie neurológ . Ak sú z gynekologického hľadiska všetky výsledky a vyšetrenia v poriadku (opačne otočená maternica je fyziologický nález, je menej častá, ale nie je to patológia), nemám dôvod to spochybňovať. Je otázne, čo sa za posledný rok zmenilo, že nastúpili silné menštruácie, ktoré ste zrejme predtým nemali. Ak je v súčasnosti potrebná neurologická liečba, ktorá Vám efektne zaberie, nevidím dôvod ju neužívať. Poradil by som sa s neurológom a výsledok neurológa skonzultoval s obvodným gynekológom.

  • meškanie menštruácie

    , Autor: majak

    Dobrý deň, mávam nepravidelné cykly, doktor mi na úpravu predpísal Lutenyl. posledná menštruácia po Agolutine bola 15.2. - 19.2., slabé krvácanie. 3.3. - 12.3. som brala Lutenyl. asi týždeň (od 14.3. do 21.3.) ma pobolievajú kríže a sem-tam aj v podbrušku, bývam strašne hladná a chodím často močiť. 21.3. som si robila tehotenský test - negatívny (nie z ranného moču). môžem byť aj tak tehotná ?čo môže byť príčinou meškania? do koľkých dní po dobratí lutenylu má prísť menštruácia? kedy sa mám objednať u gynekológa?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    zopakujte tehotenský test s odstupom 3 dní. Menštruácia by po dobratí Lutenylu mala prísť najneskôr do týždňa. Ak nepríde, navštívte lekára.

  • Lutenyl a úprava cyklu

    , Autor: Majika

    Dobrý deň, s partnerom sa snažime otehotnieť a vzhľadom k tomu, že som mala veľmi silnú a bolestivú menštruáciu, na úpravu mi doktorka nasadila Lutenyl od 5.DC po 24.DC kazdy den po 1 tbl (20 tabletiek v cykle). Doteraz (bez užívania lutenylu) som mala menštruáciu úplne pravidelnú (26 dní), nikdy nemeškala, ale po vysadení Lutenylu som v 29.DC a menštruácia nechodí. Robila som si test - je negatívny a ani nepredpokladám, že by som bola tehotná, keďže pohlavný styk sme mali iba raz. Mám vyhľadať doktorku, alebo je takéto "predĺženie" cyklu bežné? Okrem toho som od vysadenia lutenylu - 5 dní tak extrémne unavená, že zaspím aj po stojačky. Je možné, že to je spôsobené práve Lutenylom? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    po vysadení Lutenylu sa menštruácia dostaví zväčša do 7 dní, takže ak ste vysadili 24 deň cyklu, menštruácia by mala prísť určite do 31 dňa cyklu. Osobne si však nemyslím, že je to ideálne riešenie vášho problému. Otázne je či máte pri tejto liečbe ovuláciu - nutná je kontrola v čase medzi 10-12 dňom cyklu. Príčina silnej a bolestivej menštruácie môže byť endometrióza a to Lutenyl nevyrieši! Naopak môže zastaviť ovuláciu, a bez nej sa vám nepodarí otehotnieť. Ak sa snažíte dlhšiu dobu, nestrácajte čas a zverte sa do rúk odborníkov v centre asistovanej reprodukcie.

  • dlha menstruacia

    , Autor: odbornik6

    dobry den,
    este min. rok som mavala problem s dlhxm menstruacnym cyklom (63 -65 dni). bolo to vsak pred operaciou nadoru prsnika, takze psychika zohrala svoje. od gynekologicky som vtedy dostala injekciu na vyvolanie menstruacie, potom mi predpisala lutenyl na 3 mes. (od15. dna cyklu). jednu krabicku som vybrala a teraz som dostala menstruaciu na 32.den. no je to uz 13dni a menzes stale trva (inak mam menzes 5dni). az na 2 dni kedy som "len" spinila, je to regularna menstruacia, dokonca dnes mam opat aj silne menstruacne bolesti. svojej gynekologicke sa uz niekolko dni neviem dovolat, tak neviem kedy mam pri takejto dlhej menstruacii brst lutenyl, ci neprekaza ze krvacam a uzit ho v 15ty den a ci vobec je taky dlhy menzes ok. dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    lutenyl teraz neužívajte, a objednajte sa na kontrolu. Je nutné urobiť ultrazvuk a postupovať podľa výsledkov.

  • meskanie

    , Autor: hryzelinka

    Dobry den.
    Menstruacia mi vynechavala pravidelne, prv som bola len na vyvolavackach, no v januari tohto roka mi doktor nasadil Lutenyl kvoli hormonalnej poruche na upravenie cyklu a aj kvoli tomu, ze na opakovanom sone zistil, ze mam malu maternicu. Lutenyl som dobrala v juli, pricom pocas jeho brania menstrucia nebola vzdy uplne pravidelna, ale vzdy sa dostavila. V auguste menstruacia normalne prisla. 3. septembra som mala nechraneny pohlavny styk, no partner ,,vyvrcholil" inam, 5. septembra som dostala menstruaciu o trosku silnejsiu ako v poslednych mesiacoch. Tento mesiac mi meska menstruacia pat dni. V poslednych dnoch som bola prechladnuta, castejsie som mocila, podbrusko ma pobolieva, mavam aj slaby vytok. Ake je riziko tehotenstva alebo mi menstruacia meska kvoli prechladnutiu alebo Lutenyl cyklus neupravil a moja hormonalna porucha pretrvava?
    Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,m
    do úvahy pripadajú všetky spomínané možnosti. Liečba Luthenylom po jeho vysadí nemusí navodiť pravidelný cyklus, taktiež pri nechránenom pohlavnom ste mohli otehotnieť a taktiež môže meškanie menštruácie spôsobiť ochorenie.